Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben nogal een leek wat betreft bitcoins. Begin 2014 heb ik 0.1 btc aangekocht bij bitmymoney.nl

Hier heb ik een lange code toen der tijd van gekregen, maar dat is het enige wat ik heb. Ik zou ze nu wel eens willen uitgeven of verkopen maar ik heb geen idee hoe? Kan iemand mij helpen? Ik heb geen programma's oid geen btc rekeningen (zover ik weet). Is er een mogelijkheid om hier nog iets mee te doen?

Ik heb bitmymoney gecontacteerd en die zeggen dit:
Als je begin 2014 gekocht hebt, heb je zelf de private key en kunnen wij niets voor je doen, helaas. Sterkte!

Nu heb ik inderdaad een private key, maar hoe of waar gebruik ik deze?
Nogmaals ik ben een leek als het aankomt op bitcoins.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:56
- LMGTFY linkjes mag je voortaan achterwege laten :/ -

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 09-11-2017 15:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:28
Note; Wees je ervan bewust dat je naast 0.1 bitcoin, ook nog eens 0.1 bitcoin cash hebt. Let dus op bij het kiezen van een wallet waarmee je je private key importeerd dat deze ook bitcoin cash ondersteund, kan je meteen nog eens $60 cashen.

Waarom je dit 'gratis' hebt gekregen heeft te maken met een hardfork, maar als je daar meer over wil weten moet je het even Googelen.

- knip -

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 09-11-2017 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Laat ik dan maar eens praktische informatie geven :+

Installeer http://electrum.org/
Importeer de private key
Verkoop je 0.1 btc aan https://bitonic.nl/

Lees hierna nog eens wat Penait1 schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:51

Ypho

Allround Nerd

Als je naar blockchain.info gaat kun je daar je private key importeren en van daaruit transacties doen. Met BCH houd ik me niet zo bezig, maar dat is beschikbaar op dezelfde private key, ik heb daar toen een aparte tool voor geinstalleerd.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17
Penait1 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:26:
Als je niet weet waar je mee bezig bent & nooit een wallet hebt angeraakt zijn alle begrippen best intimiderend en durf je niet zomaar je private key overal te copy pasten omdat een dienst beloofd dat je dan toegang hebt tot je btc.
Tenzij ze bij het ontwikkelen van Bitcoin alle conventies overboord gegooid hebben zou ik mijn private key nooit ergens plakken... Daar heb je een public key voor, om aan anderen te geven :?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:28
Paul schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:35:
[...]
Tenzij ze bij het ontwikkelen van Bitcoin alle conventies overboord gegooid hebben zou ik mijn private key nooit ergens plakken... Daar heb je een public key voor, om aan anderen te geven :?
Ik denk wat hier gebeurd is, is dat als je vroeger bij bitmymoney bitcoins kocht, je het niet naar je public key liet sturen waar je private key van in je eigen wallet opgeslagen zat, maar je daadwerkelijk een private key opgestuurd kreeg die Bitmymoney had die eigenaar was van in dit geval 0.1 bitcoins.

Normaal gesproken moet je dat inderdaad niet doen, maar zal in dit geval nodig zijn om toegang te krijgen tot zijn bitcoin. De huidige diensten sturen as far as I know inderdaad gewoon je bitcoins naar je public key waardoor je nooit je private key ergens hoeft te plakken. Geen idee waarom bitmymoney het destijds zo deed maar er zal vast een reden voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels de key geïmporteerd in Blockchain, en hij erkent de transactie van begin 2014 van 0.1 btc. Echter staat er dat ik enkel de transactie kan lezen en verder niets mee doen? Ik krijg die 0.1 btc niet in mijn wallet van Blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Modbreak:Ik heb de ontzettende offtopic meta-discussie even weggeknipt, voer die maar in DM ofzo
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:00:
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels de key geïmporteerd in Blockchain, en hij erkent de transactie van begin 2014 van 0.1 btc. Echter staat er dat ik enkel de transactie kan lezen en verder niets mee doen? Ik krijg die 0.1 btc niet in mijn wallet van Blockchain.
Weet je zeker dat je een private key hebt geïmporteerd? Je kan bij blockchain namelijk ook publieke adressen importeren, dan verschijnen ze wel in je wallet maar als read-only.

[ Voor 79% gewijzigd door .oisyn op 09-11-2017 15:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm dan ben ik bang dat ik enkel een public key heb bewaart. Is er enig mogelijkheid om ergens nog mijn private key vandaan te halen? Ik neem aan dat ik die van bitmymoney toen der tijd heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
Als het goed is, heb je bitcoin gekocht en zijn die gestuurd naar een door jou opgegeven adres(wallet op je computer bijvoorbeeld). Tenzij bitmymoney zelf wallets aanmaakt? Mail ze eens, wellicht kunnen ze nog helpen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:17:
hmm dan ben ik bang dat ik enkel een public key heb bewaart. Is er enig mogelijkheid om ergens nog mijn private key vandaan te halen? Ik neem aan dat ik die van bitmymoney toen der tijd heb gekregen?
Reken er maar op dat een *private* key nergens anders opgeslagen staat dan alleen bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ik denk dat je de private key je wallet in moet krijgen. Dit kan je met een 'sweep' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:17:
De enige partij die de private key zou kunnen hebben, is inderdaad de partij waar jij jouw 0.1 bitcoin hebt gekocht. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Verwijderd Hoe lang is je key, en met welke 3 tekens begint ie? Niet je hele key hier posten hoor ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@.oisyn De key heeft in totaal 34 tekens en hij begint met: 12G

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:00:
als.je die private key hebt van 12 woorden zou ik de nieuwste electrum even dkoaden van officiële site en dan daar ergens die key ingeven met beetje geluk moeten ze dan verschijnen zo niet dan heb je niet de private key gehad van een wallet en kan ik je niet verder helpen, succes.

Pa lukt het wel dan kun je bv naar bitonic overmaken voor cash geld.

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 09-11-2017 16:22 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:08:
En het bevat zeker cijfers, hoofdletters en kleine letters, zoals dit:

1BvBMSEYstWetqTFn5Au4m4GFg7xJaNVN2

Dat is een bitcoin adres, geen private key. Een private key is 64 hexadecimale tekens, en ziet er zo uit:

E9873D79C6D87DC0FB6A5778633389F4453213303DA61F20BD67FC233AA33262
ErikRo schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:20:
[...]
als.je die private key hebt van 12 woorden
Een lijst van woorden is een seed waaruit meerdere private keys gegenereerd kunnen worden :)

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 09-11-2017 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Leuk topic, in korte tijd weet ik meer van Bitcoin in de praktijk dan ooit 👍

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
CH4OS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:26:
De enige partij die de private key zou kunnen hebben, is inderdaad de partij waar jij jouw 0.1 bitcoin hebt gekocht. ;)
Nee. Het zou een mooie boel worden als de verkoper van 3 jaar geleden jouw private key heeft 8)7
.oisyn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:05:
Een private key is 64 hexadecimale tekens, en ziet er zo uit:

E9873D79C6D87DC0FB6A5778633389F4453213303DA61F20BD67FC233AA33262
5Kb8kLf9zgWQnogidDA76MzPL6TsZZY36hWXMssSzNydYXYB9KF is veel gebruikerlijker.
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:08:
Hoe kwam je 3 jaar geleden aan dit adres? Of eenvoudiger: waar heb je het nu vandaan getoverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het op een oude laptop waar ik toen de tijd de transactie heb gemaakt. Ik had een bestand aangemaakt waar de datum op stond en de code.
Pagina: 1