Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:13
Ik zoek een?
Een nieuwe videokaart

Wat is je budget?
Max 300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[Mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 50,50€ 50,50
1LG 25UM58-P Zwart€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 70,-€ 70,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,50

Als ik het goed heb is de videokaart de bottleneck voor de games die ik wil spelen. De game die het meest gespeeld wordt met deze pc is Player Unknown Battleground.

Wat ik zelf op het oog heb:
GTX 1060 6GB
1060 3G

Wat is slimmer? Voor de duurste kaart gaan en als ik bijvoorbeeld over een jaar een nieuwe computer wil kopen deze kaart overzetten of voor een wat goedkopere kaart gaan en extra geheugen bij prikken?
Of totaal iets anders doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:09
Ik zou er zo snel mogelijk 2e hands 4 gb bijprikken. Dat gaat je enorm helpen in pubg. Daarnaast is de 1060 6gb een prima kaart voor pubg. Die extra 3 gb gddr5 geheugen op die kaart zul je nu al gaan gebruiken, ook zonder cpu upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Als je hem voor een (ongeveer) gelijk bedrag kan vinden is een RX 580 sneller dan een 1060 in bijna alle titels. Hoe het met PUBG zit durf ik niet te zeggen, maar ik speel het momenteel op een R5 1600 en RX 580 op gemiddeld 80 FPS met AA en textures op ultra en de rest een mix van medium en low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:09
Dat is niet waar. Als je zo'n bewering doet geef dan bronnen. Hier een gemiddelde van heel veel games waarbij ze gelijk presteren:

https://www.techspot.com/...force-gtx-1060/page8.html
https://nl.hardware.info/...o-gpu-prestatiescore-2017

En een rx 580 verbruikt in game evenveel stroom als een gtx 1080, dus die zal meer warmte veroorzaken en moeilijk te koelen zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Als je 300 euro kunt uitgeven zou ik zeker voor de 6 GB variant van de 1060 gaan. Daar zul je langer plezier van hebben.

Nou is de specifieke 1060 van EVGA die je daar uitgekozen hebt denk ik niet de beste optie voor onder de 300. Dat basismodel heeft niet zo'n geweldige koeler, en staat erom bekend dat ie warm en luidruchtig wordt. Het iets duurdere SC-model van EVGA (pricewatch: EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB) is een stuk beter, maar die zit helaas nog altijd ruim boven de 300 euro daar waar hij ook echt op voorraad is.

Als ik iets verder zoek dan kom ik ook nog deze GTX 1060 AERO van MSI tegen voor onder de 300 euro:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC

Die heeft een koeler met heatpipes, net als de SC van EVGA, wat erop duidt dat die koeling wel effectief zal zijn. MSI zet doorgaans sowieso goede koelers op hun videokaarten. Ik heb zelf zo'n AERO versie van de GTX 1050 Ti, en die maakt amper geluid, zelfs niet in een slecht geventileerde kast onder full load.

Wat betreft geheugen... tja, meer is altijd beter, maar met 8 GB kun je voorlopig nog wel even wegkomen. Op zich is DDR3 geheugen niet zo belachelijk duur als DDR4 momenteel aan het worden is, dus de drempel om te upgraden is minder hoog. Het is een beetje een gok wat de prijs en beschikbaarheid van DDR3 gaan doen in de nabije toekomst, en of het dus verstandig is om een upgrade nog even uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Bedankt voor jullie adviezen!
Het wordt denk ik de kaart die Devil N aanraad tenzij er nog iemand anders overdenkt?

Wat betreft geheugen bij prikken is dat inderdaad niet heel duur. Zeker een tweedehands 8gb setje is goed betaalbaar.
Eerst zien wat de nieuwe kaart doet en een paar maanden later misschien een setje van de V&A regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:06
Mocht je een creditcard hebben dan zou ik zeker ff op Amazon.de en Amazon.fr kijken omdat ze daar veel beter beschikbaar zijn en een stuk goedkoper. Heb je de keus uit veel meer modellen onder 300 euro. Ik bestel daar regelmatig iets en zijn shops met een prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 23:43

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik loer een beetje mee in dit topic. Ik twijfel tussen een RX580 8Gb en de GTX1060 6gb en wil graag een MSI gaming variant.

Nu lees ik her en der dat in de longrun de GTX580 8gb de betere keuze zou zijn. En met name op hogere resoluties wat langer mee kan blijven komen. Keerzijde is dat hij inderdaad wat meer energie slurpt. Maar dat de koeling met name bij de MSI gaming en de Asus strix kaarten dit geen probleem is wat betreft koelprestaties.

Desondanks twijfel ik nog steeds over beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Volgens mij valt er voor beide inderdaad wat te zeggen. Ik heb ook naar de 580 gekeken, maar uiteindelijk geconcludeerd dat ie toch iets minder presteerde op de meeste vlakken dan de 1060.

Als je de videokaart voornamelijk voor 1 game koopt zou je ook kunnen kijken welke van de twee het beste presteert met die game en vervolgens daarop je keuze baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45

Thomg

Aww yiss

Het is vrij om het even met een lichte nudge naar de 1060.
Voordeel van 580 is oa dat je dat dan weer wel kan combineren met freesync, g-sync is vaak niet echt een optie als je twijfelt tussen een 1060 en 580 wegens de flinke markup.

Als je het niet helemaal zeker weet zou ik toch zeggen 1060 wegens aanzienlijk lager verbruik ( en daarbij dus ook lagere geluidsdruk ), maar als je misschien oogjes hebt naar freesync...
Maybe.

PUBG draait echt veel beter op nvidia, als je dat spel speelt lijkt bij mij de keuze al vrij rap duidelijk.

Ik zou ook niet kiezen voor een single-fan, als ik zo kijk naar reviews ziet deze er wel aardig uit.
pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1060 OC 6GB (Retail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 23:43

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik speel eigenlijk 3 spellen.
- Heroes of the storm
- Overwatch
- PUBG

Met name voor PUBG heb ik mijn MSI R9 290 verkocht omdat ik merkte dat ik de grafische instellingen omlaag moest zetten om een beetje framerate te krijgen/behouden. De overige games kon ik gewoon nog op ultra 60fps spelen. Ik neig dus naar de GTX1060 maar PUBG is voor mij dan niet heilig. Als de RX580 in de longrun de betere keus is (al is dat dus de vraag), dan neem ik genoeg met ietsje mindere instellingen in PUBG om de framerate netjes te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, PUBG is in het voordeel voor de GTX1060, maar voor andere games weer de RX580. Om nou een kleine GTX1060 te pakken vind ik ook een minder idee. Kleinere kaarten betekent een kleiner PCB, vaak beknibbeld op aantallen onderdelen en minder in koeling.

Bij gelijke prijs zou ik altijd de RX580 8GB pakken.

-Gemiddeld ongeveer net zo snel als een GTX1060. Pak je bijvoorbeeld de Techspot/Hardware unboxed benchmarks, en kijk je even kritisch dan zie je dat bijna elke game waar de GTX1060 wint, een Gameworks titel is waar Nvidia de boel voor release heeft geoptimaliseerd, ten nadele van AMD.
https://www.techspot.com/...force-gtx-1060/page8.html
-Veel sneller in DX12.
-Freesync.
-Geen inlog en registratie met account onzin die Nvidia afdwingt om een driver te downloaden...

Deze dus, want deze kan je kopen en koelt ook goed. :)
pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB

Overigens is PUGB een optimalisatie puinzooi. CPU, RAM en GPU, je hebt het allemaal nodig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1