• tripleking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-11-2017
Hoi iedereen kben er weer..

Heb zeker weer een videokaart met probleem eergisteren heb ik het probleem opgemerkt op een spel,
ik heb dus gedacht dat het probleem mijn monitor was dus begon ik te prutsen maar het probleem bleef..
nou heb ik een andere monitor gebruikt en het probleem was er nog steeds, een persoon met wie ik contact nam zei dat het mijn video kaart is.... of hopelijk weet één van jullie hoe ik dit kan fixen zonder terug te sturen naar alternate en weer 2 maanden wachten........

hieronder zie je het probleem, die rare effect volgt mijn muis. het is te zien overal eigenlijk maar heel zichtbaar tijdens gamen en wanneer het nacht is in de spel zelf.

dit is een msi gaming x 1080 ti

https://imgur.com/a/8xQSB

een video clip die ik gemaakt heb probleem is heel duidelijk op 1440p.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vlHQfv7w7KA&ab_channel=KingBanana]

Met vriendelijke groeten

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39

Liveshort

Certified Crazy Person

Het is mij eigenlijk niet duidelijk wat er nu precies aan de hand is. Aan de video zie ik niet echt iets speciaals. Als het iets is dat je alleen ziet in een bepaald spel zou ik eerder het spel de schuld geven dan de videokaart. Hoe sluit je je monitor aan trouwens, wel via een digitale interface (DVI/HDMI/Displayport)?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• tripleking
ik snap het ook niet meer.... ik heb mijn pc geforceerd om cpu videokaart te gebruiken en probleem is er nog steeds.. als ik andere monitor gebruik is het probleem er ook... kan het dan een slechte driver zijn of windows zelf? want ik zie het op elke spel & bureaublad...

• tripleking
door youtube rendering is het moeilijk te zien, enkel op 1440p is het nogal zichtbaar.. op foto is het ook zichtbaar.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Lijkt mij een texture error, iets met skybox reflectie. Wat speel je? en is dit bij meerderen spellen?

Si vis pacem, para bellum

• tripleking
The forest is ergste, niet zo echt zichtbaar in daglicht in games.. nacht is pas echt duidelijk.

het is niet mijn monitor, ook niet mijn videokaart..... het irriteert me nogal ^^

[Voor 5% gewijzigd door tripleking op 08-11-2017 23:23]

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

tripleking schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:23:
The forest is ergste, niet zo echt zichtbaar in daglicht in games.. nacht is pas echt duidelijk.

het is niet mijn monitor, ook niet mijn videokaart..... het irriteert me nogal ^^
Als je zegt het is niet je scherm (kan ook niet) of je videokaart (kan wel) is het softwarematig waar het ergens niet goed gaat. The forest is een Early Access Game wat wil zeggen ''verwacht bugs'' Game is nog niet retail fase maar in beta of alpha http://store.steampowered.com/earlyaccessfaq/ Als het werkt heb je geluk als het niet werkt hebt je maar 15 euro betaald om ruimte op je schijf in te nemen.

Staat ook op de steam pagina:
What the developers have to say:
“The Forest is an Early Access title. It is currently still under heavy development with new features being added on a regular basis. Currently there will be bugs, locked off content, missing features and other possibly serious game breaking issues.
Waarom het niet je scherm:
Wat je op je scherm ziet en wat je opneemt in je YT video zijn twee verschillende dingen, wat je opneemt bereikt je scherm ook niet dit is wat je computer direct in de video zet. Als je bijvoorbeeld een kapot scherm hebt met een streep (hardware defect) er in en je neemt die op met fraps of andere screen recorder zie natuurlijk die streep niet.

[Voor 42% gewijzigd door 42dpi op 08-11-2017 23:32]

• tripleking
42dpi schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:26:
[...]

Als je zegt het is niet je scherm (kan ook niet) of je videokaart (kan wel) is het softwarematig waar het ergens niet goed gaat. The forest is een Early Access Game wat wil zeggen ''verwacht bugs'' Game is nog niet retail fase maar in beta of alpha http://store.steampowered.com/earlyaccessfaq/ Als het werkt heb je geluk als het niet werkt hebt je maar 15 euro betaald om ruimte op je schijf in te nemen.
Ja weet dat het early access is, maar ik het is ook in andere spellen. ik heb nooit echt opgelet nu dat ik het duidelijk zag in ( the forest ) zie ik het nu overal :p, als ik het eerder zag bv toen met mijn oude kaart 980 ti had ik geen probleem in the forest.

probleem is ook ik heb mijn pc gestart op intel graphics card 530 ( mijn cpu kaart ) en ik had wel beetje lag in the forest ( normaal ) maar probleem was er nog steeds.

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

tripleking schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:31:
[...]

Ja weet dat het early access is, maar ik het is ook in andere spellen. ik heb nooit echt opgelet nu dat ik het duidelijk zag in ( the forest ) zie ik het nu overal :p, als ik het eerder zag bv toen met mijn oude kaart 980 ti had ik geen probleem in the forest.

probleem is ook ik heb mijn pc gestart op intel graphics card 530 ( mijn cpu kaart ) en ik had wel beetje lag in the forest ( normaal ) maar probleem was er nog steeds.
Welke andere spellen? heb je daar beelden van? Niet je scherm filmen maar screencapture beelden.
En welke software heb je draaien iets wat een overlay doet? of altijd een stream programma draaien?

[Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 08-11-2017 23:35]

• tripleking
ik gebruik fraps.. en heb nog niet veel games geïnstalleerd op cs go is het zo dadelijk moeilijk te zien dat screencapture ook het niet zuiver gaat tonen. iemand anders hier die the forest heeft en keer gaat testen of het zelfde is? :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee