Rabobank phishing actief rabo-betaalpas.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zag op mijn server de laatste tijd veel Rabobank phishing scams.
Één daarvan gebruikt rabobank-alert AT t-online.de
Deze wordt gelukkig door SpamAssasin wel gemarkeerd als spam.
From: "Rabobank" <rabobank-alert AT t-online.de>
Subject: Neem nu actie anders blokkeren wij uw betaalpas

Als klant van de Rabobank willen wij u graag op de hoogte stellen van de laatste updates van ons systeem. De laatste periode hebben wij verschillende cyberaanvallen op onze omgeving gehad. Door de cyberaanvallen heeft De Rabobank een hoop schade en slachtoffers gekregen. Wij betreuren dit erg en daarom hebben wij een nieuwe  omgeving ontwikkeld die hier wel tegen gewapend is.

Om gebruik te maken van onze nieuwe omgeving moet u eerst een nieuwe betaalpas aanvragen.Uit onze administratie blijkt dat u de nieuwe betaalpas nog niet heeft aangevraagd. Uw oude betaalpas staat niet gelinkt aan de nieuwe omgeving, pas op het moment wanneer u een nieuwe betaalpas aanvraagt krijgt u automatisch het beveiligde Rabobank systeem. In verbrand met de veiligheid van onze klanten verplicht de Rabobank het gebruik van de nieuwe betaalpas.

Belangrijk: Omdat de beveiligde nieuwe omgeving een hoge prioriteit heeft, verplichten wij u om de nieuwe betaalpas vanaf vandaag aan te vragen. Indien u dit niet doet verloopt uw betaalpas automatisch. Uw rekening wordt indien u niet uw omgeving aanpast automatisch geblokkeerd uit veiligheidsredenen.

Klik hier om de nieuwe betaalpas aan te vragen

De vernieuwde betaalpas is beter beveiligd en voldoet zich aan de Europese veiligheidsvoorschriften betreft bankzaken. Met de nieuwe betaalpas kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van de Rabobank.
De Rabobank is ingelicht, maar nou kan ik nergens telefoonnummers of een report link vinden bij T-Online / Telekom.

Tja, ze blijven bezig....

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:08

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Gezien de hoge hoeveelheid spam die van t-online/Telekom blijft komen (en al tijden komt) heb ik er al een tijd geleden voor gekozen de gewoon op mijn Blacklist te zetten.

Hun abuse contactgegevens kan je hier vinden: (let op, Duits!)
http://www.t-online.de/ab...ensten-/id_40675752/index

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/