De zoveelste vraag over Duron overklokken...

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
Ja sorry, ik weet het, en ja, ik moet de search gebruiken, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Stel: Ik heb geen zin om te gaan zitten te strepen op mijn Duron, op hoeveel kan ik de FSB dan zetten, zonder dat alles raar gaat doen? Ik heb een Asus A7v133, dus de FSB kan hoog zat.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04
Je kan je FSB 1 Mhz lager zetten dan de FSB snelheid waarbij die raar gaat doen.
Zoals je misschien al begrijpt is hier geen zinnig woord over te zeggen, dit is van alle hardware in je systeem afhankelijk.
Dus je zult het zelf moeten proberen.

Engineering

• eX0duS
Ik wil niet uitproberen, want ik haat vastlopers :( Maar een wilde gok iemand?
Je kunt in me sig zien wat ik heb...

• Tupolev
Ja een wilde gok, ik denk dat 110 wel zal lukken.

Engineering

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
110/115 misschien?

* Crazyhorse is niet aansprakelijk voor enige schade! :)

• eX0duS
Gaat het zo vlug kapot dan?

Verwijderd

Gewoon bij 110 beginnen, en dan met stapjes van 1mhz omhoog, tot hij instabiel wordt.

• eX0duS
Is dat net ook niet gezegt?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:51

scorpionv

This space for rent

Ja goeiemorgen, als je geen risico wilt lopen moet je niet gaan overklokken. Punt.
Als je wilt overklokken, zelf proberen hoever je kunt gaan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Tupolev
Op dinsdag 10 juli 2001 21:30 schreef het_beest het volgende:
Gaat het zo vlug kapot dan?
Nou je hardware zal er niet stuk van gaan. Wel een klein beetje warmer, dat is ook een van de redenen waardoor je PC sneller instabiel wordt. Dus een beetje koeling wil nogal eens helpen.

Engineering

• eX0duS
Op mijn Duron 700 zit een chrome orb. Maar als ik nou wil strepen, dan moet ik de koeler er af halen, en ook de proc eruit neem ik aan? Of gaat dat zo wel?
Trouwens, is de kans dat ik met strepen is sloop groot? Of als ik iets verkeerds doe, doet ie het dan gewoon niet...?

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 21:44 schreef het_beest het volgende:
Is dat net ook niet gezegt?
Ja, en met een reden. Hoogte verschilt per computer. Gewoon proberen. En als je geen zin hebt in vastlopers: niet overklokken, dan heb je nergens last van. Het is het een of het ander. Nogal simpel.

• eX0duS
Ik wil RULEN!!! Dat is het gewoon, maar ik durf niet. Hmz, misschien ben ik geen Tweaker after all...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op de snelheid die ik nu heb hoef ik mijn FSB zelfs niet 1 Mhz omhoog te gooien, dan wordt de hele boel onstabiel. Zal misschien aan me geheugen liggen (Samsung chippies(?))..

scorpionv heeft gelijk, wil je geen risico dan moet je niet overklokken.. Als het zo makkelijk was deed iedereen het wel.. Het overklokpotentieel van jouw pc daar kan NIEMAND een zinnig woord over zeggen want iedere processor is anders, geheugen scheelt erg veel, enz. enz.

Dus probeer stapje voor stapje tot je een vastloper krijgt en/of je systeem onstabiel wordt.. Test met Prime95 of je pc nog lekker kan rekenen.. :)

Wil je geen vastlopers dan heb je pech, laat je systeem dan lekker draaien zoals ie is..

• eX0duS
Op dinsdag 10 juli 2001 21:51 schreef TripleM het volgende:
Op de snelheid die ik nu heb hoef ik mijn FSB zelfs niet 1 Mhz omhoog te gooien, dan wordt de hele boel onstabiel. Zal misschien aan me geheugen liggen (Samsung chippies(?))..

scorpionv heeft gelijk, wil je geen risico dan moet je niet overklokken.. Als het zo makkelijk was deed iedereen het wel.. Het overklokpotentieel van jouw pc daar kan NIEMAND een zinnig woord over zeggen want iedere processor is anders, geheugen scheelt erg veel, enz. enz.

Dus probeer stapje voor stapje tot je een vastloper krijgt en/of je systeem onstabiel wordt.. Test met Prime95 of je pc nog lekker kan rekenen.. :)

Wil je geen vastlopers dan heb je pech, laat je systeem dan lekker draaien zoals ie is..
Kijk, dit vindt ik tenminste een zinnig antwoord! Thanx, ik ben tot bezinning gebracht...

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:51

scorpionv

This space for rent

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

probeer, probeer, probeer.
iedere proc en systeem is anders.

heb je vastlopers, 1 mhz lager van fsb.

succes.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Pagina: 1