Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
Mijn vraag:

Ik probeer iemand te helpen met het instellen van een nieuwe telefoon. Het gaat om iemand die absoluut niet handig is met computer en telefoons. Nadat directe familileden al een poging hadden gewaagd, welke is mislukt, is mijn hulp ingeroepen.

Echter mij lukt het ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Het gaat om een Samsung Galaxy J3 (6).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Laat ik beginnen met de mededeling dat ik 0,0 ervaring heb met Android, aangezien ik zelf alles van Apple heb.

Het probleem is dat het aanmelden met het gmail account niet lukt. Ik heb hierbij de volgende stappen doorgelopen na het inschakelen van het toestel:
  1. Het instellen van de gebruikerstaal. Dit gaat goed.
  2. Het kiezen van een Wi-Fi netwerk. Dit gaat ook goed
  3. Licentieovereenkomst accepteren. Gaat ook goed
  4. Toestel controleert de verbinding en of er software updates zijn.
Het toetsel komt nu met een melding:
Dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als u wilt doorgaan, logt u in met een Google-account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat
Hierbij kan ik een telefoonnummer of e-mail adres opgeven.
Ik voer hierbij de accountgegevens in van de eigenaar van de telefoon. Het wachtwoord blijkt niet te kloppen. Via het herstel adres hebben we een nieuw wachtwoord ingesteld. Iets wat mijn voorganger ook al een aantal keer gedaan heeft.

Het wachtwoord klopt nu wel na het opnieuw instellen, echter verschijnt bij het controleren de volgende melding:
Unable to sign in to device due to a recent password change. Please try to sign in again 24 hours after the password change was performed.
Ik heb nu al een aantal keer 24 uur gewacht en ik blijf deze melding krijgen. Ik kan verder niks doen, behalve opnieuw de inloggegevens invullen met dezelfde melding als resultaat. Of helemaal opnieuw beginnen bij stap 1.

Ik heb op internet gezocht met Google. Daar kwam ik één geval tegen van iemand met hetzelfde probleem. Echter wordt hier geen oplossing gegeven.

Kan iemand mij tips geven hoe ik hier verder mee kom? Nogmaals: ik heb geen ervaring met Android en met Google accounts.

Alvast bedankt

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Beste antwoord (via Jeroen O op 14-11-2017 12:41)

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dit is een refurbished toestel, of 2ehands?
Er moet eerst ingelogd worden met het vorig gebruikt account, en dan netjes via instellingen de fabrieksinstellingen terugzetten.

Anjunabeats

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dit is een refurbished toestel, of 2ehands?
Er moet eerst ingelogd worden met het vorig gebruikt account, en dan netjes via instellingen de fabrieksinstellingen terugzetten.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt inderdaad gewoon op een 2e hands toestel waar je eerst moet inloggen met het oude account. Als vergelijking, zie het als een iPhone die opnieuw is ingesteld, waar je eerst met je Apple account moet inloggen als extra beveiliging tegen diefstal etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik zal het eens navragen waar het toestel vandaan komt.

Ik had begrepen dat het een nieuw toestel is. De verpakking zit er ook gewoon bij. Het gaat om een pre-paid pakketje van Lebara met toestel en sim kaart. Maar ik weet het niet zeker.

Wat ook niet helpt is dat er voor mij ook al iemand aan heeft lopen prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:26

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Misschien even een reset?

Dat is altijd het eerste wat ik probeer bij Android ;)

http://www.hardreset.info...ung-j320p-galaxy-j3-2016/

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
0stone0 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:19:
Misschien even een reset?

Dat is altijd het eerste wat ik probeer bij Android ;)

http://www.hardreset.info...ung-j320p-galaxy-j3-2016/
Ik heb de reset uitgevoerd, maar het heeft niet geholpen.
Ik denk ook niet dat het aan het toestel ligt.
De accountgegevens die ik invoer kloppen ook, maar ik blijf de melding krijgen dat ik 24 uur moet wachten. Nou dat doe ik al vanaf zondagmiddag. En dit probleem liep mijn voorganger ook tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14

MsG

Forumzwerver

Wat als je die koppeling met het Google-account skipt en overal op overslaan klikt? En dan later bij instellingen het account nog eens toevoegt? Je kan op die manier ook een Google account koppelen.

Als je op de PC op het Google Account inlogt kom je er wel gewoon in?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

Jeroen O schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:32:
[...]

Ik heb de reset uitgevoerd, maar het heeft niet geholpen.
Ik denk ook niet dat het aan het toestel ligt.
De accountgegevens die ik invoer kloppen ook, maar ik blijf de melding krijgen dat ik 24 uur moet wachten. Nou dat doe ik al vanaf zondagmiddag. En dit probleem liep mijn voorganger ook tegenaan.
Jammer :9

Dan zou ik de 'echte' afkomst van de telefoon achterhalen.

Als het een nieuwe is, lekker terug gaan naar we winkel?

Als het een 2e hans toestel is, of refurbished zou je dus het oude account moeten achterhalen.
*knip*. Het omzeilen van beveiliging gaan we hier niet bespreken.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-11-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Mij wordt niet de mogelijkheid geboden om het koppelen met een google account over te slaan.

Inloggen op de PC heb ik nog niet gedaan. Dat probeer ik liever als de eigenaar er bij is want het is niet mijn account. Maar het wachtwoord moet kloppen, want als ik een ander wachtwoord invoer, krijg ik daar expliciet een foutmelding op.
0stone0 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:37:
[...]

Jammer :9

Dan zou ik de 'echte' afkomst van de telefoon achterhalen.

Als het een nieuwe is, lekker terug gaan naar we winkel?

Als het een 2e hans toestel is, of refurbished zou je dus het oude account moeten achterhalen.
*knip*.
Ik ga eerst wel eens vragen waar het toestel vandaan komt. Wordt vervolgd :)

[ Voor 58% gewijzigd door rens-br op 09-11-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

Jeroen O schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:07:

Ik heb nu al een aantal keer 24 uur gewacht en ik blijf deze melding krijgen.
Stond de telefoon uit tijdens deze 24 uur?

Het blijkt dat de telefoon zelf iets kan doen om de timer te resetten
If you try any time within the 24 hour window, the clock usually starts ticking again. You need patience here! https://support.google.com/android-one/answer/6172890

I suggest that you actually turn off the device for a minimum of 24 hours, as some apps may try to "dial home", and further extend the lockout.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Nee de telefoon heeft al die tijd ingeschakeld gestaan. Ik zal hem uitschakelen en een aantal dagen laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Het bespreken hoe beveiliging te omzeilen is niet toegestaan op Tweakers. Hou daar dus rekening mee bij het posten van linkjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
0stone0 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:47:
[...]

Stond de telefoon uit tijdens deze 24 uur?

Het blijkt dat de telefoon zelf iets kan doen om de timer te resetten

[...]

Bron
De telefoon heeft 2,5 dag uitgeschakeld gestaan. Helaas heeft het niet geholpen. Ik krijg nog steeds de melding dat ik 24 uur moet wachten omdat het wachtwoord recentelijk is gewijzigd.

Heeft iemand nog andere ideeën?

Anders breng ik het toestel terug naar de eigenaar en dan moet die er maar mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

Jeroen O schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:13:
[...]

Anders breng ik het toestel terug naar de eigenaar en dan moet die er maar mee terug naar de winkel.
Het is dus een compleet nieuw toestel? Dan zou ik sowieso terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ja, het gaat om een nieuw toesel. Net de eigenaar gebeld. Ik breng het toestel terug en die gaat er mee terug naar de winkel.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb toch nog een kleine update: het toestel blijkt toch tweedehands, alleen wist de eigenaar dat in eerste instantie niet. De kinderen hadden het toesten namelijk aangeschaft.

Waarschijnlijk wordt het probleem dus toch veroorzaakt door de inlogbeveiliging waarbij je met het inlogaccount van de originele eigenaar moet inloggen. Maar goed, ze weten wat ze er nu mee moeten doen, dus het zal wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
Jeroen O schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:41:
Ik heb toch nog een kleine update: het toestel blijkt toch tweedehands, alleen wist de eigenaar dat in eerste instantie niet. De kinderen hadden het toesten namelijk aangeschaft.

Waarschijnlijk wordt het probleem dus toch veroorzaakt door de inlogbeveiliging waarbij je met het inlogaccount van de originele eigenaar moet inloggen. Maar goed, ze weten wat ze er nu mee moeten doen, dus het zal wel goedkomen.
Hey Jeroen, hoe is dit afgelopen en is het opgelost? Ik heb nu hetzelfde probleem, maar kan ook niks verder

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb geen idee. Ik heb er niks meer van gehoord en ook niet meer naar gevraagd.

Als je hetzelfde probleem hebt met een tweedehands toestel, kan je het beste naar de vorige eigenaar terug gaan. Deze moet voor jou het toestel kunnen ontgrendelen / zorgen dat je het toestel met jouw account kan gebruiken. Wellicht kan dat ook op afstand, net zoals bij iOS.

Verder kan ik je niet helpen, want ik heb geen kennis en ervaring met android.

Pagina: 1