Mappen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ralph.l
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2025
Hi iedereen,

Ik ben een beetje mijn Windows aan het opruimen en stuit nu op een bestand waarvan ik zeker weet dat ik hem al een keer eerder heb verwijderd. Als ik nu weer op verwijderen klik staat er ''Kan dit item niet vinden, Dit item bevindt zich niet langer in D:\. Controleer de locatie van het item en probeer het opnieuw.''

Hoe krijg ik dit item nu als nog verwijderd?

Met vriendelijke groet,

Ralph

Alle reacties

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
(jarig!)
Dan lijkt ie al verwijderd te zijn. Heb ik ook wel eens met mappen, dat ie nog even (in beeld) blijft staan. Al een keer opnieuw opgestart?

• ralph.l
Ja dat is dus het ding ik heb dit al een jaar geleden gedaan en het staat er nog steeds. Met natuurlijk gewoon het opnieuw opstarten van de computer elke dag.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
Dan is het een systeembestand wat je niet moet verwijderen.
Het zou helpen als je de naam en locatie van het bestand vermeld ...

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoe heet het bestand en welke extensie heeft het?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reller schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:59:
Hoe heet het bestand en welke extensie heeft het?
Zal wel iets van $Recycle zijn of System Volume Information :+

@ralph.l Je bent Windows niet aan het opruimen. Je gebruikt het OS Windows om middels een file explorer de ruimte op je storage te vergroten door (doelloos) bestanden weg te gooien die blijkbaar vanzelf terugkomen en/of dus belangrijk/essentieel zijn voor de werking van je PC.

Als je wel Windows wil opruimen, zal je format c: of een partitie-manager moeten gaan inzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 09-11-2017 23:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
Of het is het swapfile / Hybernation bestand, wie zal het zeggen? :+

• ralph.l
Renault schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:56:
Dan is het een systeembestand wat je niet moet verwijderen.
Het zou helpen als je de naam en locatie van het bestand vermeld ...
D:\MATT is de locatie MATT is de naam, een map die ik ooit zelf heb aangemaakt om audiofiles in te bewaren.

• ralph.l
MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:01:
[...]

Zal wel iets van $Recycle zijn of System Volume Information :+

@ralph.l Je bent Windows niet aan het opruimen. Je gebruikt het OS Windows om middels een file explorer de ruimte op je storage te vergroten door (doelloos) bestanden weg te gooien die blijkbaar vanzelf terugkomen en/of dus belangrijk/essentieel zijn voor de werking van je PC.

Als je wel Windows wil opruimen, zal je format c: of een partitie-manager moeten gaan inzetten.
Ja of niet

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt het proberen:

- ga naar de command prompt voor de Admin

tik:
rd /s /q D:\MATT en duw op <enter>

Achter de prompt tik je exit en dan druk je weer op <enter>

[ Voor 23% gewijzigd door stresstak op 12-11-2017 23:02 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan gebruik je, of heb je ooit gebruikt, een audioprogramma waarin je hebt ingesteld dat de audio files moeten worden opgeslagen in D\matt.

Als je zeker weet dat dit programma niet meer ergens rondzwerft op je pc, dan kan het zijn dat de verwijdering ervan niet 100% is geweest en de registersleutel nog aanwezig is die deze map toewijst. Dan moet je de betreffende registersleutel dus ook wissen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:00

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb dit met enige regelmaat in mijn qBittorrent downloadmap. Dan download ik iets, kopieer het via de verkenner naar de goede plek en verwijder het dan terwijl qBittorrent nog draait. Gevolg is dan (soms) dat de map er nog staat, maar dat ik hem niet kan verwijderen. De oplossing is dan via unlocker het bestand alsnog te verwijderen, evt na opnieuw opstarten.

Als het een kwestie is van file locking, wil Process Explorer van Sysinternals ook nog wel eens helpen: opstarten, search -> "naam gelockte bestand" brengt je naar het verantwoordelijke proces. Vervolgens rechtsklik op het juiste item in de handles view -> "close file handle".

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1