Helaas is recent mijn hercules xps 2.0 80 set kapot gegaan: als ik hem inschakel zonder geluidsbron erin bromt en kraakt hij heel erg, en zodra ik de behuizing aanraak knalt het oorverdovend (tips over wat het probleem is, zijn welkom!). Ik heb nog een koptelefoon (ook hercules) maar ben dus met gepaste spoed op zoek naar een nieuwe set voor bij de PC.
Ik zoek een?
Een 2.0 of 2.1 set voor mijn desktop.
Wat is je budget?
100-200 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
in principe komt alleen de PC er op te staan. Ze hoeven niet luid maar wil het lage bassbereik ook horen. het speelt voornamelijk muziek en games.
Wat heb je zelf al gevonden?
De hercules boxen bevielen eigenlijk best goed: het geluid was redelijk neutraal en alles goed te horen. Ik zou ze bijna weer kopen ware het niet dat bij deze boxen kennelijk snel elektrische problemen voorkomen.
Verder mogen de nieuwe speakers ietsje kleiner zijn (nog steeds 4 inch met iets minder bulky behuizing bijv. ). Met de XPS had ik last van wat ruis, komend van de interne geluidskaart van de pc en van de speaker zelf. Coilwhine van de videokaart was te horen als ruis bij bijv. openen in-game menu. Daarom zat ik zelf te denken aan een set met optische input, hopelijk werkt dat. Ik twijfel nog tussen een 2.0 of 2.1 set, een subwoofer los of later toevoegen is ook een optie.
De speakers van Edifier kwamen al snel uit de pricewatch gerold:
Edifier R1280DB Black
Edifier C3X
Behringer MS40 (ieuw, behringer?)
Mackie cr4
Logitech Z537 (geen idee of logitech in de buurt komt)
Welke vragen heb je hier nog over?
Tips zijn altijd welkom! Ik heb zelf echt 0 ervaring met 2.1 systemen dus voor en nadelen daarover zijn welkom. Ook het hele ruis gedeelte probeer ik nog wat meer info over te krijgen.
Ik zoek een?
Een 2.0 of 2.1 set voor mijn desktop.
Wat is je budget?
100-200 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
in principe komt alleen de PC er op te staan. Ze hoeven niet luid maar wil het lage bassbereik ook horen. het speelt voornamelijk muziek en games.
Wat heb je zelf al gevonden?
De hercules boxen bevielen eigenlijk best goed: het geluid was redelijk neutraal en alles goed te horen. Ik zou ze bijna weer kopen ware het niet dat bij deze boxen kennelijk snel elektrische problemen voorkomen.
Verder mogen de nieuwe speakers ietsje kleiner zijn (nog steeds 4 inch met iets minder bulky behuizing bijv. ). Met de XPS had ik last van wat ruis, komend van de interne geluidskaart van de pc en van de speaker zelf. Coilwhine van de videokaart was te horen als ruis bij bijv. openen in-game menu. Daarom zat ik zelf te denken aan een set met optische input, hopelijk werkt dat. Ik twijfel nog tussen een 2.0 of 2.1 set, een subwoofer los of later toevoegen is ook een optie.
De speakers van Edifier kwamen al snel uit de pricewatch gerold:
Edifier R1280DB Black
Edifier C3X
Behringer MS40 (ieuw, behringer?)
Mackie cr4
Logitech Z537 (geen idee of logitech in de buurt komt)
Welke vragen heb je hier nog over?
Tips zijn altijd welkom! Ik heb zelf echt 0 ervaring met 2.1 systemen dus voor en nadelen daarover zijn welkom. Ook het hele ruis gedeelte probeer ik nog wat meer info over te krijgen.