Toon posts:

HELP i5 7600k welke cooler?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!
Ik heb 2 jaar geleden een computersysteem aangeschaft en zou nu graag een upgrade willen maken naar een i5 7600k processor. Ik ga niet overclocken!

Mijn vraag:
Ik heb nu nog de stock cooler van intel, kan ik deze ook gebruiken voor de i5 7600k zonder dat dit voor temperatuurproblemen zorgt? En zo wel welke coolers raden jullie aan?
Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes, Jan

Mijn huidige systeem:
Intel i5 6400
256GB SSD
1TB HDD
8GB RAM op 2133Mhz
GTX 1060 6GB
Asus ITX-moederbord
450w voeding

P.S: Omdat ik al zie aankomen dat het gereageerd gaat worden. Ik ga de 'K' versie niet overclocken. En ik ga niet voor de normale i5 7600. Omdat deze een lagere clock speed geeft.

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-11-2017 11:26)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Kort antwoord: ja, de stock koeler van Intel is goed genoeg om een 7600K te koelen.

Lang antwoord: ja het kan, maar dat kreng gaat wel luidruchtig worden en gaat je CPU niet bijzonder koel houden. Zelfs een relatief kleine en simpel ogende koeler als de pricewatch: Cryorig C7 scheelt al zo'n 10-20 graden in CPU temperatuur, met aanzienlijk lagere geluidsproductie.

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:02
Als je niet gaat overklokken voldoet de stock koeler wel.

PS: ik vraag me af wat je überhaupt verwacht t.o.v. je huidige 6400.
Wanneer kom je performance tekort en gaat die max 20% meer performance je gelukkig maken?
Waarom niet gelijk een i7?

• Bakkiebagger
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-10 08:17
De Stock koeler van intel kan wat meer geluid produceren bij zwaardere belasting. Met een redelijke airflow in je behuizing zal deze kwa temperaturen gewoon voldoen.

Voor een wat betere koeler raad ik bijvoorbeeld de Cooler Master Hyper 212 EVO aan of een be quiet! Pure Rock

Acties:
  • Beste antwoord

• Devil N
Kort antwoord: ja, de stock koeler van Intel is goed genoeg om een 7600K te koelen.

Lang antwoord: ja het kan, maar dat kreng gaat wel luidruchtig worden en gaat je CPU niet bijzonder koel houden. Zelfs een relatief kleine en simpel ogende koeler als de pricewatch: Cryorig C7 scheelt al zo'n 10-20 graden in CPU temperatuur, met aanzienlijk lagere geluidsproductie.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-10 16:01

BiLo

PSN: toiletcleaner

Vergeet niet een bios update niet zodat je nieuwe CPU ook werkt op je moederbord. Ik neem ff aan dat zit een Z170 model is.. :)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de snelle replies! Ik denk dat ik er inderdaad een cooler bij bestel. En inderdaad even m'n moederbord update.

Ik maak deze upgrade trouwens vanwege de goede single core power van de i5 7600k. Ik merk soms dat de i5 6400 tekort komt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2017 11:28 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 13:34
Je i5 6400 is ook minder goed in multi core power, zou je dan niet beter meteen naar een Core i7 gaan?

Je zegt in je PS dat je de 7600K neemt ipv de 7600 omdat die een hogere kloksnelheid heeft, maar de turbo snelheid is maar 100MHz verschil. Praktisch zijn ze even snel https://www.anandtech.com/bench/product/1865?vs=1828. Maar goed, het prijsverschil tussen die twee is gering dus ik begrijp wel waarom je dan de snellere kiest.

De pricewatch: Intel Core i7-7700 Boxed boost naar dezelfde snelheid als de 7600K, dat zou ik persoonlijk een zinvollere upgrade vinden, die is op alle fronten een hele verbetering. Afhankelijk van waar je koopt is het prijsverschil €50-70, en daar moet je dan niet noodzakelijk een andere koeler voor kopen. Al zou ik het sowieso wel doen, gaat toch wat stiller zijn.

Die Cryorig C7 zou ik alleen kopen als je behuizing de hoogte van de koeler beperkt, dus als je wat advies wilt over een koeler, zouden we moeten weten wat voor behuizing het in moet passen. Voor het geld dat die C7 kost, kun je ook een pricewatch: be quiet! Pure Rock of pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO hebben, als daar de ruimte voor is, zijn dat betere opties.

• Devil N
MacPoedel schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:08:
Die Cryorig C7 zou ik alleen kopen als je behuizing de hoogte van de koeler beperkt, dus als je wat advies wilt over een koeler, zouden we moeten weten wat voor behuizing het in moet passen. Voor het geld dat die C7 kost, kun je ook een pricewatch: be quiet! Pure Rock of pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO hebben, als daar de ruimte voor is, zijn dat betere opties.
Dat was ook niet zozeer een advies om de Cryorig C7 te kopen, meer om aan te geven dat zelfs zo'n kleine simpele koeler al aanzienlijk beter presteert dan de stock Intel koeler. Natuurlijk, als de ruimte in je kast het toelaat kun je beter een goede tower cooler aanschaffen.
Pagina: 1