Mijn vraag
Ik mijn game pc (2009) gaan upgraden, maar aangezien de gewilde componenten op het moment nog zeer aan de prijs zijn wil ik beginnen met een mooie kast.
De kast komt onder mijn bureau, dus geen behoefte aan windows, lichtjes of dergelijk.
In de upgrade pc zal komen:
Nieuwste intel cpu (i7)
DDR4 Ram 16 Gb
Mobo onbekend (puur persoonlijke voorkeur naar een ATX geen mATX)
Videokaart van +/- €300,-
1 HDD
1 SSD
Ik neem mee(uit oude pc):
Corsair voeding modulair, GTX 770, evt dvd station(niet perse)
2 schermpjes 24 inch 1080 P
Wat ga ik ermee doen?
Voornamelijk gamen, muziek luisteren, series kijken verder niets bijzonders.
Een beetje overclocken, geen behoefte aan waterkoeling. (heel misschien ooit nog).
Ik ben niet van plan om 4k ultra 144 HZ te gaan gamen vanwege de kosten die hierbij komen, dus de allerdikste kaarten hoever er niet perse in te passen.
Waar moet de behuizing aan voldoen?
Stil zijn
Stofwerend zijn
Goed kunnen koelen
Liefst met regelunit voor fans ingebouwd in kast.
Gemakkelijk in te bouwen en deugdelijk zijn.
Geen felle kleuren, rgb of dergelijk.
Liefst ook op pootjes of dergelijk i.v.m. vloerbedekking
Nu zie ik door de bomen het bos bijna niet meer en heb de volgende interessante exemplaren gevonden.
Ik denk dat de fractal meshify teveel stof gaat opzuigen, maar weet dit niet zeker.
De voorkeur gaat momenteel uit naar de H440, omdat deze kwalitatief goed en stil is met prima koeling.
Echter wel aan de prijs.
Ik sta eventueel ook open voor V&A behuizingen.
De behuizing hoeft niet de allerstilste of de allerkoelste te zijn, maar een goed mix van deze 2 wordt zeer gewaardeerd. De koeling is in mijn huidige kast (xigmatek midgard) lastig goed te krijgen zonder fans te bevestigen op plekken die gaan resoneren. Momenteel is het zijpaneel eraf zodat hij zonder fan geweld koel kan werken. Daarnaast verzamel ik (met gesloten kast) teveel stof.
Graag suggesties, welke kasten hebben jullie ervaring mee en doen het goed in de praktijk.
Ik mijn game pc (2009) gaan upgraden, maar aangezien de gewilde componenten op het moment nog zeer aan de prijs zijn wil ik beginnen met een mooie kast.
De kast komt onder mijn bureau, dus geen behoefte aan windows, lichtjes of dergelijk.
In de upgrade pc zal komen:
Nieuwste intel cpu (i7)
DDR4 Ram 16 Gb
Mobo onbekend (puur persoonlijke voorkeur naar een ATX geen mATX)
Videokaart van +/- €300,-
1 HDD
1 SSD
Ik neem mee(uit oude pc):
Corsair voeding modulair, GTX 770, evt dvd station(niet perse)
2 schermpjes 24 inch 1080 P
Wat ga ik ermee doen?
Voornamelijk gamen, muziek luisteren, series kijken verder niets bijzonders.
Een beetje overclocken, geen behoefte aan waterkoeling. (heel misschien ooit nog).
Ik ben niet van plan om 4k ultra 144 HZ te gaan gamen vanwege de kosten die hierbij komen, dus de allerdikste kaarten hoever er niet perse in te passen.
Waar moet de behuizing aan voldoen?
Stil zijn
Stofwerend zijn
Goed kunnen koelen
Liefst met regelunit voor fans ingebouwd in kast.
Gemakkelijk in te bouwen en deugdelijk zijn.
Geen felle kleuren, rgb of dergelijk.
Liefst ook op pootjes of dergelijk i.v.m. vloerbedekking
Nu zie ik door de bomen het bos bijna niet meer en heb de volgende interessante exemplaren gevonden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 85,60 | € 85,60 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Fractal Design Meshify C | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart Closed | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 515,30 | |
Ik denk dat de fractal meshify teveel stof gaat opzuigen, maar weet dit niet zeker.
De voorkeur gaat momenteel uit naar de H440, omdat deze kwalitatief goed en stil is met prima koeling.
Echter wel aan de prijs.
Ik sta eventueel ook open voor V&A behuizingen.
De behuizing hoeft niet de allerstilste of de allerkoelste te zijn, maar een goed mix van deze 2 wordt zeer gewaardeerd. De koeling is in mijn huidige kast (xigmatek midgard) lastig goed te krijgen zonder fans te bevestigen op plekken die gaan resoneren. Momenteel is het zijpaneel eraf zodat hij zonder fan geweld koel kan werken. Daarnaast verzamel ik (met gesloten kast) teveel stof.
Graag suggesties, welke kasten hebben jullie ervaring mee en doen het goed in de praktijk.