Advies SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g-king
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01 15:14
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje terug een nieuwe pc in elkaar gezet. Compleet nieuw, behalve 1 onderdeel: een SSD. Deze heb ik uit mijn oude pc getrokken en hergebruikt, maar uitgerekend deze heeft nu de geest gegeven.

Ik heb het volgende moederbord: MSI B250 PC Mate

Zit te twijfelen of ik een SATA , een M.2 of toch een PCI-E SSD moet aanschaffen?
Ik heb altijd gewoon een SATA gehad, maar vraag me af of een M.2 of PCI-E een betere optie is?
Welke zouden jullie aanraden?

De samsung 850 EVO is verruit het populairst, maar is dit ook de beste keuze voor mijn moederbord qua performance (qua boot, browse-ervaring, gaming etc)? Doe verder geen spannende dingen zoals zware videobewerking oid.

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zelf deze gekocht, draait mijn Windows op, zeer tevreden mee. :)

pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Theoretisch zouden zowel M.2 als PCI-E sneller moeten zijn dan SATA.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-02 13:59
MX300 is gunstiger geprijsd dan de 850 Evo en in praktijk net zo snel.
M.2 is relatief duur. Voor normaal gaming/huis-tuin-keukengebruik is het het geld niet waard: Link

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 09-11-2017 10:47 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

ik zou gewoon een s-ata mx300 nemen,het verschil is nihil met die m2 en je hebt meer opslag

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:50
Slogra schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:45:
Theoretisch zouden zowel M.2 als PCI-E sneller moeten zijn dan SATA.
Zo kun je dat niet zeggen, M.2 is slechts een bouwvorm, je hebt zowel SATA als PCIe M.2 SSD's. De eerste zijn gewoon praktisch even snel als hun 2.5" collega's.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Lees eerst de handleiding van je moederbord.
Omdat een M2 slot meestal een gedeelde slot is.
Het kan zijn dat als je een M2 SSD installeert iets anders op je moederbord (SATA of PCIe slot) niet meer gaat werken.
Toch wel iets om rekening mee te houden als je nog andere uitbreidingen nodig hebt.

Verder: Je gaat het verschil alleen in benchmarks zien, maar in de praktijk is het niet merkbaar.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• g-king
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01 15:14
Thanks allemaal voor de reacties.
Pagina: 1