Toon posts:

QE55Q6F of UE55KS8000/9000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien ik onlangs een PlayStation 4 Pro heb gekocht ben ik nu opzoek na een nieuwe TV die 4K en HDR ondersteund.
Na flink wat lezen op o.a. Tweakers was ik er wel uit dat de TV die je wil hebben (binnen mijn budget €1200-€1400) de KS8000/9000 is.
Echter ben ik nu door Plattetv aan het twijfelen gebracht, momenteel loopt daar een actie en kun je om een "feestdeal" vragen ze doen je dan een leuk aanbod als je interesse toont in een bepaald artikel.
Ik vroeg een feestdeal voor de KS8000 helaas konden ze aan de prijs van €1299 niks meer doen omdat deze al heel scherp was.
Maar hij kon mij wel de Samsung QE55Q6F eenmalig aanbieden voor €1449.

Echter is er weinig te vinden over de QE55Q6F.
De specs van beide TV's zijn vrijwel gelijk alleen de PQI is 2500 ipv 2200 bij de KS8000.
Nou is het sowieso dat tegen deze tijd te TV's altijd in prijs zakken omdat binnenkort de nieuwe modellen worden geïntroduceerd maar mijn vraag is eigenlijk, waar doe ik verstandig aan en wat is nou de "betere" TV?

Lekker bij de KS8000 blijven of toch gaan voor een nieuwere QE55Q6F.

Hoor het graag!

Groeten R van Boxtel.

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-11-2017 13:30)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
De Q6 kan je het beste links laten liggen aangezien de KS8000 serie op veel vlakken de betere is vergeleken met de Q7.

De KS8000 serie zal niet meer veel verder in prijs zakken aangezien dit het high end model van vorig jaar is en de voorraad natuurlijk minder wordt.

De pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart is ook het overwegen waard, voor jouw budget de beste tv die je momenteel kan kopen. Op dit moment loopt er een cashback actie van Sony.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Voor de KS8000 gaan dat is een high end toestel van vorig jaar met een 10bit paneel en 100 hertz.

Als ben ik niet eerder een Q6 tegengekomen...dacht dat alleen de q7-8-9 in de q serie waren.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf de Q6 ook niet eerder tegen gekomen, voor zover ik kan zien is dit toestel ook pas sinds 31 oktober 2017 op de markt.
Echter beschikt de Q6 ook over 100 hertz en 10bit paneel vandaar mijn twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Alleen de Q6 is niet UHD Premium’ certified, of dat veel uitmaakt voor je? Erg weinig over te vinden, of wacht tot eind november black friday dan dalen de prijzen meestal.

[ Voor 55% gewijzigd door Amaze86 op 09-11-2017 18:22 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De Q6 kan je het beste links laten liggen aangezien de KS8000 serie op veel vlakken de betere is vergeleken met de Q7.

De KS8000 serie zal niet meer veel verder in prijs zakken aangezien dit het high end model van vorig jaar is en de voorraad natuurlijk minder wordt.

De pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart is ook het overwegen waard, voor jouw budget de beste tv die je momenteel kan kopen. Op dit moment loopt er een cashback actie van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:01:

Ik heb nu de Sony XE9005 gevonden voor een leuke prijs, maar ik zag wel dat de input lag iets hoger lag als bij de KS serie van Samsung.
Op verschillende fora spraken personen hierover dat er op dit vlak wel wat hinder werd ondervonden.
34ms op de Sony en 22ms op de Samsung.
Ga ik hier echter hinder van ondervinden of gaat dat wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 00:29
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:29:
[...]

Ik heb nu de Sony XE9005 gevonden voor een leuke prijs, maar ik zag wel dat de input lag iets hoger lag als bij de KS serie van Samsung.
Op verschillende fora spraken personen hierover dat er op dit vlak wel wat hinder werd ondervonden.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Vooral voor het gamen is lagere ms belangrijk. Zit zelf ook te kijken naar de ks8000 kf de sony xe9005, maar wat is de doorslag om een van beide te kiezen!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
De kwaliteit van het beeld? Daarin is de Sony beter. En zolang de ms maar onder de 50 is gaan jullie het verschil niet merken. Ga de televisies in winkels bekijken en maak je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:29:
[...]

Alle LCD tv's hebben een relatief hoge inputlag waarbij een inputlag van rond de 30ms als laag wordt gezien. Er zijn inderdaad een aantal televisies waarbij de inputlag rond de 20ms zit, ik vraag me af of je de stap van 30ms naar rond de 20ms in de praktijk gaat merken.

Daarnaast zie ik dat je onlangs een PlayStation 4 Pro hebt gekocht, waarschijnlijk ben je voor de 'Pro' versie gegaan omdat je graag games in 4K HDR wilt spelen. In 4K HDR heeft de Sony XE9005 een lagere inputlag vergeleken met de KS8000 serie van Samsung.
To easy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:06:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Vooral voor het gamen is lagere ms belangrijk. Zit zelf ook te kijken naar de ks8000 kf de sony xe9005, maar wat is de doorslag om een van beide te kiezen!?!
De beeld- en bouwkwaliteit zijn voor mij altijd doorslaggevend. De XE9005 serie beschikt over Full Array Local Dimming (FALD) techniek, heeft een betere beeldprocessor en de bouwkwaliteit is ook uitstekend. Er zijn issues geweest met slechte achterpanelen van de KS8000 serie, wellicht dat Samsung dit probleem heeft opgelost.
Pagina: 1