AAA batterijen "short sleeve" maken met aluminiumfolie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hopelijk iemand hier met verstand van elektro en zo :)

Ik heb een headset van Philips, met daarin oplaadbare AAA batterijen. Die zijn helemaal op, die heb ik dus vervangen met andere Philips AAA batterijen. Wat blijkt? Hij laadt deze batterijen niet op. Nu ben ik erachter waardoor dat komt. Als ik de batterijen vervang, staat er op een sticker waar de batterijen in moeten "Only use Philips short sleeve rechargeable batteries" dus heb ik dat opgezocht. Het enige verschil is dat er een iets groter stuk niet geïsoleerd is rond de negatieve pole van de batterij.
Nu heb ik de volgende beunhazen oplossing: een stukje aluminium folie om de negatieve kant gedaan, van ongeveer 0,5 cm hoog zodat hij nu contact maakt met het juiste punt in de headset.

Dit legt het beter uit (niet mijn eigen foto):
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-eNmVbv7NDlE/TY6S8Gtez5I/AAAAAAAAAxc/m5SOj-s7Epk/s1600/_MG_6885.jpg

de pijl wijst naar het contact.
Mijn vraag is nu of dit wel veilig is?

Op deze website (waar ik ook bovenstaande afbeelding vandaan heb), heeft iemand de headset opengemaakt en de twee punten met elkaar verbonden door te solderen, dus mijn redenatie is dat de oplossing die ik nu heb gekozen ook prima is, of zit ik er naast?

De batterijen worden opgeladen, maar voor de zekerheid wacht ik met een full charge even tot ik hier antwoord heb.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 16:18
miicker schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:38:
Mijn vraag is nu of dit wel veilig is?

Op deze website (waar ik ook bovenstaande afbeelding vandaan heb), heeft iemand de headset opengemaakt en de twee punten met elkaar verbonden door te solderen, dus mijn redenatie is dat de oplossing die ik nu heb gekozen ook prima is, of zit ik er naast?

De batterijen worden opgeladen, maar voor de zekerheid wacht ik met een full charge even tot ik hier antwoord heb.
Longsleeve oplaadbare batterijen zijn alleen anders op het punt dat er onderaan een stukje folie afgehaald is t.o.v. reguliere oplaadbare batterijen. Volgens mij heeft dit een dubbele functie.
  1. De voornaamste reden is waarschijnlijk dat Philips op deze manier meer batterijen verkoopt omdat alleen hun 'longsleeves' werken
  2. Wanneer je een niet oplaadbare batterij plaatst en toch de oplader aansluit gebeurt er helemaal niets (lege gewone batterijen kunnen erg warm worden in een oplader)
Voor zover ik weet kun je dus simpelweg een oplaadbare batterij pakken en een stukje van het plastic folie weghalen om zo de metalen huls bloot te leggen. OF je soldeert een draadje/ gebruikt wat aluminiumfolie (beunhazen oplossing).

Succes!

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kun je niet AAA's nemen met soldeerlippen er aan?
Dat monteert wat makkelijker. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.nkon.nl/magento17/media/catalog/product/cache/1/small_image/170x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/a/aaa-panasonic-ztags.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb werkelijk waar nog nooit van longsleeve batterijen gehoord. Hoe ziet zo'n ding eruit? Op google kan ik er niets over vinden (niet eens een winkel die ze verkoopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
EnigmaNL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:53:
Ik heb werkelijk waar nog nooit van longsleeve batterijen gehoord. Hoe ziet zo'n ding eruit? Op google kan ik er niets over vinden (niet eens een winkel die ze verkoopt).
Ze worden short sleeve genoemd, hier zijn ze te koop:
https://www.amazon.com/Ph...echargeable/dp/B00H7ENJN2

Zo zien ze er dus uit:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/616xhxwjIJL._SX522_.jpg

Deze heb ik er ook standaard bij gekregen.

Heet trouwens short sleeve, ik gebruikte de verkeerde term :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ah vandaar dat ik er niets over kon vinden. Ik had trouwens ook nog nooit een short sleeve batterij gezien en er ook nooit eerder van gehoord :)

Persoonlijk verwacht ik niet dat de beunhaas oplossing gevaarlijk is maar om zeker te zijn zou ik gewoon de originele batterijen bestellen. Een batterij is niet iets waar je mee wilt lopen prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Titelfixje dan maar :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

http://www.fixya.com/supp...ilips_wireless_headphones

Gewoon een deel van de folie weghalen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
EnigmaNL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:14:
Ah vandaar dat ik er niets over kon vinden. Ik had trouwens ook nog nooit een short sleeve batterij gezien en er ook nooit eerder van gehoord :)

Persoonlijk verwacht ik niet dat de beunhaas oplossing gevaarlijk is maar om zeker te zijn zou ik gewoon de originele batterijen bestellen. Een batterij is niet iets waar je mee wilt lopen prutsen.
Klopt, maar vind het toch een beetje overdreven om voor een apparaat van +-€70 batterijen voor ongeveer €20 te gaan kopen (incl. verzendkosten) dus waarschijnlijk ga ik toch voor de beunhazen oplossing :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Ik zie de oplossing van een stuk folie wegsnijden wel als meer valide dan aan batterijen gaan solderen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1