B85M-D3H Overclock 4670k @ 4200Mhz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Beste OC-ers,

Bij deze dan toch een OC op een Gigabyte B85M-D3H v1.2. Met de B85 chipset is het mogelijk om K-Processoren te overclocken, mits je de juiste bios gebruikt. Voor dit bord gaat het om biosversie F14.

Gebruikte Hardware:

Gigabyte B85M-D3H
i5 4670K @ 4200Mhz @ 1,15v
Scythe Mugen 4 PCGH
2x 4GB 1600c9
GTX970 MSI Gaming
Corsair CX500M

Na het terugflashen van het bios van F15 naar F14 en het laden van de "optimized defaults" is er onder het tabje "M.I.T." in de bios de functie "K-OC" te vinden. Als je deze 'enabled' kun je vrij met vCore en Multiplier aan de slag. Overigens zet ik zoals altijd wel C-states, Turbo en EIST uit. Verdere instellingen voor nu op 'Auto' gehouden. In een later stadium zal er nog gekeken worden naar overige voltages (vRin, vRing CPUi/o enz).

Hoewel er op het moment nog gezocht moet worden naar het laagst mogelijke voltage en het uitdraaien van Prime95 v27.7, zijn de eerste tekenen al erg goed. Onder de Mugen wordt de procssor zo'n 75-80c met deze OC. Gemeten met Coretemp. Voltages blijken erg stabiel, geen vdrop &vdroop te bekennen.

LET OP: Overklokken met dit bord kan alleen met versie 1.0, v1.1 en v1.2. Er is een V2.0 uit met een behoorlijke cutdown in stroomvoorziening en zwakkere koeling op de VRM's. Zorg dat je op de download pagina van Gigabyte eerst het juiste versienummer aanklikt voor je de bios download, dan heb je altijd de juiste.

Geen post van mij zonder 'Proof' dus uiteraard een screenshot van het testende geheel ;)

B85M-D3H OC

Dit 'truukje' is ook op andere moederborden mogelijk, mocht je resultaten hebben met andere borden, laat het voor de volledigheid maar weten.

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 09-11-2017 03:33 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Heb je de chip delid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Gezien de temperatuur zou t handig zijn, maar de pc bevind zich in belgie en ik in Utrecht. Heb OC over de telefoon ingegeven, is de pc van een maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Op die fiets.
Ik denk er eik niet eens meer over na. Ik delid alles. Heeft voor mij ook de meeste voordelen.

Goed dat je je maatje een handje op weg helpt qua oc. Probeer ik ook wel eens maar als ik wat tips geef zijn ze meestal al lost ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Als ik het geld van een processor kon lijden dan had ik de mijne ook op de delid gegooid. Echter kan ik mij de komende tijd geen financiele 'fockup' permitteren. Daarnaast is mijn eigen 4690k zo dramatisch dat ik eerst een wissel zou moeten doen via V&A.

Ik bedoel, beter dan 4400Mhz doet ie niet, ook niet op 1,35v ( 4400Mhz is stabiel op 1,24v). De geheugencontroller slikt geen XMP 2133c7 (handmatig ook niet, zelfs met trfc @ 200, 1,7v, memcontroller omhoog, t helpt allemaal niet.) 2133c8 werkt wel @ 1,65v. Uncore moet ik vanaf blijven @ 4Ghz al bsod's. en dan is de proc ook nog eens belachelijk warm op 4400.. ik weet een H70 is niet al te best, maar had gehoopt op onder de 80c... vergeet t..

Kortom, Ik help een ieder graag zodat ik nog een beetje mee kan genieten van het Oc'en. Daarnaast is het voor deze kerel een goed doel. Heeft geen geld voor nieuwe hardware maar speelt wel in de top 100 PUBG mee, die kerel verdient performance waar het maar kan ;) Mijn uitleg is dan ook niet gewoon tips, maar met plaatjes van het bios instelling voor instelling nalopen en telefonisch testen. Laat ik niet overdrijven, maar een sessie van 3 uur was t wel (met biosflash instructies om te beginnen) :P

Met de weinige info online was ik overigens wel sceptisch of t ging werken, het antwoord "voor OC dien je een Z-chipset te hebben" is volgens mij het meest gegeven en geaccepteerde antwoord wat ik kon vinden. Ben stiekem wel trots dat het toch gelukt is. :D

[ Voor 19% gewijzigd door millman op 11-11-2017 02:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
@ Millman

Lekker bezig kerel....als je echt over klok jeuk krijgt heb ik nog wel wat voor je liggen..

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Ha undeep.. thnx voor t aanbod sowieso, wordt zeer gewaardeerd! Mijn enige wens zou een betere chip zijn die met delid de sterren van de hemel klokt onder een h70 ;)

Verder voorlopig geen wensen, echte scores draai je op s2066 of een 8700k platform, moet t voorlopig nog doen met mn s1150. Maar als je iemand weet met een goede 4690k oid dan hoor ik t graag.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Nice, een bord uit de tijd dat Gigabyte nog om OC gaf, en die extra paar stappen zette.

Nu blijven alle goede OC borden van Giga ES. SOC LN2, iedereen wilt wel zon plank :P

Kan mij voorstellen dat t via afstand een hele opgave is. 99.9/100 mensen beginnen de kluts kwijt te raken als je een paar vragen stelt omtrent waarden. Chapea voor remote OC!

Je kan altijd nog een leuk 775 setje op de kop tikken voor weinig en lekker aan de slag met superpi 32m. 4Ghz efficiency locked freq kan je eindeloos benchen. 32m is life :D

hwbot; wiLLius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
Ha! Telefonisch oc hulp

Dat gaat je niet in de koude kleren zitten :P
Mooi dat het wat heeft opgeleverd.

Willius en ik hebben afgelopen zaterdag bij de abo dag op Tweakers HQ ook een leuk middagje gehad.
Hierbij een screen :P

Abo OC fest 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Ik mocht van tnet helaas niet eerder reageren (ik ook met mn grote ADHD bekkie), ik was tijdelijk gebanned.

@5erveD Ik had het gezien man, erg vet! Ook mooie OC op die MSI Lightning, maaruh, 1,25v max?? Oi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
De Lightning had een temp bug @ -80° C
Dit betekent dat de temp sensor gaat dansen en de kaart zichzelf terug clockt.
Elke fabrikant heft er last van. Is een Nvidia dingetje.
Pagina: 1