Beste Tweakers,
Ik help een vriend bij het bij elkaar zoeken van onderdelen voor een computer die hij zal gebruiken voor het maken van muziek. Hij zal ook af en toe een video bewerken of andere creatieve content maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek content maken voornamelijk. De volgende programma's moeten op het systeem worden gedraait: Fl studio, ableton, reape, Adobe. Ook moet het systeem licht gaming aan kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zit de max op 1200 maar we willen proberen lager te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is niets dat overgenomen kan worden. Dit is een totaal nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processors dat de komende jaren vooruit gaat is erg belangrijk. Een goede hoeveelheid opslag ruimte is ook van belang omdat alles op de computer wordt opgeslagen niet op een externe schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vriend van mij heeft geen merk voorkeuren maar ik wel. Asus, MSI, Samsung, Corsair
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem is belangrijk. Er wordt muziek mee gemaakt dus een systeem dat als een jet engine klinkt is absoluut niet handig.
Ga je overklokken?
Voor nu is er gekozen voor de Core i5 8600K. Op het board dat erbij hoort kan een kant en klaar overklok profiel gemaakt worden voor de board zelf. Dit wordt waarschijnlijk wel gekozen maar het is geen must.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijst gemaakt met onderdelen en ben benieuwd wat andere tweakers van deze configuratie vinden. Hebben jullie tips waar op bespaard kan worden?
Fijne middag!
Ik help een vriend bij het bij elkaar zoeken van onderdelen voor een computer die hij zal gebruiken voor het maken van muziek. Hij zal ook af en toe een video bewerken of andere creatieve content maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek content maken voornamelijk. De volgende programma's moeten op het systeem worden gedraait: Fl studio, ableton, reape, Adobe. Ook moet het systeem licht gaming aan kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zit de max op 1200 maar we willen proberen lager te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is niets dat overgenomen kan worden. Dit is een totaal nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processors dat de komende jaren vooruit gaat is erg belangrijk. Een goede hoeveelheid opslag ruimte is ook van belang omdat alles op de computer wordt opgeslagen niet op een externe schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vriend van mij heeft geen merk voorkeuren maar ik wel. Asus, MSI, Samsung, Corsair
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem is belangrijk. Er wordt muziek mee gemaakt dus een systeem dat als een jet engine klinkt is absoluut niet handig.
Ga je overklokken?
Voor nu is er gekozen voor de Core i5 8600K. Op het board dat erbij hoort kan een kant en klaar overklok profiel gemaakt worden voor de board zelf. Dit wordt waarschijnlijk wel gekozen maar het is geen must.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijst gemaakt met onderdelen en ben benieuwd wat andere tweakers van deze configuratie vinden. Hebben jullie tips waar op bespaard kan worden?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 263,50 | € 263,50 |
| 1 | MSI Z370 SLI PLUS | € 147,90 | € 147,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | NZXT S340 Wit | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter | € 32,19 | € 32,19 |
| 1 | Cryorig H7 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 174,90 | € 174,90 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 155,- | € 155,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.202,39 | |
Fijne middag!