Toon posts:

Verstandig om monitor uit de VS te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb even meningen nodig. Is het verstandig om een monitor bij een online shop in Amerika te kopen?

Het is namelijk zo dat in Nederland een veel kleiner aantal verschillende monitoren te koop zijn (of ik kan ze niet vinden). Een tweede voordeel om ze in Amerika te kopen is dat er meestal een veel aantrekkelijker prijskaartje aan hangt (volgens mij ook inclusief belasting/invoerrechten/etc).
Een groot nadeel is natuurlijk dat monitor niet van tevoren even bekeken kan worden en dat het dus een beetje een gok wordt.

Wat is jullie mening hierover?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Vraag je wel even na of je misschien niet toch nog invoerrechten bij de douane mag betalen; staat anders zo lullig..
En denk ook even aan garantie/shipping costs.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

't lijkt mij dat je uiteindelijk hoger uitkomt qua prijs. Als je al die kilo's moet gaan shippen!

Verwijderd

Denk wel even aan het spanningsverschil.....

110-220V

Verwijderd

kortom niet verstandig!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

110 - 240 volt is niet handig, je kan de monitor niet zien voor je hem koopt, garantie is lastig, je betaalt sowieso BTW en transportkosten (die fors zijn).

Of je invoerrechten moet betalen weet ik niet, moet je even kijken op de site van de douane ( www.douane.nl ).

Ik zou voor een kritisch onderdeel als een monitor niet in een ander land kijken, of het moet dichtbij zijn. Processoren, koelers etc zijn allemaal wel te doen.

Verwijderd

Je moet wel oppassen hoe het verstuurd wordt, want soms legt hij nogal een rare weg af en wordt er wel eens mee gegooid/gesmeten, dus dan heb ej al snel dat hij kapot is.

SinC

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Niet doen..

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
en wat als ie binnen garantie stuk gaat ????
moet je hem weer opsturen etc...

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het wel duidelijk is :)

Het is uiteindelijk (gelukkig) een bevestiging van mijn vermoeden geworden. Bedankt voor jullie reacties!

Het is alleen wel jammer dat je nu gebonden ben aan het beperkte aanbod in Nederland. :(
Pagina: 1