Ik krijg mijn poorten niet open

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik ben al weken bezig om mijn porten open te krijgen op mijn Technicolor TC7210. Maar wat ik ook probeer, niks werkt, geen enkele port opent. Ik wil een aantal porten openen om mijn NAT type voor Modern Warfare 2 op PC op Open te krijgen. UPNP is enabled en dit veranderd niks. Ook al zullen er ongetwijfeld andere oplossingen zijn om dit open te krijgen. Eerst wil ik graag weten waarom mijn porten niet open gaan en hoe ik ze wel open krijg. Firewall in mijn computer en mijn router zijn beide uitgeschakeld voor het testen/openen van porten, maar ook dit maakt geen verschil.

Modem is gereset naar fabrieksinstellingen. Vanaf daar heb ik via een DHCP IP reservation mijn IP vastgezet. Bij het openen van de port heb ik als Internal IP mijn ipv4 adres ingevuld en bij internal/external ports de porten die ik wil openen. External IP is leeg. Overigens zal ook elke port die ik probeer te openen op UDP de error "Error converting one or more entries:" geven.

Ook als ik mijn porten check via een Check tool, is hetgene waarvoor ik de porten probeer te openen aangezet. Dit is voor zover ik weet omdat de port anders geen antwoord hoeft te geven en daarom dicht zal zijn.

Hieronder een aantal screenshots van mijn instellingen:
https://imgur.com/a/xy7dc
https://imgur.com/a/QGlHf

Mocht er verdere informatie nodig zijn, verschaf ik die uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door Crabface op 09-11-2017 16:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-06 19:39
Ik lees op een ander forum dat bij een port wijziging op een TC7210 je deze ook moet rebooten, heb je dit ook gedaan na de wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:50
Firewall draaien op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:55
Die checktools online werken vaak niet. Dit is je enige router of zit er nog een apparaat tussen? Wat hier eerder al aangegeven werd, windows firewall staat ook uit? (of verwijs je naar een ander apparaat dan een windows pc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Windows firewall staat uit, virusscanner firewall staat uit, firewall in modem staat uit. Ik heb geen router, alleen de technicolor. En ik heb de modem na elke verandering gereboot. Maar niks helpt. Ook weet ik dat de porttools niet altijd werken. Maar ook na het openen van alle porten heb ik nog steeds een strict nat type op MW2. Ook heb ik voorheen een aantal porten geprobeerd te openen om een Teamspeak server op te draaien. Maar ook deze porten bleven dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-06 19:39
Zie het volgende, ik weet niet op je in oud UPC gebied zit?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3) Waar moet je nog meer op letten?

Wanneer IPv6 is ingeschakeld in voormalig UPC gebied is het niet mogelijk om portforwards in te stellen. Via deze link controleer je of IPv6 is ingeschakeld. Is dit het geval? Neem dan contact op met de Klantenservice of Webcare om IPv6 te laten uitschakelen.

Niet alleen de firewall in het wifi-modem kan poorten blokkeren, ook de firewall op jouw computer kan dit doen. Controleer dus ook of de poort is opengezet in jouw firewall, of schakel deze (tijdelijk) uit.

Een andere manier om alle poorten naar een netwerkapparaat open te zetten is middels de DMZ functionaliteit (Demilitarized zone). Feitelijk wordt dan voor dit apparaat de firewall uitgeschakeld. Port forwarding regels hebben voorrang op een DMZ instelling. Hou er dus rekening mee dat de DMZ instelling mogelijk niet meer goed functioneert na het instellen van port forwards.

Bron: https://community.ziggo.n...orwarding-bij-ziggo-16111
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 18% gewijzigd door ThaBilly op 09-11-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
ThaBilly schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:23:
Zie het volgende, ik weet niet op je in oud UPC gebied zit?

3) Waar moet je nog meer op letten?

Wanneer IPv6 is ingeschakeld in voormalig UPC gebied is het niet mogelijk om portforwards in te stellen. Via deze link controleer je of IPv6 is ingeschakeld. Is dit het geval? Neem dan contact op met de Klantenservice of Webcare om IPv6 te laten uitschakelen.

Niet alleen de firewall in het wifi-modem kan poorten blokkeren, ook de firewall op jouw computer kan dit doen. Controleer dus ook of de poort is opengezet in jouw firewall, of schakel deze (tijdelijk) uit.

Een andere manier om alle poorten naar een netwerkapparaat open te zetten is middels de DMZ functionaliteit (Demilitarized zone). Feitelijk wordt dan voor dit apparaat de firewall uitgeschakeld. Port forwarding regels hebben voorrang op een DMZ instelling. Hou er dus rekening mee dat de DMZ instelling mogelijk niet meer goed functioneert na het instellen van port forwards.

Bron: https://community.ziggo.n...orwarding-bij-ziggo-16111
Ik zit inderdaad in oud UPC gebied. Voorheen stond mijn IPV6 dan ook aan. Deze heb ik vorige week uit laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Overings heb ik wel een router. Een asus ac66u als ik me niet vergis. Deze is alleen niet aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:29:
[...]

Ik zit inderdaad in oud UPC gebied. Voorheen stond mijn IPV6 dan ook aan. Deze heb ik vorige week uit laten schakelen.
Als jij een TC7210 hebt, zit jij zeker niet in oud-UPC gebied aangezien die modems alleen door oud-Ziggo uitgedeeld worden...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Dan zit ik niet in oud UPC gebied. Kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
  • Laatst online: 07-05 12:48
@Crabface Niks met je portforwding te maken maar waarom gebruik je 3x dezelfde google dns server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Firedragon schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:37:
@Crabface Niks met je portforwding te maken maar waarom gebruik je 3x dezelfde google dns server?
Geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Kunnen we nu weer reageren op mijn vraag alstjeblieft? Ik wil graag mijn probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
Hoe staat je firewall protection ingesteld?
Firewall -> Web Filter - Firewall Protection
Dit moet als goed is op low staan anders worden alleen de allowed services toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsuba
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 15:54
Gekke vraag wellicht maar heeft de host met ip adres .25 ook de default gw van de router?
kun je de poort ook testen via een 4g verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Die heb ik nu op Off staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
matsuba schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:46:
Gekke vraag wellicht maar heeft de host met ip adres .25 ook de default gw van de router?
kun je de poort ook testen via een 4g verbinding?
Als je met gw gateway bedoelt, dan denk ik het wel. Ik heb niks veranderd aan de fabrieksinstellingen, ik heb alleen de IP static gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
Als de modem router de enigste firewall is kan je beter niet de hele firewall uitschakelen.
Port forwards en dmz werken hier gewoon met firewall op low zonder de modem te reboten.
TC7210 oud ziggo gebied met full dualstack ipv4/ipv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Iedereen heeft het over DMZ, maar ik weet niet wat dit is. Dus ik heb er ook niks mee gedaan, is er nog iets wat ik daaraan moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:38
Heeft je PC inderdaad 192.168.178.25? Als je niet het goede mac-address hebt ingetypt werkt het ook niet

(En drie keer dezelfde DNS meegeven is idd onzin)

Bij DMZ froward je alle poorten als het ware naar 1 pc, niet doen.

[ Voor 18% gewijzigd door valkenier op 09-11-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
Met dmz word de firewall omzeild alle porten worden geforward naar het ip dat je invult kan je voor 1 ip doen maar dan ben je wel compleet afhankelijk van de firewall van je eigen systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door Firedragon op 09-11-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
valkenier schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:54:
Heeft je PC inderdaad 192.168.178.25? Als je niet het goede mac-address hebt ingetypt werkt het ook niet

(En drie keer dezelfde DNS meegeven is idd onzin)

Bij DMZ froward je alle poorten als het ware naar 1 pc, niet doen.
In CMD Ipconfig staat bij mijn IPV4 adres 192.168.178.25, dus ik ga er vanuit dat dit het IP adres is wat ik moet invullen bij een port forward? Kan het zijn dat deze IP anders moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:53:
Iedereen heeft het over DMZ, maar ik weet niet wat dit is.
Zie bijvoorbeeld: Wikipedia: Demilitarized zone (informatica)

Kort gezegd, je hebt dan een netwerk tussen je gewone, lokale netwerk en het internet. Alsof je voorbij de douane bent op het vliegveld.
Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:59:
In CMD Ipconfig staat bij mijn IPV4 adres 192.168.178.25, dus ik ga er vanuit dat dit het IP adres is wat ik moet invullen bij een port forward? Kan het zijn dat deze IP anders moet zijn?
Als dat de PC is waar de portforward naar toe moet, dan wel ja.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:38
Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:59:
[...]

In CMD Ipconfig staat bij mijn IPV4 adres 192.168.178.25, dus ik ga er vanuit dat dit het IP adres is wat ik moet invullen bij een port forward?
Klopt.

En je IPv6 is inderdaad uit?
(Overigens ook belachelijk dat als je IPv6 hebt je geen IPv4 port forward meer kunt doen, of doelen ze op DS-lite?).

[ Voor 21% gewijzigd door valkenier op 09-11-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Ik heb contact gehad met mijn provider en die heeft bevestigd dat IPV6 uit staat. Maar ik zit kennelijk niet in oud UPC gebied, dus zou er geen IPV6 moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Is er niemand die gewoon een aantal opties kan geven? Dingen die ik kan doen? Iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Ergens online heb ik gelezen dat mensen het probleem kunnen oplossen door een IP adres buiten hun DHCP range in te stellen? Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Vrij weinig games van dat caliber werken met TCP, je zal dus sowieso moeten proberen UDP open te krijgen.

Als ik online wat opzoekwerk verricht zie ik dat je maar eigenlijk 1 inkomende port moet toelaten, namelijk 28960.
Ook een hoop uitgaande ports maar ziende dat 99.9% van de consumentenrouters uitgaande gewoon toelaten by default heb je die niet nodig.

Niet TCP dus, daar ben je niets mee.

Note: Probeer in het vervolg ook gewoon je laatste post te editen, ipv te triple posten.

[ Voor 10% gewijzigd door GuntherDW op 09-11-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
Je 2e screenshot laat geen ipv6 zien dus dat staat iedergeval niet aan.
Als het mac adress en ip klopt in DHCP IP Reservation dan gaat een static ip buiten de dhcp pool niet beter werken.
Je zou je ip tijdelijk kunnen in vullen als dmz-host om te kijken of het dan wel werkt houd er wel rekening mee dat er dan geen firewall tussen je systeem en internet zit alle services die niet gefirewald worden op je eigen systeem zullen toegankelijk zijn.
Als het met dmz nog niet werkt dan zal het waarschijnlijk aan de firewal van je desktop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
@GuntherDW
Geen enkele port forward werkt, dit is dan ook mijn vraag. Hoe ik MW2 aan het werk krijg zie ik dan wel weer, zoals aangegeven staat in mijn eerste post. Ik ben hier om uit te vogelen hoe ik port forward, niet hoe ik MW2 nat op open krijg.

@Firedragon
Als ik kijk bij mijn verbonden apparaten staat daar maar 1 computer, dus ik kan me niet voorstellen dat ik het verkeerde MAC-adres hebt. Ook als ik een DMZ-host met mijn IP adres aanzet veranderd dit niks, geen enkele port gaat open. Maar de firewall van mijn scanner, en van windows zelf staan allebei uit.

Zou het beter zijn als ik mijn Asus router tussen de modem aansluit en mijn modem in bridge mode laat zetten. Of zou dit het alleen maar lastiger maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
@Crabface Ik heb hier zelf een TC7210 met een eigen router er achter.
Mijn eigen router krijgt een ip via DHCP IP Reservation en dat ip is ingesteld als DMZ-Host.
Port forwarding gebeurt op eigen router heb hier nooit echt problemen mee gehad.

Als je het juiste ip voor DMZ-Host hebt ingevoerd en je firewall op je desktop staat uit dan zou het normaal gesproken moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Ik zie trouwens ook bij external IP telkens 0.0.0.0 staan.
Ik heb geen idee of je dit manueel ingeeft want ik heb die modem van je niet, maar dat ziet er mij ook maar raar uit.

Als ik deze site moet geloven staat daar default al die 0.0.0.0 in, beetje raar.
https://portforward.com/t...10.dnz/Forwarding-Add.jpg

Laat je die daar zo staan of haal je die weg bij het toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
@GuntherDW

Bijgeleverd een screenshot van hoe ik een port toevoeg, in het voorbeeld een UDP.

Het externe IP staat zo als default, hier vul ik verder niks in. En als ik 0.0.0.0 weghaal krijg ik een error als ik probeer te forwarden

https://imgur.com/a/ZtnY2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
0.0.0.0 betekend dat alle externe ips toegelaten worden dus dit klopt wel.
When the External IP address is 0.0.0.0 you can access this port forwarding on internet, if you set a specific External IP address here the access is limited to only this IP address on internet.

[ Voor 59% gewijzigd door Firedragon op 09-11-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Als je afgaat van wat er daar in dat scherm staat kan je dan best inderdaad 0.0.0.0 laten staan.

Echter, als je dan weldegelijk nu de UDP poorten toevoegt met 0.0.0.0 daar te laten staan en je probeert iemand te laten verbinden, wat krijg je dan?
Want UDP verschilt van TCP in name dat je niet altijd een antwoord terug moet verwachten. Hence dat je niet zomaar kan zien en aannemen of een poort open/filtered/closed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
@GuntherDW Hoe kan ik iemand laten verbinden met mijn computer dan? Ik heb de UDP port voor MW2 open gezet, maar deze geeft nog steeds een gesloten NAT aan, kan ik hieruit opmaken dat mijn porten dicht zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Just on a hunch, maar heb je ergens in je modem de optie om te kijken wat voor een extern IP je hebt?

Het kan zijn met dat je IPv6 geactiveerd had staan dat je nog altijd in het DS-lite of CGNAT ingesteld staat en dus nog altijd geen echt extern IP hebt?

Het is of dat of er zit ergens nog een firewall roet in je eten te gooien.
Het zou natuurlijk ook altijd kunnen dat die modem gewoon ruk is, klopt, maar als iets als een simpele port foward al niet werkt is er wel meer aan de hand.

Heb je nog een systeem ergens in je netwerk zitten waarmee je wat kan testen of is je PC het enige apparaat in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
@GuntherDW Binnenin WAN instellingen zie ik mijn externe IP adres, dit adres is overigens altijd hetzelfde geweest. Ook voordat ik IPV6 heb laten uitschakelen bij Ziggo. Ik heb verder geen enkel process lopen op mijn computer wat een firewall kan hebben. Alle firewalls zijn uitgeschakeld..

Ook heb ik nog meerdere laptops. Dus ik zou hiermee kunnen teste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 16:49
Probeer eens een range waarin 28960 voor komt. Dus bijv. 28900-29000. Is een vreemde workaround die bij mij in het verleden wel eens succes had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
@Jelmar Ook dit wil helaas niks oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:40:
Kunnen we nu weer reageren op mijn vraag alstjeblieft? Ik wil graag mijn probleem oplossen.
We proberen je daadwerkelijke situatie vast te stellen. Je helpt niet door foute informatie te geven, af te geven op mensen die proberen te achterhalen hoe het wel zit en meerdere keren achter elkaar oneliners te posten...
Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:34:
@GuntherDW Hoe kan ik iemand laten verbinden met mijn computer dan? Ik heb de UDP port voor MW2 open gezet, maar deze geeft nog steeds een gesloten NAT aan, kan ik hieruit opmaken dat mijn porten dicht zitten?
Je zit hier met games en met vage online tools te prutsen en dan verregaande (en vooralsnog onbewezen) uitspraken te doen over het niet werken van port forwarding.

Begin eens met iets simpelers. Start een service op je PC. Telnet is een makkelijker. Voer op een administrator command prompt uit:
code:
1
net start telnet

Zodra je dit doet luistert er een telnet server op je PC op port 23.

Probeer vervolgens vanaf een andere computer op je LAN verbinding te maken ermee. Dat kan eveneens vanaf een command prompt:
code:
1
telnet 192.168.178.25

Krijg je geen login prompt maar een "connect failed" melding, dan heb je een probleem op je PC (firewall).
Als je een login prompt krijgt, dan weet je voor nu genoeg - de service draait en is benaderbaar.

Volgende stap is om een port te forwarden hiervoor. Telnet is riskant op openlijk vanaf internet beschikbaar te hebben, dus je wilt het niet lang open houden en ook niet op de default port.

Forward bijvoorbeeld TCP of BOTH port 60023 extern naar 23 intern. Sla op en reboot modem voor zekerheid. Probeer nu vanaf een andere internetverbinding (bijvoorbeeld 4G) te verbinden tenzij je modemrouter NAT loopback ondersteunt gaat dit NIET werken van achter je eigen verbinding:
code:
1
telnet [je publiek IP adres] 60023

Geen login? Dan gaat inderdaad iets mis met je port forwarding.
Wel login prompt? Dan is er niets mis met port forwarding in de modem en ligt je probleem elders.

Als we dit weten kunnen we je verder helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
@dion_b Bij code "net start telnet" krijg ik geen response, bij "start telnet" wel, is dit de code die ik nodig heb? Of gaat er iets verkeerd Ik heb telnet overigens wel geactiveerd op beide systemen.

Daarnaast mijn excuses voor mijn gedrag. Ik snap dat het klinkt als een slap excuus, maar laat ik het erbij houden dat ik een slechte week heb.

Ik heb met gebruik van command "start telnet" telnet geopend, vervolgens heb ik vanaf een externe laptop via command "telnet 192.168.178.22" (Ik heb de IP veranderd). Na dit command krijg ik "Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: Het maken van de verbinding is mislukt.

Overigens heb ik in de Advanced settings van mijn Firewall een onderdeel gevonden genaamd: Domeinprofiel. Hieronder staat dat Windows firewall is ingeschakeld en "binnenkomende verbindingen die niet met een regel overeenkomen worden geblokkeerd". Dit terwijl ik mijn windows firewall is uitgeschakeld, kan dit toevallig de boosdoener zijn?

[ Voor 93% gewijzigd door Crabface op 09-11-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:11:
@dion_b Bij code "net start telnet" krijg ik geen response, bij "start telnet" wel, is dit de code die ik nodig heb? Of gaat er iets verkeerd Ik heb telnet overigens wel geactiveerd op beide systemen.
"start telnet" start de telnet client, niet de server. Wat bedoel je met "telnet geactiveerd op beide systemen"?

Als net start telnet niets doet kan het zijn dat je Windows 10 draait, daar is de telnet server deprecated. Dan kun je een 3rd party telnet server installeren, bijv http://www.georgiasoftwor...TELNET_SERVER_for_WINDOWS

Dit is commerciele software, maar je kunt het tijdelijk met free trial gebruiken, wat genoeg is voor troubleshootingdoeleinden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
@dion_b Mag ik je nog refereren naar de bewerking in mijn laatste bericht, een gedeelte van windows firewall blijkt nog aan te staan naar mijn weten.

Met geactiveerd op beide systemen bedoel ik dat telnet via Windows-onderdelen heb ingeschakeld, maar dit is dus alleen de client en niet de server. Ik zal de server installeren.

Ik heb de GS telnet server gedownload en heb een hoop bestanden erbij gekregen, setup is gerund en nu heb ik een aantal clients in mijn start menu staan is GS Telnet Client degene die ik moet hebben?

[ Voor 23% gewijzigd door Crabface op 09-11-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Denk er wel bij dat telnet TCP is niet UDP maar het is inderdaad wel een goede oefening om te kijken of het wel werkt in the first place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Sorry, maar ik krijg de GS telnet server niet aan het werk. Via de GS telnet client kan ik ook geen net start telnet command uitvoeren. Is er een ander programma wat ik moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:19:
Sorry, maar ik krijg de GS telnet server niet aan het werk. Via de GS telnet client kan ik ook geen net start telnet command uitvoeren. Is er een ander programma wat ik moet gebruiken?
Je doet veel teveel.

De GS telnet server draait zodra het geinstalleerd is. Om het te benaderen vanaf een andere computer kun je gewoon de ingebouwde telnet-client gebruiken vanaf de command line (telnet 192.168.178.25).

Als je niet kunt verbinden, ligt dat interdaad aan de firewall van je PC. Goede kans dat die ook de problemen met je spel veroorzaakt. Als je die uitgezet hebt (of een exception toegevoegd hebt voor het verkeer in kwestie) zou telnet moeten werken. Het kan geen kwaad om dan ook je spel te testen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
GS telnet is geinstalleerd via de link die jij hebt verschaft. Ik heb geprobeerd via 2 andere toestelen verbinding te maken met de andere PC, maar allebei de toestelen geven een verbindingsfout aan. Dus ik neem dat het nu volledig aan mijn firewall ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat klinkt aannemelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabface
Ik heb wat aanpassingen gemaakt in mijn firewall, nu komen mijn andere laptop en een vriend vanaf een andere internetverbinding binnen op een log in scherm in Telnet. Port 60023 staat volgens de suffe internettool nu ook open. Maar dit is nu nog wel de enige port die ik open krijg.

[ Voor 85% gewijzigd door Crabface op 09-11-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crabface schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:48:
Ik heb wat aanpassingen gemaakt in mijn firewall, nu komen mijn andere laptop en een vriend vanaf een andere internetverbinding binnen op een log in scherm in Telnet. Port 60023 staat volgens de suffe internettool nu ook open. Maar dit is nu nog wel de enige port die ik open krijg.
Mooi.

Dan heb je bevestigd waar het probleem zit en het in ieder geval voor telnet op 60023 opgelost. En passant heb je ook bevestigd dat er niets mis is met port forwarding op je modemrouter. Kortom, tijd om dieper in die firewall te duiken om ook de games werkend te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1