MDT (Warning Message)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Hallo,

Ik ben nu een tijdje met MDT bezig, maar krijg nu een nog niet eerder vertoonde warning message.

Wanneer ik in een van mijn custom panes. Een WebService probeer te benaderen geeft MDT het waarschuwingsbericht:
This page is accessing information that is not under its control. This poses a security risk. Do you want to continue?

Ik zag online al dat dit in IE uit te zetten is, het lijkt me ook in MDT te moeten kunnen. Ik kan hier echter nog niet achter komen.

Mijn vraag dus is er een mogelijkheid om dit altijd te accepteren of deze waarschuwing te negeren.

Met vriendelijke groet,
LBraam

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:27

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....om te beginnen is het niet nodig (eigenlijk is het gewoon raar) dat je ons begroet :+ Nergens voor nodig...

Ik hoop dat je daarnaast ook begrijpt dat we geen glazen bol hebben en dus geen enkel idee hebben wat voor melding je ziet en wat voor webservice je probeert te benaderen.

Heb je zelf al op Google lopen zoeken misschien? Wat heb je daar gevonden en waarom werkte dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
Logisch dat je het niet helemaal begrijpt als ik zo men eigen stuk terug lees. Ik weet ook neit helemaal of het hier thuis hoort.

De code die ik uitvoer is:

Dim objHTTP : Set objHTTP = CreateObject("Microsoft.XmlHttp")
objHTTP.Open "GET", "http://URL, False
objHTTP.send

Vervolgens krijg ik deze melding
https://imgur.com/a/JcFbY

Volgens google is dit een "Cross-domain data access" waarschuwing. die je krijgt als je van het intranet iets benaderd. Ik krijg de fout namelijk ook niet wanneer ik vanaf mijn eigen pc de code uitvoer, enkel tijdens de deployment.

Iemand enig idee? mogelijke oplossingen van google zijn:
Have the web server itself make a back end webservice call (aka server-side proxy)
Download cross-origin data using the XDomainRequest object
If you trust the partner site, use the JSONP pattern
If you trust the partner site, embed an IFRAME, and use postMessage if needed

Echter werken we in MDT met vbs en weet ik neit hoe ik dit op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
Het is al gefixed. Bedankt in ieder geval

Ik gebruik nu MSXML2.ServerXMLHTTP.6.0 ipv Microsoft.XmlHttp
dit werkt wel.