Toon posts:

De zoveelste met een tv-out probleem!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje.
Ik weet dat er veel topics zijn over de tvout. Maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb een asus v7100 met tvout. Ik proberen die tulp of svhs stekker in mijn tv of video te proppen zie ik dat ik geen ingang daarvoor heb. Dus toen heb ik fijn een scartverloopstukje gekocht waar je nu die tulpstekkers in kan proppen.

Maar de afstand tussen mij pjoeter en tv is 6 meter, nou is mij verteld dat je gewoon een audio kabel kan gebruiken om die tv-out aan de gang te krijgen, maar nee hoor. Niks nakkes nadajor. Op geen enkele frequentie of het av kanaal krijg ik beeld. het geluid dat ik heb gekoppeld met ook zo'n kabeltje doet het wel op mijn av kanaal. Wat kan ik doen?
Is het dan toch dat deze kabels niet werken voor beeld, want die svhs zijn behoorlijk duur voor een afstandje en ik kan niet solderen ofzow.

Ik heb verschillende drivers en tools geprobeerd. Owja hij zij ook een keer dat ik geen video encoder had ofzow. Is dat nodig en zo ja waar kan ik die krijgen.

PAL en NTSC staan goed dat is het probleem niet.

Wil iemand mij graag helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen? :'(:'(

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
je hebt je tv dus ook bij je beeldscherm eigenschappen aangezet ? :)

Verwijderd

Topicstarter
misschien een lompe vraag :o maar hoe doe je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt niemand die mij kan of wil helpen?????????

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
als het goed is moet je videokaart gewoon je TV out pakken zodra je opstart.. maar ik denk zelf dat je een verkeerd verloop stukje heb.. je heb namelijk 2 verschillende In en Out verloopstukjes.. als jij toevallig een out heb zeg maar dan lukt het idd niet om beeld te krijgen.. ik heb alleen geen id hoe je het kan zien of het een in/out is..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Topicstarter
nrr ik hrb wel een goede verloopstuk. Nog expres naar gevraagd en er zit ook ene stuckertje op met "in". dusssse dat is het niet

Verwijderd

Okay... ik zal 't ff in het kort uitleggen. Ik gebruik een andere videokaart (GeForce 256), dus 't kan zijn dat de instellingen ietsjes verschelen.
Wat je waarschijnlijk fout doet is dat je geen signaal op de TV-out zet. Dit gaat niet vanzelf, met de meeste videokaarten is het zo dat je of signaal op je monitor of op de TV kunt zetten, tenzij je speciale proggie's gaat gebruiken. Om je TV aan de praat te krijgen moet je het volgende doen:
Op het bureaublad rechter muisknop, eigenschappen. Instellingen/Geavanceerd/Device selection en dan TV aazetten. Zet je uitgang op "Pal" en "composite TV-out". Resolutie is later in te stellen. Dat heb ik gedaan en tik het laatste stukje van dit bericht dus op mijn TV.
Wil dit niet lukken, kun je eens proberen TvTool te gebruiken. Een handig programma'tje en het handige hiervan is dat het (volgens mij) om Windows heen werkt en een testbeeld geeft als er geen signaal is.
Veel plezier en succes ermee!!

Verwijderd

Wat je kan doen is een coax kabel kopen en daar die tulp stekkertjes aan solderen. Werkt perfect bij mij en is goedkoop en lang genoeg. Dan moet je beeld moeten hebben. Maar over je instellingen zou ik meer moeten weten.

Verwijderd

Hey,kijk eens op http://www.barracuda-central.org daar staan onder "WINDOWS"
een Gforce2 TV-OUT Guide,werkt perfect...
mocht je er niet uitkomen ook wat kabels betreft post het ff in het forum op dat zelfde adres,dan kan ik zeer snel repley-en

groeten,
WH

Verwijderd

Topicstarter
Onwijs bedank allemaal, maar ik heb nog steeds geen beeld op mijn tv. Zodra ik het doe als in de tv-out guide dan zegt ie alsof het op mijn tv is maar ik zie het gewoon op mijn monitor.

Verwijderd

Als het goed is zie je hetzelfde beeld op tv als dat je op je monitor ziet,post anders ff in het daaro bij tv-guide kan ik je stap voor stap ff helpen,ik had bij begin ook problemen en nu super werkend,dus bijna alle "ellendigheden" wel gehad :)

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
Op dinsdag 10 juli 2001 21:49 schreef eatmyshorts het volgende:
Is er dan echt niemand die mij kan of wil helpen?????????
Ja, die zonnebril op Bart staat niet :P

Verwijderd

Topicstarter
ThanX to all of you!!!

Het probleem is opgelost. Hoe?

Ik wilde net een videobandje kijken en die gaf ook alleen maar geluid en geen beeld.
Waarschijnlijk is de scartaansluiting op mijn tv verrot, want gewoon scart naar video en dan met coax doorgelust naar tv werkt wel. Kwaliteit is perfect als je ziet hoe het in elkaar is gezet.

namelijk, een niet al te beste tv-out kaart.
10 meter composit kabel.
Scart verloopstukje
coax
b-merk (misschien zelfs c-merk (TELESTAR)) tv.

en echt een goede kwaliteit. Zelfs kweek loopt redelijk soepeltjes.

WOW!!!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
je kan hem ook io 800*600 zetten (als je dat nog niet gedaan heb) en gebruik maken van twinview. hier staat soms m'n tv als extra monitor zodat ik op de ene monitor film kan kijken en op de andere door kan werken aan m'n pc :)
Pagina: 1