Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MTP fiber connectors method B, hoe te verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:21
Hallo,

Ik ben bezig met afstuderen hiervoor maak ik gebruik van twee FPGA boards met QSFP+ modules(Finisar's FTL414QB2C QSFP+) .
Board A produceered data en check de ontvangen data
Board B is niks meer dan loopback.

Ik heb patch cable met MTP connectors. Als ik deze tussen de beide boards plaats dan werkt alles naar behoren. Dus:
FPGA(A) -> Finisar's FTL414QB2C -> patch cable -> Finisar's FTL414QB2C -> FPGA ( B )

Maar nu will ik twee patch cables aan elkaar zetten, hiervoor heb ik adapter zowel aligned en opposed. Echter krijg ik het niet aan de praat.

Ik vermoed dat het te maken heeft met dat het patch cable zijn.

De volgende hardware heb ik:
* 3x patch cable MTP female female method B
* 2x aligned adapter
* 2x opossed adapter

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Beste antwoord (via marc1990 op 09-11-2017 17:28)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Goed punt, had ik overheen gelezen. Male/female klikt mooi in elkaar.

Ga je dus female/female koppelen dan krijg je een aardige air-gap. Als het dan al werkt heb je een enorme demping

Alle reacties

• DJSmiley
Zelfde vezeltype (multimode in jouw geval) en aantal vezels?

Volgens mij moet je als je 2 type B kabels aan elkaar koppelt ze met een opposed adapter koppelen om de crossing te houden (of een type A en een type B kabel icm een aligned adapter)

Heb je een lichtpen? Dan kun je het fysiek controleren (mits je natuurlijk een MTP breakout hebt om er licht op te zetten)

• marc1990
Bedankt voor je antwoord.

Ik vermoed dat ik het probleem heb gevonden.

De adapter zijn bedoel voor female - male. Maar ik gebruik het als female - female, ik vermoed dat hij hierdoor niet goed genoeg is uitgeleid met als gevolg signal loss.

Groet Marc

Acties:
  • Beste antwoord

• DJSmiley
Goed punt, had ik overheen gelezen. Male/female klikt mooi in elkaar.

Ga je dus female/female koppelen dan krijg je een aardige air-gap. Als het dan al werkt heb je een enorme demping

• marc1990
Heeft iemand nog een idee voor hotfix?
Het is geen production environment dus als de kwaliteit niet helemaal top is maakt dat niet uit. (De opstelling is bedoel om Forward Error Correction te testen, dus we willen juist fouten)

Of een goedkope oplossing om twee female connectors met elkaar te verbinden.
Bestellen via afstuderen wordt helaas niet in het gegeven tijd bestek. Wel kan ik zelf wat bestellen, maar dat moet niet al te duur worden.(paar tientjes max)

Groet Marc

PS: Heb ook een ad geplaats in V&A

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Al gekeken op allekabels.nl of kabeltje.com? Één van die twee heeft flink wat glasspul in het asssortiment. Anders kijken bij fs.com, leveren ook snel (laatst nog NBD vanuit duitsland), maar de verzendkosten zijn relatief hoog.

• DJSmiley
Of informeer bij een distri. 't spul is wat minder gangbaar, zeker in NL. Misschien wil 1 van de partijen wel een uitzondering maken. Denk bv aan Infratel, Intronics, Simac
Pagina: 1