Met welke pakketdienst kan ik een pakket van 181cm versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.213 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:30
Ik heb een product besteld en dat wil ik terug sturen. Ik heb dit met de leverancier overlegd en dit is geen probleem.

Nu is het alleen lastige om het pakket te versturen. Het pakket is 181 x 57 x 8 cm groot en weegt 5,7 kg.

Alle standaard pakket bezorgers kunnen dit formaat pakketten niet versturen (181 cm is te groot):
PostNL
DPT
GLS
TNT

De enige bezorger die ik kan vinden is UPS, maar zij vragen 18 euro bezorg kosten. Nu zou ik dit geen probleem vinden als het product in verhouding geprijsd was. Maar het gaat hier om een product van 80 euro.

Ik heb ook op Google gezocht naar andere / goedkope pakket diensten maar ik kan niets vinden.

Weet iemand dus een pakket dienst die voor consumenten binnen Nederland een pakket met dit formaat kan versturen.

ps. Als dit topic in het verkeerde forum deel staat verplaats het dan :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Door welke partij is het pakket geleverd?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:21

DDX

UPS is niet eens zoveel duurder dan Postnl.
Stel postnl had limiet niet op 176cm staan maar 186cm, dan was je ook 14,90 kwijt ?

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 09-11-2017 13:48 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wat is de reden dat je het pakket terug wilt sturen? En inderdaad: Wat was de partij die het leverde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:26
Kan de leverancier geen retouretiket regelen? Als ze het zelf kunnen versturen moeten ze ook kunnen regelen dat het weer terugkomt. Desnoods bied je aan dat je hun kosten betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(jarig!)
18 euro vind ik zelf niet eens zo duur voor een pakket met afwijkende maten.
Ga er maar vanuit dat de afzender dat ook betaald heeft maar dat ziet niemand omdat 'gratis' verzenden tegenwoordig de standaard is.

En de waarde van de goederen heeft geen invloed op de transportprijs. Het maakt de vervoerder niet uit of je bv een kermishorloge of een Rolex wil verzenden, het tarief blijft hetzelfde.

[ Voor 31% gewijzigd door ChrisW op 09-11-2017 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kippy
Wow dit zijn wel heel veel en snelle antwoorden.

De leverancier is Hakushop en de pakket dienst GLS. Zij geven aan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het terug sturen, tenminste in de algemene voorwaarden staat dat. Ik heb me al dom voorgedaan bij de support om te vragen bij welke pakket dienst ik dergelijke pakketten kan versturen maar tot nu toe geen gehoor.

En de reden is dat ik de kwaliteit van het product niet voldoende vind. Dit heb ik ook gemeld, de leverancier geeft als enige antwoord dat ik het dan terug moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 14:34
@kippy maar volgens mij is de belangrijkste vraag nog niet beantwoord hoe is het product bij jou gekomen?

heb je deze zelf opgehaald of is hij naar jou toe gestuurd via pakkketdienst enzo ja welke pakketdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
@hjvg
Zoals in de edit aangegeven: "pakket dienst is GLS"

Pakket zelf brengen is ook geen optie daar is de afstand te groot voor.
Als het er uiteindelijk op uit komt dat UPS de enige pakket dienst is dan zal ik dat wel doen. Maar als Nederlander moet het altijd goedkoper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:10
kippy schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:57:
Wow dit zijn wel heel veel en snelle antwoorden.

De leverancier is Hakushop en de pakket dienst GLS. Zij geven aan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het terug sturen, tenminste in de algemene voorwaarden staat dat. Ik heb me al dom voorgedaan bij de support om te vragen bij welke pakket dienst ik dergelijke pakketten kan versturen maar tot nu toe geen gehoor.

En de reden is dat ik de kwaliteit van het product niet voldoende vind. Dit heb ik ook gemeld, de leverancier geeft als enige antwoord dat ik het dan terug moet sturen.
Online besteld?
Heb je dan niet recht op wet koop op afstand?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 14:34
kippy schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:08:
@hjvg
Zoals in de edit aangegeven: "pakket dienst is GLS"

Pakket zelf brengen is ook geen optie daar is de afstand te groot voor.
Als het er uiteindelijk op uit komt dat UPS de enige pakket dienst is dan zal ik dat wel doen. Maar als Nederlander moet het altijd goedkoper kunnen.
als zij hem via gls kunnen leveren lijkt het mij toch dat je hem via gls ook kunt terug sturen (neem toch aan dat het product niet groter ge worden is in de periode dat je het thuis had)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:57
Martinusz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:09:
[...]

Online besteld?
Heb je dan niet recht op wet koop op afstand?
Bij mijn weten hoeft het bedrijf niet de retourkosten terug te betalen bij WKOA.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jantje2000 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:11:
[...]

Bij mijn weten hoeft het bedrijf niet de retourkosten terug te betalen bij WKOA.
Ik heb het net even nagezocht: Terugsturen is inderdaad de verantwoordelijkheid van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jantje2000 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:11:
[...]

Oh ik dacht juist wel, maar dat gaat idd om de bezorgkosten van het heensturen.

Overigens staat er nog wel dit:
U moet wel de kosten voor het terugsturen zelf betalen. Maar alleen als de verkoper u hierover heeft geïnformeerd toen u de aankoop deed.
Staat het ergens in de voorwaarden van de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
hjvg schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:10:
[...]

als zij hem via gls kunnen leveren lijkt het mij toch dat je hem via gls ook kunt terug sturen (neem toch aan dat het product niet groter ge worden is in de periode dat je het thuis had)
Ja dat zou ik ook verwachten. Maar GLS verstuurd geen pakketten voor consumenten daar hebben ze DPD voor bedacht. En DPD verstuurt geen pakketten groten dan 150 cm.

En ja wet koop op afstand verteld dat de klant de kosten voor het terug sturen moet dragen. Al zou ik het tegen over deze website toch ook een beetje op misleiding willen gooien.

*edit DLP had DPD moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Martinusz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:15:
[...]

[...]

http://www.hakushop.nl/bestellen#retourneren
De kosten voor het retourzenden zijn voor u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:45
Je hebt het o.a over DPT en DLP, bedoel je misschien DPD of DHL?
Ik zou hier nog even kijken: https://gls-group.eu/NL/nl/pakket-retour-afzender
Dan kun je het pakket bij een GLS PakketShop inleveren :)

Dit is raar zeg:
quote: GLS
langste + kortste zijde van het pakket
L-Pack: max. 150cm €11,75

[ Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-11-2017 14:30 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Puch-Maxi schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:26:
Je hebt het o.a over DPT en DLP, bedoel je misschien DPD of DHL?
Ik zou hier nog even kijken: https://gls-group.eu/NL/nl/pakket-retour-afzender
Dan kun je het pakket bij een GLS PakketShop inleveren :)

Dit is raar zeg:

[...]
Het had DPD moeten zijn, heb het even aangepast. (al die afkortingen zijn ook niet handig)

Ik heb je link even doorgelezen, als de leverancier vandaar geen nuttige reactie geeft zal ik vragen of ze een GLS retour ticket kunnen maken.

En ja die formaat limitaties had ik ook gezien... Zal vanavond nog eens controleren of het echt via GLS geleverd is. Had ook geen tack and trace of iets degelijks ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door kippy op 09-11-2017 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Martinusz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:15:
[...]

[...]

Stop eens met van alles door elkaar halen en daarna nog erger te maken met onzin!

WKOA: De consument heeft het recht om binnen 14 dagen terug te sturen, zonder dat een opgaaf van redenen hoeft te worden opgegeven. Hierbij moet de consument zelf de retourkosten betalen (dat is in dit geval dus van toepassing).

Wat je hier boven ook nog eens zegt is dat de kosten voor heenzending (van winkel naar consument) voor rekening van de shop zijn? 8)7

edit: Verkeerd begrepen! Mijn fout...

Je krijgt inderdaad ook de verzendkosten van de heenzending gecrediteerd.

Natuurlijk niet...

Waar jij waarschijnlijk mee in de war bent is wanneer het een garantiegeval betreft.
Valt iets binnen de garantie, dan mag de consument op geen enkele wijze met kosten te maken krijgen.
Zowel heen als terug dus niet...en geen reparatiekosten,,,,nada

Kortom, TS moet gewoon terugsturen onder WKOA en zelf de kosten en risico's dragen.

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 09-11-2017 14:55 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
albino71 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:45:
[...]

Stop eens met van alles door elkaar halen en daarna nog erger te maken met onzin!

WKOA: De consument heeft het recht om binnen 14 dagen terug te sturen, zonder dat een opgaaf van redenen hoeft te worden opgegeven. Hierbij moet de consument zelf de retourkosten betalen (dat is in dit geval dus van toepassing).

Wat je hier boven ook nog eens zegt is dat de kosten voor heenzending (van winkel naar consument) voor rekening van de shop zijn? 8)7

Natuurlijk niet...
:? Waarom staat dat overal dan?
Geld terug
De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Martinusz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:53:
[...]

:? Waarom staat dat overal dan?

[...]
De bezorgkosten van de eerste bestelling moeten worden terugbetaald. Je koop een tv van 500 plus 10 euro bezorgkosten. Dan krijg je 510 euro terug na het terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 454358 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:54:
[...]

De bezorgkosten van de eerste bestelling moeten worden terugbetaald. Je koop een tv van 500 plus 10 euro bezorgkosten. Dan krijg je 510 euro terug na het terugsturen.
U ja dat is precies wat ik zeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Dus niet de terugstuurkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ja daar waren we inmiddels al achter :) daarom zei ik ook dat ik in de war was met heen sturen ipv terugsturen. De kosten voor terugsturen zijn voor jezelf, de kosten van het heensturen (winkel -> jou) krijg je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 19:02
is misschien een beetje rare gedachtengang maar als het product 80 euro was en de verzendkosten tegen de 20 dan zal ik me waarschijnlijk gaan afvragen of het product 60 euro waard is + tijd en moeite die je erin steekt om het terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Bartosy schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:57:
is misschien een beetje rare gedachtengang maar als het product 80 euro was en de verzendkosten tegen de 20 dan zal ik me waarschijnlijk gaan afvragen of het product 60 euro waard is + tijd en moeite die je erin steekt om het terug te sturen.
Ik heb liever meer dan 60 euro terug. En het is niet een heel groot bedrag, maar om iets te houden waar ik niets aan heb is de andere kant.

De vraag blijft staan; Is DHL de enige en goedkoopste pakketdienst die dit soort formaat pakketten kan versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:21

DDX

Kan natuurlijk zijn dat ze daar niet heel actief op letten.
Of dat ze speciale afspraken hebben gemaakt met verzender om het wel te accepteren.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 19:45
Ja dat denk ik ook, las sommige dat pakketdiensten (op verzoek) afwijkende maten hanteren voor bedrijven. Het is alleen wel gek dat je het daardoor niet terug zou kunnen sturen als consument. Beste gaat het retour dus ook via de webshop, een retourlabel aanmaken en vervolgens verrekenen met de klant.

Je kunt het kamerscherm natuurlijk ook hier op V&A zetten! :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kippy
Puch-Maxi schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:08:
Je kunt het kamerscherm natuurlijk ook hier op V&A zetten! :D
Ja dan voor 40 euro verkopen en bijna 20 euro verzendkosten betalen... :+

Nee dit zou ik niet snel aan iemand anders verkopen, ik heb meubels bij de Xenos gezien die van beter kwaliteit zijn dan dit. Echt zeer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:42
Ik heb laatst van de Conrad wel eens iets geleverd gekregen met een lengte van 2 meter. Dit kwam met PostNL. Toen ik dit terug wilde sturen was dat geen enkel probleem, ze hebben toen bij PostNL voor mij een ophaalverzoek aangemaakt en het werd keurig opgehaald.

Misschien dat je PostNL eens moet bellen om te vragen wat mogelijk is, het zou natuurlijk goed kunnen dat dit alleen voor zakelijk klanten mogelijk is. Daarnaast heb ik geen idee of het uiteindelijk ook goedkoper zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou me niks verbazen als er business 2 business meer mogelijkheden zijn dan voor business to consumer. Maar die zie jij als particulier niet. Ik zou verwachten dat de webshop voor jou wel een verzoek kan inschieten bij GLS voor ophalen en terugsturen, voor het zelfde bedrag als de initiele verzendkosten. Is ze eerder ook gelukt namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Onlangs een gitaarkoffer zo retour gestuurd
Omvang was te groot, dus via de verzender een retour aan laten maken.
Stond GLS dus na een paar dagen op de stoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 22:21
https://gls-group.eu/NL/nl/pakket-retour-afzender

Ik werk bij een gls pakketshop en heb volgens mij wel langere pakketen verstuurd gewoon onder "large", weet zo niet wat daar de kosten van zijn.. maar volgens mij kun je gewoon een retour aanvragen zodat je een retouretiket krijgt waarmee je naar een gls pakketshop kunt om je pakket af te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een kleine titelfix uitgevoerd, zodat die wat meer de lading dekt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• kippy
Gisteren het pakket langs de Primera gebracht. Medewerker legt het op de weegschaal en vraagt of ik het verzekerd wil verzenden, ik zeg nee.
Krijg het bonnetje in aangereikt en de vraag hoe ik de 6,95 euro wil betalen.
Er is geen opmerking over het formaat of wat dan ook gemaakt.... en er stond zelfs iemand van PostNL achter mij in de rij die mij uit heeft gelegd dat ik de juist keuze had gemaakt om het met PostNl te versturen.

Dus misschien niet te meest nette manier, maar net doen als of je gek bent wil nog wel eens werken. En nu kost het mij 10 euro minder verzendkosten.

Nu alleen maar wachten tot het geld van het product terug op mijn rekening staat.

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40
Ik weet wel dat PostNL maximale afmetingen hanteert, daarboven heb je ook nog de handmatige verwerking. Dit zijn de pakketten die niet over de band kunnen maar nog binnen een afmeting vallen. Pakketten die hier ook boven komen die kunnen belast worden met een naheffing.

Maar zakelijk is het makkelijk, ze weten de afzender en kunnen het naheffen op de factuur. Hoe het bij particulier gaat weet ik niet, is denk de verantwoordelijkheid van het inleverpunt.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
kippy schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:16:
[...]

Ja dat zou ik ook verwachten. Maar GLS verstuurd geen pakketten voor consumenten daar hebben ze DPD voor bedacht. En DPD verstuurt geen pakketten groten dan 150 cm.

En ja wet koop op afstand verteld dat de klant de kosten voor het terug sturen moet dragen. Al zou ik het tegen over deze website toch ook een beetje op misleiding willen gooien.

*edit DLP had DPD moeten zijn
Even ter info GLS verzend wel dergelijk ook consumenten/particuliere pakketten.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliviersMeubels
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06-2020
*knip* Spam

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 05-06-2020 12:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.