Toon posts:

Intel 1150 mini-ITX moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat rondgekeken op Tweakers en hardware webwinkels, maar ik vrees dat het aanbod redelijk laag is. De enige die steeds vooruit komt is de ASRock H81M-ITX, echter heeft deze PCIe 2.0 x16 en geen USB 3.0 header (wel soldeerpunten, maar geen header, kostenbesparing denk ik..).

Ik zoek een?
Intel Socket 1150 moederbord, mini-ITX formfactor.

Wat is je budget?
Rond € 100,- is genoeg voor een mini-ITX boordje!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
PCIe 3.0 x16 is een pluspunt, minimaal PCIe 2.0 x16. Gigabit netwerkkaart benodigd. Het liefste met een USB 3.0 header.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HTPC

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 22:05 ]

Verwijderd

Vraag & Antwoord gedeelte al bekeken?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Wat dacht je van deze?

pricewatch: Asus H81I-PLUS

Die heeft wel een USB 3.0 header, en gigabit ethernet, en bovendien is die ook nog leverbaar bij enkele winkels.

Als je per se PCIe 3.0 x16 wilt hebben dan moet je naar een 9-series chipset, en dan is dit de enige die nog in de pricewatch naar voren komt:

pricewatch: ASRock H97M-ITX/ac

Maar die staat nog maar bij 1 winkel op de lijst en is allesbehalve direct leverbaar. Of je die uberhaupt nog gaat krijgen als je hem bestelt is een beetje een gok.

Als ik jou was zou ik me niet te veel blindstaren op dat PCIe 3.0 gebeuren. Ik draai zelf hier een GTX 1080 op een Z87 moederbord, en ik merk nergens aan dat die "slechts" een PCIe 2.0 slot gebruikt.