RMA via fabrikant en niet via webshop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ondervind binnen 3 maanden na aankoop problemen met een cpu. Ik maak hiervoor een rma verzoek aan bij de webshop, waar ik deze gekocht heb, en als antwoord krijg ik dat ik het maar met de fabrikant moet gaan regelen. Volgens mij is het toch zo dat de webshop verantwoordelijk is voor de afhandeling van garanties?

Beste antwoord (via regmaster op 09-11-2017 11:01)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Theory is de verkoper altijd waar je moet zijn voor RMA of garantie, in praktijk wil het wel eens sneller en efficiënter zijn om bij de fabrikant aan te kloppen vele helpen je graag, maar dan verlies je wel aanspraak bij de verkoper als je een nieuwe of vervangend product ontvangt van de fabriek dan moet je later mocht er iets gebeuren ook weer bij de fabrikant aankloppen.

In praktijk is het natuurlijk wel mocht je een vervangend product krijgen kan de eerste verkoper natuurlijk niet echt nagaan of dit nou het product is wat je van hun hebt ontvangen. sommigen producten hebben een ID nummer maar dat registreerde bijna niemand of het ethisch is ga je naar eigen afweging na.

Dus wil je het volgens het boekje doen moet je bij de verkoper zijn en zijn zij verplicht het op te lossen als het product defect is door een fabricage fout.

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 09-11-2017 10:54 ]

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

Klopt :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:38

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De webshop is inderdaad 100% verantwoordelijk, dus geen genoegen nemen met dit antwoord, ze regelen zelf maar dat het bij de fabrikant komt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
Jij hebt niks met de fabrikant te maken. De winkel is verantwoordelijk voor de afhandeling.
Waar het op neer komt is dat de winkel een RMA gaat doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:24
Zoals anderen aangeven is de webshop verantwoordelijk, maar dat neemt niet weg dat het handiger kán zijn om het via de fabrikant te doen. Dat is waarschijnlijk sneller (de webshop stuurt de CPU waarschijnlijk toch gewoon door naar de fabrikant) en als het in de soep loopt kun je altijd de webshop nog aanspreken (die hebben je immers doorgestuurd naar de fabrikant).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Theory is de verkoper altijd waar je moet zijn voor RMA of garantie, in praktijk wil het wel eens sneller en efficiënter zijn om bij de fabrikant aan te kloppen vele helpen je graag, maar dan verlies je wel aanspraak bij de verkoper als je een nieuwe of vervangend product ontvangt van de fabriek dan moet je later mocht er iets gebeuren ook weer bij de fabrikant aankloppen.

In praktijk is het natuurlijk wel mocht je een vervangend product krijgen kan de eerste verkoper natuurlijk niet echt nagaan of dit nou het product is wat je van hun hebt ontvangen. sommigen producten hebben een ID nummer maar dat registreerde bijna niemand of het ethisch is ga je naar eigen afweging na.

Dus wil je het volgens het boekje doen moet je bij de verkoper zijn en zijn zij verplicht het op te lossen als het product defect is door een fabricage fout.

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 09-11-2017 10:54 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb al een reactie ontvangen en ik kan het via de leverancier laten lopen. Mijn vraag was ook niet bedoeld om de zaak op scherp te zetten maar eerder om even vast te stellen hoe zo'n procedure verloopt. Ik heb eigenlijk nooit defecte spullen. Thanks voor de tips.

[ Voor 46% gewijzigd door regmaster op 09-11-2017 11:00 ]

Pagina: 1