Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor een muziek producer

Pagina: 1
Acties:

• Ibanezsz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-02 09:44

Ibanezsz

Ik weet het eigenlijk ook niet

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik help een vriend bij het bij elkaar zoeken van onderdelen voor een computer die hij zal gebruiken voor het maken van muziek. Hij zal ook af en toe een video bewerken of andere creatieve content maken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek content maken voornamelijk. De volgende programma's moeten op het systeem worden gedraait: Fl studio, ableton, reape, Adobe. Ook moet het systeem licht gaming aan kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zit de max op 1200 maar we willen proberen lager te komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is niets dat overgenomen kan worden. Dit is een totaal nieuwe build.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processors dat de komende jaren vooruit gaat is erg belangrijk. Een goede hoeveelheid opslag ruimte is ook van belang omdat alles op de computer wordt opgeslagen niet op een externe schijf.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vriend van mij heeft geen merk voorkeuren maar ik wel. Asus, MSI, Samsung, Corsair

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem is belangrijk. Er wordt muziek mee gemaakt dus een systeem dat als een jet engine klinkt is absoluut niet handig.

Ga je overklokken?
Voor nu is er gekozen voor de Core i5 8600K. Op het board dat erbij hoort kan een kant en klaar overklok profiel gemaakt worden voor de board zelf. Dit wordt waarschijnlijk wel gekozen maar het is geen must.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijst gemaakt met onderdelen en ben benieuwd wat andere tweakers van deze configuratie vinden. Hebben jullie tips waar op bespaard kan worden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 263,50€ 263,50
1MSI Z370 SLI PLUS€ 147,90€ 147,90
1Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB€ 179,-€ 179,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 62,95€ 62,95
1NZXT S340 Wit€ 65,95€ 65,95
1D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter€ 32,19€ 32,19
1Cryorig H7€ 34,-€ 34,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 174,90€ 174,90
1Corsair RM550x Zwart€ 87,-€ 87,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.202,39

Fijne middag! ;)

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op zich prima systeem.
Paar dingen waar je misschien nog over na kan denken;

In je systeem zit nu 1 hardeschijf. Ik weet niet in hoeverre het van belang is dat de data niet verloren gaat als die hardeschijf faalt, ook omdat je uitdrukkelijk zegt dat er geen externe opslag is. Misschien wil je dan een tweede hardeschijf er naast zetten in RAID 1, zodat als 1 van de schijven faalt dat je dan geen data kwijt bent.

De S340 is een toffe kast, maar niet de stilste. Als je voor stil wilt gaan dan is meestal een gesloten kast met geluiddemping voor de hand liggend. Bijvoorbeeld deze kast: pricewatch: Fractal Design Define S

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Tja. Je moet gewoon backups maken. Ook van een SSD. Raid is daar geen oplossing voor. Er zijn zoveel andere problemen dan het uitvallen van een schijf waarvoor een backup relevant kan zijn. Denk bv. aan een cryptolocker of het per ongelijk verwijderen van een bestand.

Suggestie van de kast is een goeie.

Als je iets goedkoper uit wilt zijn hier een alternatieve voeding: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
En een goedkopere 1050ti: pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2
En een goedkopere SSD: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 09-11-2017 13:50 ]