Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Ik vrees dat ik zo'n flat flex kabel gemold heb. Ik was een oude floppy drive aan het 'repareren' (rubberen riempje was slap) en daarbij speelde zo'n flat flex kabel op.

Hoe hoor je zo'n ding los te maken en belangrijker hoe maak je ze vast zonder gedoe? De connector is niet zo speciale die je eerst openklikt oid, gewoon een stuk plastic met een opening.

Beste antwoord (via witteveder op 10-11-2017 14:23)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat blauwe dingetjes is inderdaad het uiteinde van de kabel, waarbij je de kabel er makkelijker in kan drukken. Je kunt proberen de kabel er weer recht in te drukken en dan dat blauwe dingetje er tussen te drukken zodat die vast zit.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Maak eens een foto van waar je precies naar kijkt en upload die ergens zodat je hem hier kan delen. Dan weten we waar we het over hebben :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• witteveder
Ik moest ff ontdekken hoe dat moet, maar hier zijn de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/i0Gw8G
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/f1FChb

De flat flex is beschadigd... Ik denk dat het blauwe plaatje er iets mee te maken heeft, zal wel een aanstampertje zijn oid.

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat blauwe dingetjes is inderdaad het uiteinde van de kabel, waarbij je de kabel er makkelijker in kan drukken. Je kunt proberen de kabel er weer recht in te drukken en dan dat blauwe dingetje er tussen te drukken zodat die vast zit.

• witteveder
TERW_DAN schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:09:
Hoorde dat blauwe plaatje soms vast geplakt te zitten aan de kabel?

Beetje een drama connector, maar goed het komt uit 1995.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, dat blauwe plaatje zou vast moeten zitten aan het uiteinde, zodat je die kabel makkelijker vast kan zetten (de flexcable is te soepel, dus heb je een stug dingetje dat je wel kunt vastdrukken).

• witteveder
Inmiddels is de flat flex er weer in... beetje een rotklusje als dat harde plaatje (hier blauw) er dus af ligt en je 2 cm ruimte hebt om aan te drukken.
Pagina: 1