Toon posts:

Gezocht: mechanisch keyboard met witte verlichting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een lekker typend toetsenbord (voor mij: mechanisch, maar ook met niet te hoge toetsen en liefst een polssteun) met witte verlichting. Daarbij bedoel ik verlichting van de karakters op de toetsen zelf.

Qua verlichting vind ik de Logitech K740 ideaal. Maar die typet als een drol.

De meeste mechanische toetsenborden met verlichting hebben RGB (of R), vaak nog met patronen of profielen, maar die patronen en profielen zijn overkill voor mij (al mag het wel). Maar ik zoek dus specifiek een mechanisch toetsenbord met witte verlichting.

Qua typecomfort vind ik de Corsair Cherry K70 het lekkerste (met Cherry Red of brown switches), maar die is er weer niet met alleen witte verlichting, voor zover ik weet. Maar veel andere mechanische toetsenborden typen ook lekker.

Iemand tips? Thanks!

• Drizky
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-02 00:11
Cooler Master Masterkeys Pro S White
Zelfde maar dan met numbpad :)

Dit was 5 seconden google werk.. Kleine moeite verder, maar toch.
Om eerlijk te zijn draait alles tegenwoordig om RGB, of het is rood, blauw of groen (goh, wat toevallig.)

Er zijn nog redelijk wat toetsenborden die dit waarschijnlijk nog wel hebben, echter zijn deze denk ik niet te vinden in Nederland. Mogelijk toetsenborden zoals Ducky en WASD Keyboards hebben dit bijvoorbeeld nog, deze heb ik niet gevonden op Nederlandse sites helaas.

Sites zoals Amazon, MechinicalKeyboards en Massdrop hebben vaak mogelijk een breder aanbod als het gaat om mechanische toetsenborden, alleen moet je bereid zijn om de eventuele importrechten en verzendkosten erboven op te betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank, maar die Cooler Master heeft nogal erg hoge toetsen en geen polssteun. Dat is toch wel een zwaar minpunt.

Dat geldt overigens ook voor de Ducky's en andere mechanische toetsenborden met witte verlichting die ik heb gevonden.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb een Corsair k95 (?) met witte leds en polssteun. Is dat niets voor je?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vaak zijn polssteunen die bij toetsenborden eraan vast zitten van mindere functie dan een aparte voor je plank leggen. Itt aparte lopen vaste steunen altijd af en zit je met je polsen alsnog praktisch op je bureau te leunen. Staar je dus aub niet blind op het hebben van een polssteun bij een toetsenbord. Je zal je er uiteindelijk alleen maar aan storen en als deze er niet af kan zelfs op gaan vloeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 14:49

ResuCigam

BOFH

Een keyboard met RGB leds zou toch ook wit licht moeten kunnen geven als je dat zo instelt?

We do what we must because we can.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mechanische toetsenborden zijn over het algemeen sowieso hoger dan een gemiddelde toetsenbord (mede door de switches). Qua hoogte schilt het niet veel met het ene merk of met het andere merk.

Zelf kan ik niet zonder een polssteun, maar Ducky heeft daar een mooie oplossing voor: Ducky Wrist Rest (even scrollen). Dit is slechts een voorbeeld, maar past ook prima bij andere mechanische toetsenborden.

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:55:
Ik heb een Corsair k95 (?) met witte leds en polssteun. Is dat niets voor je?
Ik ken de K95 alleen met RGB leds. Heb je een uitgebreidere modelnaam of een link?
Een keyboard met RGB leds zou toch ook wit licht moeten kunnen geven als je dat zo instelt?
Bij de RGB-keyboards die ik ken levert alles aan (R, G en B ) een soort lichtblauw licht op, niet het wit dat wellicht in theorie zou moeten.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:52:
Dank, maar die Cooler Master heeft nogal erg hoge toetsen en geen polssteun. Dat is toch wel een zwaar minpunt.
Ik heb dat ding, maar ervaar het niet als minpunt.
Dacht dat dat een groot bezwaar zou kunnen zijn (ik heb jaren gezworen bij laptop achtige toetsenborden) maar in de praktijk typen die CM keyboards als een malle. (Ik heb zowel de RGB als de witte variant, beiden de S, de RGB voor thuis de witte voor op kantoor.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:38:
[...]

Ik ken de K95 alleen met RGB leds. Heb je een uitgebreidere modelnaam of een link?
Zelf gevonden :) . Ik weet niet of je hier een link mag plaatsen naar een leverancier, maar als je zoekt op "Corsair Gaming K95 White LED" , is hij eenvoudig te vinden. In Nederland te koop.

Alleen 3 (!) rijen macro-keys aan de linkerkant van het toetsenbord, wel heel erg overkill voor mijn wensen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 16:16

Deathchant

Don't intend. Do!

Maar bij de meeste tobo's krijg je toch gewoon software om de kleur te bepalen? Dan kun je ook een RGB led tobo halen en dan met de software fixed op white zetten, dan ben je misschien minder beperkt in je keuze.

Ik heb overigens de Corsair K95 Platinum en na 12 jaar een Logitech G15 te hebben gehad moet ik zeggen dat ik echt erg tevreden ben over deze K95 met brown switches.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:55:
Maar bij de meeste tobo's krijg je toch gewoon software om de kleur te bepalen? Dan kun je ook een RGB led tobo halen en dan met de software fixed op white zetten, dan ben je misschien minder beperkt in je keuze.
Zoals ik hierboven al schreef kun je met een mix van R, G en B leds geen wit maken in de praktijk. Alle drie de kleuren op vol leidt i.h.a. tot een lichtblauwe kleur. Probeer maar eens met je Corsair.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 22:10 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:54:
[...]
Alleen 3 (!) rijen macro-keys aan de linkerkant van het toetsenbord, wel heel erg overkill voor mijn wensen.
Stel maar eens op de 3 onderste toetsen Ctrl-C, Ctrl-V en Ctrl-X in. Dan praat je wel anders :)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:11:
[...]
Stel maar eens op de 3 onderste toetsen Ctrl-C, Ctrl-V en Ctrl-X in. Dan praat je wel anders :)
3 toetsen is niet zoveel overkill, maar 3 rijen...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:14:
[...]

3 toetsen is niet zoveel overkill, maar 3 rijen...
Die toetsen naast elkaar hebben werkt juist enorm fijn. Ik gebruik dat nu sinds de G15 van Logitech uitkwam en wil nooit meer zonder. Na een herinstallatie van Windows is dat het eerste wat ik instel, zonder word ik helemaal gek :P Ik ben juist naar de K95 gegaan omdat deze 3 van die toetsen op een rij heeft zoals de G15 dat ook had. Die toetsen boven elkaar lijkt mij juist niet erg fijn, omdat het nu heel makkelijk met 1 hand gaat. Ik hoef nu alleen mijn linkerduim van links naar rechts te bewegen of andersom, niet naar boven en naar beneden, hoewel dat opzich ook zou kunnen natuurlijk.

Moet wel toegeven dat ik de rest van die macro-toetsen ook niet gebruikt hoor. Alleen knippen, kopiëren en plakken onder 3 toetsen op een rij werkt zo enorm fijn. Nooit meer rechtermuistoets en dan knippen of plakken, maar met 1 hand op de muis en de andere hand op het toetsenbord.

Edit: Maar eens even getest trouwens. Met 3 toetsen op een rij hoef ik alleen mijn duim te bewegen. Bij 3 toetsen boven elkaar beweegt mijn halve hand.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 09-11-2017 22:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH > CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Drizky
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-02 00:11
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:09:
[...]

Zoals ik hierboven al schreef kun je met een mix van R, G en B leds geen wit maken in de praktijk. Alle drie de kleuren op vol leidt i.h.a. tot een lichtblauwe kleur. Probeer maar eens met je Corsair.
Klopt, wit is een aparte kleur, daarom heb je ook RGBW led strips bijvoorbeeld. Wit is een aparte kleur in het spectrum van RGB, het wordt alleen gebruikt om kleuren lichter te maken maar zelf kan je niet een specifieke witte kleur instellen.

Om terug te komen op je reactie, dit waren gewoon een aantal snelle zoekacties die ik kon vinden hierover. En zoals iemand al eerder zei hebben over het algemeen veel mechanische tobo's hogere toetsen. Enige wat ik me kan bedenken voor de toetsen is om zelf nog gericht hiervoor te zoeken en anders andere keycaps zelf
te bestellen en/of een polssteun ook zelf.

Bij mijn toetsenbord zit er ook 1 aan vast maar zoveel gebruik maak ik er niet van dus heb ik er zelf maar 1 besteld met een kussentje. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Drizky op 10-11-2017 12:30 ]

Pagina: 1