Fair Use DivX: Audio trubbels

Pagina: 1
Acties:

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Luitjes,

Ik heb gisteren een DVD van mij geript, Dinosaur, (uiteraard voor eigen gebruik ;) )
aan de hand van de FairUse Guide op Doom9.

Het videogedeelte is prima gelukt en de kwaliteit is werkelijk verbluffend mooi!

Met het audiogedeelte gaat het wat minder makkelijk;

Eerst heb ik met Vstrip de Vob-files geript van de DVD en daar is een mooie audio.vob uitgekomen van 250MB.

Nu zou ik met Graphedit de audio.vob moeten kunnen converten naar een audio.mp3, alleen dat wil niet bepaald lukken :(

Ik krijg helemaal geen geluid als ik de vob laad in Graphedit en de filters die ik moet invoegen willen niet met elkaar in verbinding geraken :(

Heeft iemand deze FairUse guide al eens geprobeerd en kan me hier mee verder helpen :?
Of is er niet een makkelijker tooltje om die audio.vob te converten naar een audio.mp3 :?

lemme know :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een vob van 250??

vob's zijn de film&audio files, jij bedoelt waarschijnlijk ac3

Graphedit kan die dan downmixen naar dolby surround en compressen in mp3.

Er zijn op www.divx-digest.com en www.doom9.org heel veel audio guides, dus kijk een beetje rond, het is niet moeilijk als je ff de goede programma's gebruikt.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:07

scorpionv

This space for rent

Ik gebruik altijd Smartripper om de audiostream naar VOB te rippen. Daarna gebruik ik 'A(3 V0.8.19' van www.ac3dec.com om de boel om te zetten naar WAV. En dan LAME voor VBR-mp3 :9~
Ik had ook altijd problemen met Graphedit en Vob2Audio dus vandaar de keuze voor bovenstaand programma. Er zijn zelfs frontends te vinden, dat maakt het helemaal easy.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• sampoo
  • Niet online
Ik gebruik zelf DVDdecrypter om de audio stream te rippen (Vstrip voor de VOBs) en daarna azid om te downmixen (indien nodig) naar stereo en gebruikt daarna razorlame om naar mp3 te encoderen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Met Vstrip kun je de audio rippen uit de vob bestanden op de DVD. hier maakt hij dan 1 vob file van, en die is 250mb, en dat klopt ook volgens de guide.

Maar ik zal dat smartripper eens proberen, thnx :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik ben momenteel m'n al bestaande audio.vob aan het converten met ac3dec naar een audio.wav en dat gaat erg goed :) Alleen ik kreeg bij het begin van het proces de keuze welke codec ik wilde gebruiken. Hier kon ik ook voor MP3 kiezen, maar ik neem aan dat als ik het .wav bestand later nog omzet met Lame VBR naar MP3 de kwaliteit een stuk beter is :)

• scorpionv
  • Laatst online: 22:07

scorpionv

This space for rent

You're right :)

edit:

Voor het geval je nog nooit met LAME hebt gewerkt, hier mijn 2CD en 1CD rip instellingen.

1CD: -b 64 -m j -h -p -c -V 0 -B 192 --resample 48 -q 0

2CD: -b 64 -m j -h -p -c -V 0 -B 320 --resample 48 -q 0

Dat geeft je een joint-stereo 48kHZ VBR mp3 van hoge kwaliteit, de eerste komt vaak rond de 1MB/minuut uit, de tweede rond de 1,5MB/minuut. (Zeker als je een film met veel achtergrondgeluid hebt.)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ahh, ok thnx voor settings !

Ik gebruik zelf Easy Audio Extractor van Poikosoft, die heeft LAME onder de motorkap ;) en dient dus meteen als frontend :)

Maar ik moet zeggen dat zo'n Fairuse DivX er ERG gelikt uit ziet :9~
Pagina: 1