Mijn vraag:
Ik probeer iemand te helpen met het instellen van een nieuwe telefoon. Het gaat om iemand die absoluut niet handig is met computer en telefoons. Nadat directe familileden al een poging hadden gewaagd, welke is mislukt, is mijn hulp ingeroepen.
Echter mij lukt het ook niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een Samsung Galaxy J3 (6).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laat ik beginnen met de mededeling dat ik 0,0 ervaring heb met Android, aangezien ik zelf alles van Apple heb.
Het probleem is dat het aanmelden met het gmail account niet lukt. Ik heb hierbij de volgende stappen doorgelopen na het inschakelen van het toestel:
Ik voer hierbij de accountgegevens in van de eigenaar van de telefoon. Het wachtwoord blijkt niet te kloppen. Via het herstel adres hebben we een nieuw wachtwoord ingesteld. Iets wat mijn voorganger ook al een aantal keer gedaan heeft.
Het wachtwoord klopt nu wel na het opnieuw instellen, echter verschijnt bij het controleren de volgende melding:
Ik heb op internet gezocht met Google. Daar kwam ik één geval tegen van iemand met hetzelfde probleem. Echter wordt hier geen oplossing gegeven.
Kan iemand mij tips geven hoe ik hier verder mee kom? Nogmaals: ik heb geen ervaring met Android en met Google accounts.
Alvast bedankt
Ik probeer iemand te helpen met het instellen van een nieuwe telefoon. Het gaat om iemand die absoluut niet handig is met computer en telefoons. Nadat directe familileden al een poging hadden gewaagd, welke is mislukt, is mijn hulp ingeroepen.
Echter mij lukt het ook niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een Samsung Galaxy J3 (6).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laat ik beginnen met de mededeling dat ik 0,0 ervaring heb met Android, aangezien ik zelf alles van Apple heb.
Het probleem is dat het aanmelden met het gmail account niet lukt. Ik heb hierbij de volgende stappen doorgelopen na het inschakelen van het toestel:
- Het instellen van de gebruikerstaal. Dit gaat goed.
- Het kiezen van een Wi-Fi netwerk. Dit gaat ook goed
- Licentieovereenkomst accepteren. Gaat ook goed
- Toestel controleert de verbinding en of er software updates zijn.
Hierbij kan ik een telefoonnummer of e-mail adres opgeven.Dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als u wilt doorgaan, logt u in met een Google-account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat
Ik voer hierbij de accountgegevens in van de eigenaar van de telefoon. Het wachtwoord blijkt niet te kloppen. Via het herstel adres hebben we een nieuw wachtwoord ingesteld. Iets wat mijn voorganger ook al een aantal keer gedaan heeft.
Het wachtwoord klopt nu wel na het opnieuw instellen, echter verschijnt bij het controleren de volgende melding:
Ik heb nu al een aantal keer 24 uur gewacht en ik blijf deze melding krijgen. Ik kan verder niks doen, behalve opnieuw de inloggegevens invullen met dezelfde melding als resultaat. Of helemaal opnieuw beginnen bij stap 1.Unable to sign in to device due to a recent password change. Please try to sign in again 24 hours after the password change was performed.
Ik heb op internet gezocht met Google. Daar kwam ik één geval tegen van iemand met hetzelfde probleem. Echter wordt hier geen oplossing gegeven.
Kan iemand mij tips geven hoe ik hier verder mee kom? Nogmaals: ik heb geen ervaring met Android en met Google accounts.
Alvast bedankt
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.