Welke tv (4K) ondersteunt 24p via een 60p invoer.

Pagina: 1
Acties:

• Manyuken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-01 23:22
Goedemorgen allemaal,

Ik heb op dit moment een mooie LG 42LM671s alleen wil ik eigenlijk wat groters...
Het probleem dat ik heb is dat mijn daily Media Center de Apple TV 4 is en dat wil ik graag zo houden omdat die i.c.m. Infuse echt super werkt met mijn Synology NAS waar ik al mijn series en films heb staan. De Apple TV 4 speelt alles fantastisch af alleen, net zoals zoveel media players (waaronder laptops en pc's), stuurt hij het beeldsignaal op 60p/60hz naar de tv en mijn huidige tv (en veel huidige LCD/LED tv's) kan dat oorspronkelijke 24p signaal er niet uit halen en terugschakelen voor een vloeiende filmervaring.

Nu zijn er wel tv's die dat ondersteunen, maar degene die ik even snel kon vinden zijn allemaal OLEDS of tv's die niet te koop zijn in NL aangezien het een Amerikaanse site was waar ik die lijst op had gevonden.

Nu vraag ik om kennis van iedereen op dit forum.
Welke tv's die je nu in Nederland kan kopen ondersteunen deze feature? Mijn vrouw ziet het niet maar ik ben zelf heel gevoelig voor die kleine microschokjes die je elke 1-3 seconden ziet op de tv.

OLED zou ik fantastisch vinden maar het liefste wil ik onder de 1100-1200 euro blijven....
Wie kan mij helpen??

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Apple TV 4 stuurt het op 60Hz uit, een andere TV gaat geen verschil maken. Met een nieuwe Apple TV 4K gaat dit wel lukken omdat je dan manueel kan uitsturen op 24Hz, zie daarvoor ook onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://firecore.com/sites/default/files/upload/img_3716_1_0.jpg

• Manyuken
Dat weet ik, maar dan moet het ook 4k materiaal zijn volgens mij en ik heb geen zin om steeds bij instellingen te moeten switchen... Echter staan er op internet genoeg verhalen over tv's die dit dus wel zelf regelen en een 60Hz signaal kunnen downscalen naar de oorspronkelijke 24p. Daar ben ik naar op zoek :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De refreshrate wordt gereguleerd vanuit de bron. Als de Apple TV het op 60Hz uitstuurt, dan slikt de TV het 60Hz en zal er geen 24Hz van maken. Dat een TV 24Hz ondersteunt, klopt. Maar dan nog hoort de bron het met met 24Hz uit te sturen.

Een andere TV gaat nog steeds 60Hz weergeven in plaats van de gehoopte 24Hz.

• Manyuken
http://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p
Dit legt het toch iets anders. Kijk de Apple TV doet niet de gewenste conversie, maar sommige tv's kunnen dit wel doen. En naar die zoek ik haha :)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Manyuken schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:09:
http://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p
Dit legt het toch iets anders. Kijk de Apple TV doet niet de gewenste conversie, maar sommige tv's kunnen dit wel doen. En naar die zoek ik haha :)
En het probleem is? Al die modellen met een 10 zijn hier ook te koop ;) . En de lijst is lang niet compleet, er zijn nog meer tv's die ze gereviewed hebben die er ook in zouden kunnen staan. (bijv. hun KS8000). In het algemeen wil je dus een 100Hz model en daarbij maakt het merk niet eens zoveel uit. Alle 100Hz 2017 Sony's staan in het lijstje alsook van Samsung en LG. Philips zal het vast ook wel goed doen ...

• Manyuken
apis29 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:02:
[...]

En het probleem is? Al die modellen met een 10 zijn hier ook te koop ;) . En de lijst is lang niet compleet, er zijn nog meer tv's die ze gereviewed hebben die er ook in zouden kunnen staan. (bijv. hun KS8000). In het algemeen wil je dus een 100Hz model en daarbij maakt het merk niet eens zoveel uit. Alle 100Hz 2017 Sony's staan in het lijstje alsook van Samsung en LG. Philips zal het vast ook wel goed doen ...
Ik kon niet elke televisie hier vinden haha. Maar klopt mijn theorie is mijn vraag...hoopte dat er misschien iemand zou zeggen 'Hey die tv kan ik je dan echt aanraden ;) '

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Manyuken schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:10:
[...]

Ik kon niet elke televisie hier vinden haha. Maar klopt mijn theorie is mijn vraag...hoopte dat er misschien iemand zou zeggen 'Hey die tv kan ik je dan echt aanraden ;) '
In principe is die test daarvoor bedoeld ja, of ie het 24Hz signaal kan herkennen en de 3:2 pulldown tenietdoet. Waarbij '100'Hz tv's eigenlijk gewoon ook 120Hz tv's zijn en 24p daar mooi vijf keer in past.
Welke een aanrader is ligt maar aan de wensen en formaat (en in de achterhoofd houden dat van de prijzen in de pricewatch bij meerdere winkels nog zo een paar honderd af kan). Elke 100Hz in de pricewatch van de laatste jaren zou er wel voor geschikt zijn. Die A7 Full HD OLED moet volgens mij ook wel binnen budget kunnen vallen met wat rondvragen naar de beste prijs Z'n voorganger had blijkbaar nog wel moeite met 24p over 60Hz dus zolang deze daar niet opgetest is kan je er niet van uitgaan dat het nu wel goed gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 09-11-2017 19:58 ]

Pagina: 1