Beste forumleden,
Het wordt weer kouder dus de stookkosten gaan omhoog. Nu ben ik hier vorig jaar zo van geschrokken van de kosten dat ik zelf in mijn duplex woning die ik huur dingen wil ga aanpakken. Nu weet ik zelf niet waar te beginnen. Misschien dat jullie tips hebben. Zelf heb ik natuurlijk ook al dingen op de rij gezet welke aangepakt worden. Situatie nu is namelijk dat alles sterk verouderd is. Dus enkel glas en verrotte kozijnen.
Plan van aanpak mits woningbouw zich aan het woord houd is voor mij het volgende
Eigen puntjes
1. Radiatorfolie gaan gebruiken (weet niet of dat echt veel effect heeft?)
2. Toch eens gaan kijken naar een slimme meter (oude bewaar ik zodat ik mocht ik gaan verhuizen)
3. 2e koelkast er misschien toch uit doen.
4. Wat we nu meestal doen is ons beperken tot maar 2 ruimtes te verwarmen.
Woningbouw volgend jaar met renovatie de volgende punten
1. Nieuwe ketel
2. Kunststof kozijnen + daarbij gelijk dubbel glas HR++ plaatsen
3. Verdere isolatie van de woning is nog onbekend.
Wat al gedaan.
1. Verlichting vervangen voor led waar mogelijk.
2. Opletten op aanschaf van nieuwe elektronische apparaten.
3. Gas verbruik drastisch proberen te verminderen maar we zien niet waar wij daar nog beter in kunnen doen. We koken op gas en de rest zoals CV en warm water is allemaal gas.
Gezien ik zelf helaas niet al te veel aan de woning mag verbouwen zijn er wel andere dingen die ik over het hoofd zie. Ik hoop vanuit jullie op goede input en wordt gewaardeerd ik zal zo snel mogelijk als jullie vragen hebben deze beantwoorden.
Het wordt weer kouder dus de stookkosten gaan omhoog. Nu ben ik hier vorig jaar zo van geschrokken van de kosten dat ik zelf in mijn duplex woning die ik huur dingen wil ga aanpakken. Nu weet ik zelf niet waar te beginnen. Misschien dat jullie tips hebben. Zelf heb ik natuurlijk ook al dingen op de rij gezet welke aangepakt worden. Situatie nu is namelijk dat alles sterk verouderd is. Dus enkel glas en verrotte kozijnen.
Plan van aanpak mits woningbouw zich aan het woord houd is voor mij het volgende
Eigen puntjes
1. Radiatorfolie gaan gebruiken (weet niet of dat echt veel effect heeft?)
2. Toch eens gaan kijken naar een slimme meter (oude bewaar ik zodat ik mocht ik gaan verhuizen)
3. 2e koelkast er misschien toch uit doen.
4. Wat we nu meestal doen is ons beperken tot maar 2 ruimtes te verwarmen.
Woningbouw volgend jaar met renovatie de volgende punten
1. Nieuwe ketel
2. Kunststof kozijnen + daarbij gelijk dubbel glas HR++ plaatsen
3. Verdere isolatie van de woning is nog onbekend.
Wat al gedaan.
1. Verlichting vervangen voor led waar mogelijk.
2. Opletten op aanschaf van nieuwe elektronische apparaten.
3. Gas verbruik drastisch proberen te verminderen maar we zien niet waar wij daar nog beter in kunnen doen. We koken op gas en de rest zoals CV en warm water is allemaal gas.
Gezien ik zelf helaas niet al te veel aan de woning mag verbouwen zijn er wel andere dingen die ik over het hoofd zie. Ik hoop vanuit jullie op goede input en wordt gewaardeerd ik zal zo snel mogelijk als jullie vragen hebben deze beantwoorden.