Eetkamertafel doorgezakt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:17
Hoi,

Ik heb 1.5 jaar geleden een eettafel gekocht bij Pronto Wonen.

Nu viel ons laatst op dat de tafel in het midden licht doorgezakt is. Er staat nooit iets zwaars op en we zitten er zelden aan.

Waterpas in het midden en je kan een paar mm onder de waterpas doorkijken. Waterpas links en rechts in de hoeken zie je dat het schuinloopt.

Als de stoelen van tafel zijn en je kijkt naar de tafel zie je het duidelijk.

Melding gedaan bij Pronto en na 2 weken eindelijk reactie, ze gingen de fotos laten bekijken door een monteur.

Vandaag na enkele dagen wachten kwam deze reactie:

We hebben het voorgelegd aan onze monteur en volgens hem is het normaal bij een tafel groter dan 1.80m dat deze wat gaat doorhangen.

Sorry hoor maar wordt ik hier nu voot de gek gehouden of niet? Ik ga er vanuit als ik een rechte tafel koop dat deze ook recht blijft.. als deze doorzakt is het ontwerp gewoon niet in orde lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:42
Van wat voor materiaal is de tafel gemaakt? Is het een tafelblad dat op/ in een frame ligt?

Het klinkt haast alsof het tafelblad van te zacht materiaal gemaakt is en te weinig ondersteund wordt.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hout kan nog een tijdje nawerken

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Massief blad of honingraatkarton met triplex erop? Ophanging met een moer in elke hoek op een poot? Wat waren destijds de kosten? Heb je nog ergens specs over de draagkracht bijvoorbeeld? Zou je er op gaan staan om een lamp op te hangen?
Voor alle duidelijkheid, elk oppervlak gaat doorhangen na verloop van tijd, kun je alleen tegengaan met voorspanning. Herstel met een latje of hoekijzertje aan de onderzijde lijkt mij aan de orde als het je dwars zit.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Het gaat om de onderstaande tafel.

https://www.prontowonen.nl/eettafel-moritz-10068102.html

Prijs is nog hetzelfde, poot zit niet met een moet vast maar met een stuk plastic die je aan de poot en aan het blad schroeft..

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, voor die prijs mag je niet al te veel verwachten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er staat nergens dat het hout is noch waar het wel waar het van gemaakt is.

Zelfs gemiddeld honingraat (dus 2 plakken dun hout met kartonnen tussenlaag) kan je met een meter lengte ook al eenvoudig een paar mm laten doorbuigen.

Mijn mening: repareer het zelf door een paar metalen strips in de lengte te monteren. Het is absoluut niet duidelijk welk materiaal je hebt gekocht en welke verwachting je daarvan mag hebben.

/Edit: Pronto vermeldt alleen dat het plaatwerk voldoet aan de E1 norm. Dat is puur een lijm-specificatie qua schadelijke gassen. Het zegt niets over het type/dikte hout. De tafel zou zelfs van zaagsel of gebruikte lucifers kunnen zijn gemaakt. Met een mooi fineerlaagje eroverheen ter afwerking.

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 09-11-2017 18:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 19:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Meubelpaneel met kunststof 3D relief lees ik. Nogmaals, kun je er op staan om een lamp op te hangen? Zo nee, trek dan je conclusie. Haal een hoekijzertje als je aan de tafel bent gehecht, of haal een nieuwe tafel bij Ikea, Leen Bakker, Jysk of Kwantum van eenzelfde kwaliteit voor pakweg vijftig euro. Niet om vervelend te doen, maar voor 239 euro verwacht ik massief blad met massieve poten en stevig beslag.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:08:
Er staat nergens dat het hout is noch waar het wel waar het van gemaakt is.
Jawel, open de PDF naar het houtpaspoort (:X) maar. Meubelpaneel E1 (eigen definitie?), wat volgens mij spaanplaat is (althans met Google), met een plastic afwerklaag.

Maar ongeacht de prijs mag je wel wat verwachten i.m.o. En zo onwijs goedkoop is dit ook niet. Dus probeer je recht te halen.

Als je er met de winkel niet uitkomt en je hebt geen zin in verder gedoe, zou ik er aan de onderkant zoals hierboven ook gezegd, metalen profielen opschroeven. Dan wel L profielen of zo, geen platte.

[ Voor 13% gewijzigd door Bastien op 09-11-2017 18:16 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Bastien schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:15:
[...]
Jawel, open de PDF naar het houtpaspoort (:X) maar. Meubelpaneel E1 (eigen definitie?), wat volgens mij spaanplaat is (althans met Google), met een plastic afwerklaag.
Had vorge reaktie al aangepast 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-05 11:01
In het houtpaspoort staat vermeld dat het zou gaan om een meubelpaneel E1, voor zover ik weet is dat een spaanplaat.

Dat zou dus (kunnen) betekenen dat de tafel is gemaakt van spaanplaat, met daarop de decoratieve 3d decorlaag van een kunststof soort die de tafel er laat uit zien als 'echt' hout.

Zit er aan de onderzijde een dwars lat gemonteerd over de lengte van je tafel? dat zou het doorzakken volgens mij al een heel stuk kunnen voorkomen. De vraag is dus of het ook aan de onderzijde zichtbaar is, of is alleen het spaanplaat ingezakt?? als dat zo is dan is de vraag of dat mag bij b.v. omstandigheden zoals:

Vochtige of warme omstandigheden, een hete pan, of een gourmetstel die er een aantal uren staat kan de lucht die ingesloten is in de spaanplaat al dermate verwarmen dat dit zulke gevolgen kan hebben lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door xinix03 op 09-11-2017 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DeBolle schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:14:
. Niet om vervelend te doen, maar voor 239 euro verwacht ik massief blad met massieve poten en stevig beslag.
Wat noem je dan precies massief? Denk dat het je nog tegenvalt om voor dat geld goede kwaliteit massief hout te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MikeyMan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:20:
[...]

Wat noem je dan precies massief? Denk dat het je nog tegenvalt om voor dat geld goede kwaliteit massief hout te vinden.
35 Euro, heb je 210x250x70 vurenhout (totaal 30 latten) bij de Gamma. Verlijmen, dekplaat, tafel van 5 tientjes 😉 En die zakt echt niet door!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:01:

Prijs is nog hetzelfde, poot zit niet met een moet vast maar met een stuk plastic die je aan de poot en aan het blad schroeft..
Zit er nog versteviging over de lengte van het blad, tegen doorhangen? Anders is ie wel erg dun, inderdaad en zou een aluminium L- of U-profiel eronder wel te adviseren zijn. Die zou ik dan in het midden over de hele lengte met elke 10-20cm een schroefje vastschroeven. Een houten latje kan ook, maar dan hou je iets meer speling, waarschijnlijk.
* Dit advies is op basis van eigen inzicht, niet per se op basis van materiaalkennis ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 09-11-2017 18:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Het klopt dat een tafel van 240 euro niet de duurste tafel is maar vind het wel jammer dat de tafel in relatief korte tijd doorzakt.

De tafel bestaat alleen uit het blad en de poten, dus verder niks aan verstevigen.

Ik kan de tafel zelf wel verstevigen maar vind dat er wel wat meer service vanuit pronto kan komen.. heb daar toch 1000e euro's uitgegeven toen.

Jullie bedoelen dus zo'n profiel?
https://www.gamma.nl/asso...mm-2-meter/p/B307852?sg=b

Dit gaat wel zichtbaar zijn omdat er aan de zijkanten ook geen latten zitten..

[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 09-11-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, pronto weet ook wel dat als ze je een nieuwe tafel geven het precies hetzelfde verhaal wordt.

Wat verwacht je van ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op de foto's van de shop lijkt er ook nergens versteviging te zien.Spaanplaat met decorfolie is ook niet stevig te noemen in de afmeting. Kun je er zelf nog iets onder lijmen, of is er wel versteviging ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tsurany schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:05:
Tja, voor die prijs mag je niet al te veel verwachten.
Ongeacht de prijs mag je in iedergeval niet verwachten dat die doorzakt. De hele definitie van een tafel is een hoogstaande plank waar je spullen op kan zetten.

Ander verhaal als je je dumbells erop zou leggen, maar een klein beetje decoratie en borden mag je toch wel verwachten. Verder is het ook gewoon binnen de garantietermijn. Een tafel zou tenminste 2 jaar goed moeten zijn als je de voorwaarden erop na leest.

@ts: gewoon blijven zeuren voor een oplossing.

Edit; lees nu pas goed dat die niet “in elkaar” maar “licht is doorgezakt”. Dat zijn twee verschillende dingen, ik neem dus mijn reactie terug. *iets met Kecin moet beter lezen enzo

[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 09-11-2017 19:20 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:04:
Het klopt dat een tafel van 240 euro niet de duurste tafel is maar vind het wel jammer dat de tafel in relatief korte tijd doorzakt.
Eens.
[...]

Jullie bedoelen dus zo'n profiel?
https://www.gamma.nl/asso...mm-2-meter/p/B307852?sg=b

Dit gaat wel zichtbaar zijn omdat er aan de zijkanten ook geen latten zitten..
Zoiets, ja. En dan met de platte kant tegen de onderkant. Wat je kan doen is hem een beetje korter maken, zodat het niet meer opvalt. Ik zou ook adviseren even te testen hoe het zit als je aan de kopse kant ziet. Eventueel kun je hem schuin afzagen, om hem minder gemeen te maken als je je ertegen stoot.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Laatst online: 21:56
Kecin schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:18:
[...]

De hele definitie van een tafel is een hoogstaande plank waar je spullen op kan zetten.
Even flauw gezegd: dat kan ook met een tafel die wat doorzakt. (Edit: ah je dacht dat ie uit/in elkaar lag, dat verklaart je bericht)

Helaas geldt bij dit soort zaken: hoe groter de bek deste groter de service. -O-

[ Voor 8% gewijzigd door coyote1980 op 09-11-2017 19:30 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

coyote1980 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:21:
[...]

Even flauw gezegd: dat kan ook met een tafel die wat doorzakt.

Helaas geldt bij dit soort zaken: hoe groter de bek deste groter de service. -O-
Klopt. Heb inmiddels ook een edit gedaan op mijn post gezien de topictitel en de inhoud beide een andere nuance hebben. :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik denk dat ik dan maar een mail terug stuur dat ze er maar wat aan moeten doen, maar uit ervaring weet ik ook dat pronto heel lastig doet met klachten dus zal toch wel op niks uitlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Denk ook niet dat je wat kan verwachten daarvan. Dit is gewoon een te lichte tafel. Dun meubelpaneel blad op iele poten, dat gaat geheid doorzakken.
Achteraf makkelijk lullen natuurlijk maar dit type tafel zou ik nooit gekocht hebben.

Mijn huidige Ikea Forsby was 12 jaar terug ook iets van €300,- maar wel massief, houdt een liggend persoon met gemak zonder door te zakken O-)
Moet nu eigenlijk wel weer opgeschuurd worden vanwege de gebruikssporen maar dat vind ik ook wel wat hebben.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Humma Kavula schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:35:
Denk ook niet dat je wat kan verwachten daarvan. Dit is gewoon een te lichte tafel. Dun meubelpaneel blad op iele poten, dat gaat geheid doorzakken.
Achteraf makkelijk lullen natuurlijk maar dit type tafel zou ik nooit gekocht hebben.

Mijn huidige Ikea Forsby was 12 jaar terug ook iets van €300,- maar wel massief, houdt een liggend persoon met gemak zonder door te zakken O-)
Moet nu eigenlijk wel weer opgeschuurd worden vanwege de gebruikssporen maar dat vind ik ook wel wat hebben.
Dus eigenlijk verkopen ze een tafel waar je niks mee kan want anders gaat het doorzakken?

Volgende keer koop ik ook andere meubels, dit was voor mij de eerste keer en daar leer je dus ook weer van :P in de winkel zag het er niet slecht uit haha :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:38

Fiber

Beaches are for storming.

Meubelpaneel is spaanplaat:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Particleboard.jpg/1024px-Particleboard.jpg

Samengeperst zaagsel dus. Voldoet prima voor veel doeleinden, maar je moet niet te kritisch zijn. En als het onverhoopt nat wordt heb je pap. :z

Edit: Voor de echte technische Tweakert: Dit verschijnsel heet 'kruip': Wikipedia: Kruip

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 09-11-2017 20:01 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Meulendijks89 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:40:
[...]

Dus eigenlijk verkopen ze een tafel waar je niks mee kan want anders gaat het doorzakken?

Volgende keer koop ik ook andere meubels, dit was voor mij de eerste keer en daar leer je dus ook weer van :P in de winkel zag het er niet slecht uit haha :P
Over smaak valt niet te twisten en als het je niet was opgevallen had je het de komende tijd nog steeds een goede tafel gevonden.
Totdat er beschadigingen op komen en je door het schoonmaken met een nat doekje steeds meer bobbels in je tafelblad krijgt :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meulendijks89 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:40:
[...]

Niks mee kan? Wat kon ie recht wel wat ie krom niet kan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45
MikeyMan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:13:
[...]

Niks mee kan? Wat kon ie recht wel wat ie krom niet kan? ;)
Een vol bord soep neerzetten waar niets uitloopt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

alex3305 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:17:
[...]

Een vol bord soep neerzetten waar niets uitloopt? :+
De TS heeft het over enkele mm op een lengte van 180 cm. Daar durf ik me soepkop wel op te zetten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

dat profieltje wat voorbij kwam gaat ook echt niet helpen. dat buigt zelf nog harder door dan de tafel. Heb recent ook iets vergelijkbaars proberen op te lossen met een profiel maar dan moet je toch echt met een paar mm dik stalen L profiel komen of liever nog een koker wil het enigzins effect hebben. Want ook een stuk L staal van bijna 2 meter zal van zich zelf als iets doorhangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Humma Kavula schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:06:
[...]

Over smaak valt niet te twisten en als het je niet was opgevallen had je het de komende tijd nog steeds een goede tafel gevonden.
Totdat er beschadigingen op komen en je door het schoonmaken met een nat doekje steeds meer bobbels in je tafelblad krijgt :P
Nou, dat laatste klopt niet want de bovenlaag is wel goed. Ik kan er zelfs een nat glas zonder viltje op zetten zonder problemen haha :*) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Meulendijks89 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:37:
[...]

Nou, dat laatste klopt niet want de bovenlaag is wel goed. Ik kan er zelfs een nat glas zonder viltje op zetten zonder problemen haha :*) :X
Ik zeg toch ook, "totdat er beschadigingen op komen". Uiteraard is na 1,5 jaar de toplaag nog wel goed en dat zal bij licht gebruik ook nog wel even blijven.
Ik doelde op het feit dat het een spaanplaat meubelpaneel is, zeer gevoelig voor vocht zodra de toplaag/rand beschadigd is.
Dit gebeurt uiteraard niet zomaar met normaal gebruik maar zodra er iets zwaar/scherp op valt/drukt is er een grote kans dat je de toplaag penetreert waardoor vocht in je blad trekt.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Humma Kavula schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:48:
[...]

Ik zeg toch ook, "totdat er beschadigingen op komen". Uiteraard is na 1,5 jaar de toplaag nog wel goed en dat zal bij licht gebruik ook nog wel even blijven.
Ik doelde op het feit dat het een spaanplaat meubelpaneel is, zeer gevoelig voor vocht zodra de toplaag/rand beschadigd is.
Dit gebeurt uiteraard niet zomaar met normaal gebruik maar zodra er iets zwaar/scherp op valt/drukt is er een grote kans dat je de toplaag penetreert waardoor vocht in je blad trekt.
Ochja, de stort is hier om de hoek 8)7 volgend jaar maar is kijken voor wat beters :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:59
Er staat in de voorwaarden dat het product die eigenschappen moet bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit)
Als aan deze verwachting niet wordt voldaan heb je recht op reparatie, vervanging ontbinding of prijsvermindering. Er is een garantietermijn van 2 jaar.
De voorwaarden: http://cbw.i-m-g.nl/

Lijkt mij vrij helder, je mag een tafel verwachten met een vlak blad. Ook al gaat het maar om 239 euro, dat maakt toch niet uit!

Persoonlijk zou ik hier toch werk van maken. Eerst zelf via Pronto of anders via het CBW met de geschillen commissie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@unimatrix zero de vraag is of je mag verwachten dat de tafel perfect recht blijft of dat een doorzakking van enkele milimeters acceptabel is.

Zeker voor 239 euro en met die lengte denk ik dat dit als acceptabel gezien gaat worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:59
@Tsurany
Snap ik helemaal, maar nee heb je en ja kun je krijgen! Ik denk zelf aan een prijsvermindering als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Ik vind wel dat je niet zou mogen adverteren met "wild eiken truffel" als het niet van eik gemaakt is. Wie bedenkt ook zo'n namen altijd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

-tom-562

Oliesjeik

WhiteDog schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 06:54:
Ik vind wel dat je niet zou mogen adverteren met "wild eiken truffel" als het niet van eik gemaakt is. Wie bedenkt ook zo'n namen altijd 8)7
Je leest het verkeerd, de decorlaag is uitgevoerd in de kleur wild eiken truffel :P
Overigens, met spaanplaat op een lengte van 2 meter, dan is een paar mm doorbuiging niet zo heel gek. Ter vergelijking, een massief (teak)houten tafel van dezelfde afmetingen kost +/- 3x zoveel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 07-05 17:52

Part

Helemaal niets.....

Hoelang is de waterpas?
Indien deze 1,8 meter is dan is een paar mm doorzakken niet veel.
Bij een waterpas van 40cm is een paar mm een zeer kromme tafel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Het is wel een bekent probleem het is maar spaanplaat ipv hout maar hout zelf zou ook gaan doorhangen. Misschien als het mulitplex ipv spaanplaat was had het wel goed gebleven maar het ontwerp is gewoon niet goed alleen een plaat en poten is nooit stevig genoeg. er moet iets van een balk / versteviging onder het blad anders gaat hij doorbuigen.

als je kijkt bij ikea -> http://www.ikea.com/nl/nl...departments/dining/21828/ zie je dat de meeste grote tafels altijd een dwars balk hebben als ondersteuning voor hun bladen dan kunnen ze niet doorhangen. als je een echt houten tafel bekijkt zie je altijd een extra plank onder het blad. Als je heel misschien een speciaal hard houten blad het extra stevig zou je misschien zonder kunnen maar dan nog zou ik graag een versteviging willen hebben.

Maar de kans dat je iets terug krijgen of oplossing lijkt me klein. De bewijs last ligt nu bij jouw (meer dan 6 maanden geleden) dus moet je of een expert inhuren en een rapport laten maken of tja laten gaan. Misschien kan je nog een metal frame maken alleen dan kan je waarschijnlijk goedkoper een nieuwe tafel halen bij een betere zaak.

Ik heb jaren in een meubelzaak gewerkt die high end en low end verkochten. Maar het verschil is zo goed te merken. Maar de prijs ook. Na jaren heb ik wel geleerd dat de meeste meubel zaken aardig slechte kwaliteit leveren voor hun prijs (zeker de budget bedrijven) als je goedkoop wilt is ikea meestal erg goed niet stuk te krijgen en prima prijzen. Ik heb nu voor het eerst een echte houten tafel laten komen was nog redelijk betaalbaar maar toch rond de 800-900 euro. Maar het verschil in afwerking met een houten ikea tafel is enorm. Vind de ikea nog steeds een top value voor wat je krijgt maar wat luxere tafel is toch wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
Meulendijks89 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:01:

Dat is gewoon een blad op pootjes. Iedereen die wel eens aan dat soort constructies gerekend heeft weet dat deze tafel altijd gaat doorzakken. Volgens mij kan je niet eens op deze tafel zitten, dan zak je er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:57
Ga langs pronto wonen met de uitleg. Je verwacht een degelijk product met de verwachting dat het langer mee kan gaan dan ander half jaar.

https://www.prontowonen.nl/cbw-voorwaarden/

Je hebt gewoon garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 13:39
jaa maar kom op, een tafel van 240 euro.. dan moet je er op ze minst bij zeggen als dat van toepassing is: Let op, deze tafel is van samen geperst zooi gemaakt, dus vocht kan het slecht tegen en kan krommingen veroorzaken.. je koopt een tafel met de gedachten er dingen op te kunnen zetten en recht blijft staan, niet 1,5 jaar later dat er een kromming in komt... zou lekker zijn als je een tv kastje hebt, dat je tv schuin staat.

Als je slim bent koop je nnoit meer bij pronto, zulke slechte service heb ik nog nooit meegemaakt, me moeder heeft ook een bank gekocht met een hoek stoek eraan waar je op kan liggen, we kregen het hoekstuk er echt op geen enkel manier aan vast, en we zijn echt geen halve garen die het niet begrijpen zeg maar... bel je op: ja, we hebben over 8 dagen een monteur beschikbaar die de hoek er aan kan bevestigen(!!), je kan geen kant op.. oude bank was ook al weg want tja, je woont allemaal niet zo groot, zit je 8 dagen lang moet een stuk waar je niet op kan zitten maar wel 4 personen in huis.. uiteindelijk monteur aanwezig, die was een kwartier bezig.. wacht je dan 8 dagen op..

en nog een bank van de ouders van het vriendinnetje van me broertje, ook bank bij pronto.. nou die hadden helemaal gezeik, dat heeft wel weken op zich laten wachten.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Jeroenzer als je meer kwaliteit wilt moet je daar voor betalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk eens bij een kringloopwinkel voor een massieve tafel. Je kunt het zelf bewerken als de kleur niet aanstaat, maar het blijft wel massief hout.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Jeroenzer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:57:
jaa maar kom op, een tafel van 240 euro.. dan moet je er op ze minst bij zeggen als dat van toepassing is: Let op, deze tafel is van samen geperst zooi gemaakt, dus vocht kan het slecht tegen en kan krommingen veroorzaken.. je koopt een tafel met de gedachten er dingen op te kunnen zetten en recht blijft staan, niet 1,5 jaar later dat er een kromming in komt... zou lekker zijn als je een tv kastje hebt, dat je tv schuin staat.
Waarom moet je dat er bij zeggen? Voor dat geld is dit materiaal, met alle bijbehorende gevolgen, gewoon de standaard. En dat is hoe consumentenrecht werkt: Je moet er van uit kunnen gaan dat het product minimaal voldoet aan datgene wat er standaard in de markt is.

Iedereen komt hier met opmerkingen als "TV die scheef staat" of "Ik zou m'n soepkom er niet meer op zetten" maar dat zijn enorme overdrijvingen. We hebben het over een paar milimeter op een tafel van 2 meter. We hebben het dus over een verloop van ongeveer een promille. Dat is een verschil wat je in de praktijk überhaupt niet gaat merken.

Mijn TV meubel van Ikea, ongeveer een meter breed, is in het midden iets minder dan een centimeter doorgezakt. Je ziet het aan de onderkant omdat hij op kleine pootjes staat terwijl het midden op de grond hangt. De twee laden lopen er niet minder soepel om, de TV staat er niet scheef van en ik kan er ook nogsteeds gewoon een kom soep op zetten zonder dat die leeg loopt. En dat alles met een doorbuiging die bijna 10 keer zo groot is als die van TS.

Ik zeg: Niks aan het handje jongens, niets bijzonders te zien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Tsurany schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:59:
@Jeroenzer als je meer kwaliteit wilt moet je daar voor betalen ;)
ik ben het ermee eens dat sommige tafels er uitzien dat je er niks echt zwaar op kan zetten, maar zoals TS zegt we zitten er nooit aan en zetten ook geen zware dingen erop.. dan mag je toch verwachten dat de tafel gewoon blijft zoals je deze hebt gekocht en niet inzakt na 1.5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

Hackus schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:02:
Kijk eens bij een kringloopwinkel voor een massieve tafel. Je kunt het zelf bewerken als de kleur niet aanstaat, maar het blijft wel massief hout.
Precies. Mijn meubels zaten zo rond de 700 euro per stuk (dressoir, tv-meubel, salontafel, eettafel).

Dan heb je tenminste waar voor je geld (massief eiken).

http://www.veroudenwonen.nl/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Croga schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:16:
[...]

Waarom moet je dat er bij zeggen? Voor dat geld is dit materiaal, met alle bijbehorende gevolgen, gewoon de standaard. En dat is hoe consumentenrecht werkt: Je moet er van uit kunnen gaan dat het product minimaal voldoet aan datgene wat er standaard in de markt is.
een gewone simpele koper houd hier toch geen rekening mee, die denkt daar niet eens aan bij het kopen van een tafel, blijkbaar is het toch merkbaar, en ga je er toch aan storen lijkt mij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jeroenzer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:18:
[...]

ik ben het ermee eens dat sommige tafels er uitzien dat je er niks echt zwaar op kan zetten, maar zoals TS zegt we zitten er nooit aan en zetten ook geen zware dingen erop.. dan mag je toch verwachten dat de tafel gewoon blijft zoals je deze hebt gekocht en niet inzakt na 1.5 jaar
Dat ben ik dus niet met je eens. Je mag verwachten dat meubels in bepaalde mate slijten. En zolang dit normaal gebruik niet in de weg staat, de slijtage minimaal is en past bij het product vind ik dit acceptabel.

Hetzelfde principe geld voor die hoekbank. Je besteld een bank wetende dat je hem zelf in elkaar moet zetten, dan is het wat mij betreft vrij raar om dan achteraf te klagen dat een monteur pas 8 dagen later beschikbaar is. Zeker als je bij winkels koopt die aan de onderkant van de markt zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hoe ver hangt de tafel precies door? Als je het puur mechanisch bekijkt, elke overspanning zal altijd iets doorbuigen. Je kan een super dik massief tafelblad hebben, maar zelfs dit zal (waarschijnlijk nauwelijks waarneembaar) doorhangen. De vraag is dus, wat is acceptabel? Dit is dus een erg grijs gebied. Een paar millimeter over een lengte van 1,80 vind ik persoonlijk niet heel veel, zeker niet als er geen verstevigingsbalk onder het blad is gemonteerd en het van spaanplaat is gemaakt.

Dus stel jezelf nog eens de vraag: wat zou je mogen verwachten bij dit product en hoe hinderlijk is het?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Tsurany schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:24:
[...]

Dat ben ik dus niet met je eens. Je mag verwachten dat meubels in bepaalde mate slijten. En zolang dit normaal gebruik niet in de weg staat, de slijtage minimaal is en past bij het product vind ik dit acceptabel.

Hetzelfde principe geld voor die hoekbank. Je besteld een bank wetende dat je hem zelf in elkaar moet zetten, dan is het wat mij betreft vrij raar om dan achteraf te klagen dat een monteur pas 8 dagen later beschikbaar is. Zeker als je bij winkels koopt die aan de onderkant van de markt zitten.
Niet als er wordt gemeld dat de hoekbank met metalen haken gewoon makkelijk in elkaar kan worden geschoven, uiteindelijk heeft de monteur de metalen bevestiging platen opnieuw moeten plaatsen in het houtwerk van de bank, dat kan je aan de koper niet over mogen laten.

Ik begrijp je gedachten gang wel hoor, alleen ik heb alleen me vraagtekens erbij of het niet onredelijk is van zo een zaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenzer op 10-11-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Jeroenzer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:21:
[...]

een gewone simpele koper houd hier toch geen rekening mee, die denkt daar niet eens aan bij het kopen van een tafel, blijkbaar is het toch merkbaar, en ga je er toch aan storen lijkt mij..
Maar die simpele koper heeft ook onderzoekt plicht. Hij had bv de koper kunnnen vragen. Hout verspreid over bijna 2 meter kaarsrecht laten lopen is nog best lastig. zelfs voor de 600 euro + kostende tafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:42

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Is een soort karton met decofolie. Monteer onder het blad een balk of stalen beugen die het doorzakken verder tegen gaat.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

[...]

.....

Iedereen komt hier met opmerkingen als "TV die scheef staat" of "Ik zou m'n soepkom er niet meer op zetten" maar dat zijn enorme overdrijvingen. We hebben het over een paar milimeter op een tafel van 2 meter. We hebben het dus over een verloop van ongeveer een promille. Dat is een verschil wat je in de praktijk überhaupt niet gaat merken.
.....
Dat is nog niet duidelijk.
Hij heeft er een waterpas opgezet en zag dat er een paar mm ruimte onder zat .
Maar was dit een waterpas van 2 meter?
Of was het een waterpas van 10cm zodat de bolling zowat de grond raakt?
(of ergens er tussen in?)

Wacht maar even tot de topic starter met wat meer duidelijkheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:38

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Ik zeg: Niks aan het handje jongens, niets bijzonders te zien hier.
Helemaal mee eens. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Part schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:56:
[...]

Dat is nog niet duidelijk.
Hij heeft er een waterpas opgezet en zag dat er een paar mm ruimte onder zat .
Maar was dit een waterpas van 2 meter?
Of was het een waterpas van 10cm zodat de bolling zowat de grond raakt?
(of ergens er tussen in?)

Wacht maar even tot de topic starter met wat meer duidelijkheid komt.
80cm.

Na alle reacties besloten om het maar te laten, heb nog wel een mail terug gestuurd naar Pronto maar verwacht hier weinig van.

[ Voor 12% gewijzigd door DM89 op 10-11-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Humma Kavula schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:35:
Achteraf makkelijk lullen natuurlijk maar dit type tafel zou ik nooit gekocht hebben
Mijn ronde keuken tafel van ruim 120 cm doorsnede heeft een dikte van zeker 6 cm en is massief, die zakt echt niet door, ook niet als ie nog groter was geweest. We hebben daar bewust naar gekeken en we hebben hem dan ook al ruim 30 jaar.

@Humma Kavula overdrijft totaal niet met zijn opmerkingen en met een klein beetje oog voor materiaal, gefineerd spaanplaat van 3-4 cm dik (als al... mss maar 2.7 cm een soort standaard maat) daar kun je van verwachten dat het op een lengte van 180 cm dat ie doorgaat zakken. Ook vooraf, niet alleen achteraf...

Maar ze schrijven toch?
https://www.prontowonen.nl/service/index/form/
Je hebt jouw aankoop gedaan bij een CBW-erkende woonwinkel. Op al jouw aankopen zijn de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen van toepassing. Deze heb je bij aankoop van ons ontvangen.

Pronto Wonen doet onze uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij proberen producten van kwaliteit voor een scherpe prijs te leveren.
Helaas kan het toch nog weleens voorkomen dat je tegen een probleem aanloopt of een beschadiging of een defect in het product hebt.
Wij adviseren je dan zo snel mogelijk onderstaand serviceformulier in te vullen.
Tip: Versnel de oplossing van jouw servicemelding.
voeg duidelijke foto's toe bij voorkeur een foto van het product en 1 of 2 detailfoto's van het probleem (max. 1 Mb per foto)
beschrijf het probleem uitgebreid
beschrijf de beschadigde plaats duidelijk
selecteer de winkelvestiging waar de aankoop is gedaan
Zet de zaak nog een op een rij...
Gebruik vooral hun eigen info, ze hebben er zelfs een paspoort voor... dat wekt de indruk dat je "toegang" krijgt tot iets bijzonders.... uuuuh... hij zakt door das wel iets bijzonders ... maar niet dat ze als een kwaliteit in hun paspoort vermelden... dus mag je verwachte dat de tafel niet of amper doorbuigt (vergeet "nu' even wat wij er van vonden... :+ )
https://www.prontowonen.n...t/houtpaspoort-moritz.pdf

Enzovoort ga heel kritisch door alles heen dat ze hier in het paspoort schrijven en.... verder op de pagina die je ons linkte.

Niet geschoten is altijd mis....
En.. geld terug eisen... bij een vervangende tafel heb je over een tijd het zelfde probleem (moet je hen niet vertellen als je het geld terug vraagt....)

Pas als na lang touw trekken dit niks oplevert: ga een klacht indienen bij het door hen genoemde "Centrale Branchevereniging Wonen"

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Meulendijks89 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:11:
[...]

80cm.

Na alle reacties besloten om het maar te laten, heb nog wel een mail terug gestuurd naar Pronto maar verwacht hier weinig van.
weet je trouwens zeker dat die waterpas wel strak recht is... nofi maar als die uit dezelfde prijs / kwaliteit klasse komt als de tafel dan zou hij zo maar krom kunnen zijn namelijk. Ik kon na een verhuizing mijn 'goede' niet vinden en kocht zo'n setje van 3 bij de lidle voor weinig. waterpassen gaat dan nog... maar op elke oppervlak had ik dus ook wel een stukje speling onder de waterpas terwijl ik toch zeker weet dat bijvoorbeeld mijn keukenblad niet doorhangt.

maar zoals overal te lezen hier kan het ook prima de tafel zijn, over die lengte is dat gezien het materiaal ook niet vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Men neme een nieuwe rechte dikke plank van minimaal 180 cm en minimaal 2 cm dik .... zet die op de zijkant op het midden van de tafel, over de lengte. dus dan komt de plank van begin tot einde van de tafel er is er geen overstekend einde als de plank exact net zo lang is als de tafel.
Men kijke nu naar het grensvlak tussen de tafel en de onderzijde van de plank, dus naar zijn zijkant die onder zit.... Een goede nieuwe plank zal niet of amper doorbuigen als die zo op zijn zijkant staat... dus je kunt nu heel goed kijken of er in het midden de tafel doorgezakt is .. want daar gaat een kier ontstaan... meet hoeveel mm kier er is. Maak ook fotos met een meetlat erbij.

Ja, maar hoe weet je zeker dat die plan echt recht is? Ga naar een goed zaak waar ze snij/zaag afdeling hebben en zet de plank ook daar op zijn zijkant op de zware, massieve metalen tafel waar gezaagd wordt.
Die meta;en tafel zakt echt niet door, dus dit is een hele eenvoudige tafel.
Als de plank er gewoon een uit het rek is.... kun je hem na gebruik gewoon weer onbeschadigd terug brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt.. Wel het bonnetje bewaren... :+

Dit is nauwkeuriger dan met een waterpas aan de gang gaan. Wie heeft er nu een waterpas van 180 cm....
En het gaat niet om het waterpas staan maar of ie doorzakt... in principe heb je daar totaal geen waterpas voor nodig.... :+

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 10-11-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
route99 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:53:
[...]
Mijn ronde keuken tafel van ruim 120 cm doorsnede heeft een dikte van zeker 6 cm en is massief, die zakt echt niet door, ook niet als ie nog groter was geweest. We hebben daar bewust naar gekeken en we hebben hem dan ook al ruim 30 jaar.

@Humma Kavula overdrijft totaal niet met zijn opmerkingen en met een klein beetje oog voor materiaal, gefineerd spaanplaat van 3-4 cm dik (als al... mss maar 2.7 cm een soort standaard maat) daar kun je van verwachten dat het op een lengte van 180 cm dat ie doorgaat zakken. Ook vooraf, niet alleen achteraf...

Maar ze schrijven toch?
https://www.prontowonen.nl/service/index/form/

[...]

Zet de zaak nog een op een rij...
Gebruik vooral hun eigen info, ze hebben er zelfs een paspoort voor... dat wekt de indruk dat je "toegang" krijgt tot iets bijzonders.... uuuuh... hij zakt door das wel iets bijzonders ... maar niet dat ze als een kwaliteit in hun paspoort vermelden... dus mag je verwachte dat de tafel niet of amper doorbuigt (vergeet "nu' even wat wij er van vonden... :+ )
https://www.prontowonen.n...t/houtpaspoort-moritz.pdf

Enzovoort ga heel kritisch door alles heen dat ze hier in het paspoort schrijven en.... verder op de pagina die je ons linkte.

Niet geschoten is altijd mis....
En.. geld terug eisen... bij een vervangende tafel heb je over een tijd het zelfde probleem (moet je hen niet vertellen als je het geld terug vraagt....)

Pas als na lang touw trekken dit niks oplevert: ga een klacht indienen bij het door hen genoemde "Centrale Branchevereniging Wonen"

Succes!
toon volledige bericht
Zal er eens naar gaan kijken, trouwens heel leuk dat CWB maar dit kost ook wat en dat heb ik er niet voor over..

Kosten Wonen
Het klachtengeld varieert tussen de € 102,50 en € 152,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Bij deze een foto met een rechte plank op de tafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o8QcNhXffEhnaQycJh7Z4J5C/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Meulendijks89 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:36:

[afbeelding]
Dit lijkt me een gebrek. Die constructie is zo simpel dat doorbuigen niet te voorkomen is en als ik dit zo zie vind ik de prijs die je ervoor betaald hebt erg hoog.

Als de winkel geen vervangende tafel of geld terug wil geven schakel dan je rechtsbijstandverzekering in. Leg het daar neer. Zij zullen geen actie ondernemen, maar jou wel schadeloos stellen.

En je weet nu waar je op moet letten als je een nieuwe tafel gaat aanschaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 10-11-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Medione1210 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:45:
[...]

Dit lijkt me een gebrek. Die constructie is zo simpel dat doorbuigen niet te voorkomen is en als ik dit zo zie vind ik de prijs die je ervoor betaald hebt erg hoog.

Als de winkel geen vervangende tafel of geld terug wil geven schakel dan je rechtsbijstandverzekering in. Leg het daar neer. Zij zullen geen actie ondernemen, maar jou wel schadeloos stellen.

En jeweet nu waar je op moet letten als je een nieuwe tafel gaat aanschaffen.
Dit lijkt mij ook... mijn schoonmoeder heeft een nog goedkopere tafel waar aan de zijkanten nog latten zitten etc.

Helaas heb ik geen rechtsbijstand, Das rechtsbijstand rekent een eigen bijdragen van 350 of 600 euro dus daar schiet ik ook niks mee op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Òei... das `veul... Hoeveel mm?

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 10-11-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
route99 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:03:
Òei... das `veul... Hoeveel mm?
8mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 13:25
Even inhaken op de adviezen om er een hoeklijn oid onder te monteren.
Hierbij denk ik dat schroeven in spaanplaat funest is (je schroef fixeert slecht in de plaat, trekt niet aan als in vuren)
Daarnaast is het blad dermate dun dat dit ook niet te lange schroeven moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

0,8 cm.....dus 8 mm neem ik aan... 0,8 mm lijkt erg weinig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
route99 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:10:
0,8 cm.....dus 8 mm neem ik aan... 0,8 mm lijkt erg weinig.....
Sorry, 8mm inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

8mm in 1,5 jaar is best wel veel triest.
Geen idee of het doorzakken lineaire verloopt maar als je over 15 jaar nog soep wil eten aan deze tafel dan mag je wel extra diepe borden nemen.

Indien je er een constructie onder wil schroeven dan wel voorboren. Dus niet direct schroeven in spaanplaat.
Andere optie is een poot in het midden zetten.

Geen mooie oplossingen en zeker niets iets wat zou moeten met een vrijwel nieuwe tafel, Voor mij in elk geval genoeg reden om die winkel niet binnen te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Je zou er een L- of T-balkje van metaal onder kunnen schroeven. Schroeven op de manier die @Part beschrijft.
Van hout op de juiste zaag wijze gemaakt/gemonteerd zou ook kunnen alleen voor een gelijke stijfheid wordt dat veel te dik, ook veel lastiger goed vast te zetten (ook qua on/zichtbaarheid..).

Eerst die klacht bij die winkel opnieuw indienen maar dan met de kennis die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:09
Hebben wij ook met onze relatief goedkope tafel(lijkt zelfs veel op jouw model), ik heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt omdat het inderdaad een goedkope tafel is, er moet ergens verschil in zitten.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Voordat je aan het dhz slaat zou ik gewoon de winkel eens binnen stappen en eens met de winkelmanager praten. Wellicht kun je tot een goede oplossing komen. Ik zou zelf geen vervangende tafel zitten willen want die gaat geheid ook krom trekken. De enige andere mogelijkheid is dan geld terug of vragen om shoptegoed. Een winkel is daartoe vaak eerder toe bereidt, maar de vraag is of je bereidt bent bij te betalen voor een betere tafel.
Als je er echt niet uitkomt moet je je afvragen hoeveel tijd en moeite je er verder in wilt stoppen. Je gelijk halen kan een lange weg zijn.
skelleniels schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:53:
Hebben wij ook met onze relatief goedkope tafel(lijkt zelfs veel op jouw model), ik heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt omdat het inderdaad een goedkope tafel is, er moet ergens verschil in zitten.
De een is nu eenmaal makkelijker met zulke dingen dan de ander. De vraag is wat je als klant acceptabel moet vinden. Het is natuurlijk niet zo dat een goedkope tafel krom mag trekken. Lijkt me gewoon een ontwerpfout of keus van verkeerde materialen.

Ik heb zelf een 6 jaar oude witte PAX kast van IKEA. De middelste twee deuren hebben glasplaatjes. Die deuren vergelen een beetje terwijl de andere deuren mooi wit blijven. Blijkt dat die middelste deuren uit een andere fabriek komen.
Maar geen probleem, de manager bekeek het even en ik mocht twee nieuwe deuren uitzoeken. Ik heb voor duurdere (geheel)spiegel deuren gekozen. En ondanks dat ze duurder waren hoefde ik niet eens bij te betalen.
Zo kan het dus ook. Het is maar net wie je tegen over je hebt en hoe je jezelf opstelt denk ik.

[ Voor 49% gewijzigd door Medione1210 op 10-11-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Medione1210 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:57:
Voordat je aan het dhz slaat zou ik gewoon de winkel eens binnen stappen en eens met de winkelmanager praten. Wellicht kun je tot een goede oplossing komen. Ik zou zelf geen vervangende tafel zitten willen want die gaat geheid ook krom trekken. De enige andere mogelijkheid is dan geld terug of vragen om shoptegoed. Een winkel is daartoe vaak eerder toe bereidt, maar de vraag is of je bereidt bent bij te betalen voor een betere tafel.
Als je er echt niet uitkomt moet je je afvragen hoeveel tijd en moeite je er verder in wilt stoppen. Je gelijk halen kan een lange weg zijn.

[...]

De een is nu eenmaal makkelijker met zulke dingen dan de ander. De vraag is wat je als klant acceptabel moet vinden. Het is natuurlijk niet zo dat een goedkope tafel krom mag trekken. Lijkt me gewoon een ontwerpfout of keus van verkeerde materialen.

Ik heb zelf een 6 jaar oude witte PAX kast van IKEA. De middelste twee deuren hebben glasplaatjes. Die deuren vergelen een beetje terwijl de andere deuren mooi wit blijven. Blijkt dat die middelste deuren uit een andere fabriek komen.
Maar geen probleem, de manager bekeek het even en ik mocht twee nieuwe deuren uitzoeken. Ik heb voor duurdere (geheel)spiegel deuren gekozen. En ondanks dat ze duurder waren hoefde ik niet eens bij te betalen.
Zo kan het dus ook. Het is maar net wie je tegen over je hebt en hoe je jezelf opstelt denk ik.
toon volledige bericht
Klachten gaan via een meld systeem op de site en via email.. in de winkel doen ze niks en dat weet ik uit ervaring toen ik problemen had met een bankstel..

Ik heb een mail terug gestuurd en nu is het een kwestie van wachten maar weet het antwoord denk ik toch al. Service bij Pronto is best triest..

[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 10-11-2017 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Hackus schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:02:
Gouden tip, wij hebben een echt mooie tafel zo gekregen. Heb op marktplaats voor 100 euro in een uithoek van het land een tafel gekocht, gemaakt van wagondelen (google maar eens op tafel wagondelen).

Helemaal geschuurd, vervolgens bij een goede houtschilderzaak advies gevraagd en eerst met was begonnen, maar dat beviel niet echt met kinderen in huis, er zitten nu 12 lagen lak op en de tafel is zoooo mooi, werkelijkl bizar. Kan geen nieuw exemplaar tegenop. Helemaal glad met mooie knoesten erin, precies de kleur die we willen (hij verkleurt ook heel mooi naar wat geler in de loop der jaren, dit wilden wij ook en dit kon met de lak die we nu hebben). Was wel 120 euro aan lak en spul kwijt en 100 voor de tafel, maar nog steeds onder de 240 euro en het is een tafel voor de rest van ons leven.

Was wel een boel werk trouwens, maar dan heb je ook wat te doen in de avonduurtjes :D

ohja, ik kwam van een soortgelijke pruttafel af. bij ikea gekocht, ik koop nooit meer een tafel bij ikea, man man man, nooit meer dat materiaal, je moet er goed op letten, aan de buitenkant lijkt het mooi, maar ik wil nu massief hout e.d. hebben, liever iets 2e hands dan wat ik moet opknappen dan iets nieuws wat slap is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 10-11-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Is iig tig keer beter dan die Pronto zooi.... hoe kan het ook goed zijn als je de betekenis van dat woord kent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Wij hebben een dikke massief houten eettafel van Pronto en die gaat al jaren mee. Ik verwacht dat deze bij wijze van spreken 50 jaar mee kan en dat deze eerder vervangen zal worden omdat we iets anders willen dan dat deze kapot gaat.

Het probleem is eerder spaanplaat vs massief hout. Het hele spanplaat aanbod in de meubelbranche is nogal onzinnig en overbodig en ook totaal niet duurzaam. Vaak voor weinig meer geld dan het spaanplaat assortiment bij Leenbakker, Ikea etc. vind je bij gespecialiseerde meubelzaken massief en kwalitatief beter aanbod dat tientallen jaren meegaat. Ook bij gespecialiseerde zaken die bijvoorbeeld steigerhouten meubels maken ben je niet of nauwelijks duurder uit dan het spaanplaat aanbod van Leenbakker of Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gold_dust schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:37:
Wij hebben een dikke massief houten eettafel van Pronto en die gaat al jaren mee. Ik verwacht dat deze bij wijze van spreken 50 jaar mee kan en dat deze eerder vervangen zal worden omdat we iets anders willen dan dat deze kapot gaat.

Het probleem is eerder spaanplaat vs massief hout. Het hele spanplaat aanbod in de meubelbranche is nogal onzinnig en overbodig en ook totaal niet duurzaam. Vaak voor weinig meer geld dan het spaanplaat assortiment bij Leenbakker, Ikea etc. vind je bij gespecialiseerde meubelzaken massief en kwalitatief beter aanbod dat tientallen jaren meegaat. Ook bij gespecialiseerde zaken die bijvoorbeeld steigerhouten meubels maken ben je niet of nauwelijks duurder uit dan het spaanplaat aanbod van Leenbakker of Ikea.
Om je uit de droom te helpen, steigerhout buigt ook als een gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb het niet over kromtrekken maar over het algemene kwaliteitsverschil. Er is eigenlijk geen enkele reden om voor spaanplaat meubels te kiezen boven massieve meubels. Vaak is zelfs de prijs geen argument. Als consument heb je hier ook zelf een stukje eigen verantwoording, niet meteen de Leenbakker of Ikea binnen stappen maar ook eens verder kijken naar kleinere meubelzaken die betere producten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

paQ

Zoals anderen al schrijven: spaanplaat op poten.
Maakt niets uit als het aan de onderkant verstevigd is, middels een frame of leggers in de lengte (en/of breedte)
Maar als dat niet het geval is, kan het nooit een duurzame inzet hebben als eettafel mijns inziens.
Hoe dan ook, of het nou 150 of 850 euro is, als iets verkocht wordt als eettafel, dan ga ik toch uit van ten minste een jaar of 8 probleemloos tafelen.
inclusief leunende mensen, pannen, schalen, 3 flessen drank, een bloempot, fruitschaal, etc etc.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat gebeurt er als je een pak melk of 1.5L fles limonade in het midden zet ?
Het ziet er sowieso wel dun uit over deze afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Die lijkt precies op onze eettafel, alleen de onze is 190 cm.
Laat me raden: als je je brood snijdt gaat de tafel heen en weer, het blad is van spaanplaat, en er zit een zeer dun laagje papier (!) i.p.v. formica op? Als je nu al klaagt dat spaanplaat doorzakt staat je nog wat te wachten als je er achter komt dat de toplaag heel hard slijt, uiteindelijk gaatjes krijgt, het spaanplaat eronder van vocht gaat uitzetten, en je kinderen het leuk vinden om de toplaag eraf te peuteren! Geloof me, dat doorzakken is het minste probleem van deze tafel (en hier is-ie toch zeker een cm gezakt ondertussen).
M.a.w. wij zijn op zoek naar een andere tafel.
DeBolle schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:14:
Niet om vervelend te doen, maar voor 239 euro verwacht ik massief blad met massieve poten en stevig beslag.
Wij hebben 6 jaar geleden 150 euro betaald voor het laatste showmodel. De tafel ziet er op het eerste gezicht gewoon heel erg goed uit, maar de kwaliteit is absoluut troep.
Meulendijks89 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:36:

[afbeelding]
Ik zie dat je nog wel een diagonaaltje hebt tussen poot en blad, dat hebben wij niet. Wellicht schudt jouw tafel minder als je je brood snijdt.
Medione1210 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:45:
Doorbuigen onder het eigen gewicht is simpelweg een materiaaleigenschap van spaanplaat, ik had er ook niet bij stilgestaan, maar je kan er gewoon op wachten. Boekenplanken doen hetzelfde, en dit blad is welliswaar dikker, maar ook veel langer.

[ Voor 27% gewijzigd door RemcoDelft op 11-11-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RemcoDelft Het is afgewerkt met decorfolie las ik.

Het beste is, het klinkt raar misschien, maar een 5e poot in het midden monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tafels van 150 euro bij de Leen Bakker zijn zo te zien een stuk steviger. Dit is wel een erg dun blad, blad opzich is wel oke maar waarom niks geen versteviging eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Hackus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:04:
@RemcoDelft Het is afgewerkt met decorfolie las ik.
Een fotootje dan maar, weet je wat je te wachten staat:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/6i5lli.jpg

De eerste paar jaar plakte ik kleine stukjes terug met lijm, daarna plakband, en nu heb ik het opgegeven.
M!chel schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:10:
Tafels van 150 euro bij de Leen Bakker zijn zo te zien een stuk steviger. Dit is wel een erg dun blad, blad opzich is wel oke maar waarom niks geen versteviging eronder?
Zo ziet-ie er uit als een massieve tafel van 1500 euro.

[ Voor 30% gewijzigd door RemcoDelft op 11-11-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ja ziet eruit als.....maar je bouwt toch ook geen huis van steenstrips omdat die eruit zien als echte stenen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

M!chel schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:13:
Ja ziet eruit als.....maar je bouwt toch ook geen huis van steenstrips omdat die eruit zien als echte stenen? :+
Wel als je een meubelboer bent :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Dan ben je wel een slechte meubelboer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RemcoDelft Gelukkig is het zo weer tijd voor een kerstkleedje :D

• DM89
Ik heb eindelijk een mail terug, in de mail stond wat hier besproken is incl foto met plank op tafel.

Geachte meneer Meulendijks,

Dank voor uw reactie met foto.

Mag ik u erop wijzen dat dit inherent aan het product is.

Uit coulance willen wij graag onze service monteur inplannen.

Maar als ze een nieuw blad brengen??

Denk dat ik beter een andere tafel kan kopen dat dit gezeik..

[ Voor 45% gewijzigd door DM89 op 16-11-2017 16:11 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoals iedereen aangeeft is dit niet gek voor het product wat je gekocht hebt. Als je een rechte tafel wilt zul je idd een dure nieuwe moeten kopen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

servies

Veni Vidi Servici

M!chel schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:10:
... blad opzich is wel oke maar waarom niks geen versteviging eronder?
Wat denk je dat dat kost??? :+

• RemcoDelft
Meulendijks89 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:04:
Uit coulance willen wij graag onze service monteur inplannen.

Maar als ze een nieuw blad brengen??
Het is inderdaad inherent aan het product, een nieuw blad gaat daar niets aan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Het wordt een nieuwe tafel.. weg met deze zooi.

Bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
paQ schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:41:
Zoals anderen al schrijven: spaanplaat op poten.
Maakt niets uit als het aan de onderkant verstevigd is, middels een frame of leggers in de lengte (en/of breedte)
Maar als dat niet het geval is, kan het nooit een duurzame inzet hebben als eettafel mijns inziens.
Hoe dan ook, of het nou 150 of 850 euro is, als iets verkocht wordt als eettafel, dan ga ik toch uit van ten minste een jaar of 8 probleemloos tafelen.
inclusief leunende mensen, pannen, schalen, 3 flessen drank, een bloempot, fruitschaal, etc etc.
Heb ook zo een tafel,hier zit er een frame onder dus zakt niet door.
Na een aantal jaar dienst was het blad wat dof geworden en veel krassen.
Heb hem opgeknapt met krijtverf en een laag of 2 krijtvernis is als nieuw. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:46
Room42 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:27:
[...]

Zit er nog versteviging over de lengte van het blad, tegen doorhangen?
Mijn vermoeden is dat het topic er dan niet was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Meulendijks89 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:50:
Het wordt een nieuwe tafel.. weg met deze zooi.
Op kosten van de leverancier van deze tafel.. ? ;)
Pagina: 1