Toon posts:

Paar vraagjes ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search functie gebruikt maar kon geen bevredigende antwoorden vinden.
Ik heb een standaard cooler op mn Duron750mhz en heb een ABIT-KT7A (dus ook cooler erop) en een Geforce 2MX.
Als ik mn systeem helemaal heb geupgrade (nieuw toetsenbord, extra geheugen, goeie coolers en misschien andere monitor) dan wil ik dat ding overclocken naar een 900mhz ofzo (moet lukken toch).

Nou heb ik een paar vraagjes:
1. Welke cooler past op mijn Hercules Prophet II MX en is niet extreem duur (laten we zeggen onder de 100piek)

2. Welke cooler kan ik het beste voor mn Duron proc. kopen als ik overclock naar 900mhz.

3. Kan ik eerst ook een goedkope maar toch goede cooler kopen die mn Duron toch lekker coolt (dus die ik kan gebruiken totdat ik hem ga overclocken naar 900mhz of dan ook nog kan gebruiken)

4. Kan je je kast beter dicht hebben omdat anders je coolingssysteem niet goed werkt ? ( Misschien stomme vraag )

5. Hoe kan ik het beste een standaard coolertje in mn ATX kast bouwen zodat hij het beste coolt.

6. Ik heb mn 3D Mark 2001 getest en kwam op een score van 1648 ofzo uit, lijkt me niet echt goed. Heb momenteel Abit KT7A, Geforce 2MX, 128sdram 100mhz, 64sdram 133mhz en Duron 750mhz.
Als dit erug slecht is welke drivers raadden jullie me dan aan ?
Heb de nieuwste detonator drivers erop, maar die niet via-drivers ofzo (kan ze nergens goed downloaden)

7. Zijn die via-drivers die op de cd-rom staan van mn MoBo dezelfde als waar jullie het altijd over hebben bij De videokaarten (lees: Geforce)

8. Zal het een stuk schelen als ik 256sdram 133mhz erbij koop (merkloos ?) en deze i.p.v. de 128sdram 100mhz ga gebruiken.

9. Zal een 7200rpm HD veel verschil geven t.o.v. een 5400rpm.

10. Mn monitor start moeilijk op sinds ik mn nieuwe spul erin heb (is een Tatung Intelliscan 15").
Ik moet altijd eerst de voedingkabel eruit trekken en ff half minuutje wachten en dan heb er weer in doen, dan pas start ie goed op.
Anders wil mn beeldscherm niet aan ( Heb hier al een andere topic over maar nu ik hier toch bezig ben

11. Ik speel veel games en wil hiervoor het perfecte systeem (voor zover je over perfectie kunt spreken).
Ik wil gewoon spelen als Counterstrike en UT (ja, ze zijn populair en andere 3d shoot em up spelen lekker kunnen draaien (Project IGI, Tribes2 dat soort spelen).

Wat zouden jullie het eerste veranderen aan mn systeem zodat je die spelen beter kunt spelen ( en alles er mooier uitziet)
- Van een 15" naar een 17" of 19" monitor gaan.
- Een Surroundset kopen voor bij mn pc (heb een terratec dmx x fire 1024).
- Dat ding veel beter coolen dan nu (dus nu: standaard cooler op proc. en eentje op mobo verder nix)
- Overclocken.
- Ander toetsenbord i.p.v. een standaard ding (wat relaxter speelt.

Alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal later nog wel wat aanvullende dingen erbij zetten, want ik zie al dat ik wat dingen ben vergeten :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op dinsdag 10 juli 2001 21:02 schreef 0Geasto0 het volgende:
...want ik zie al dat ik wat dingen ben vergeten :P
Zoals een paar enters tussen de regels? :)
Would be nice.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 21:00 schreef 0Geasto0 het volgende:
Ik heb de search functie gebruikt maar kon geen bevredigende antwoorden vinden :( Ik heb een standaard cooler op mn Duron750mhz en heb een ABIT-KT7A (dus ook cooler erop). Heb een Geforce 2MX erin. Als ik mn systeem helemaal heb geupgrade (nieuw toetsenbord, extra geheugen, goeie coolers en misschien andere monitor) dan wil ik dat ding overclocken naar een 900mhz ofzo (moet lukken toch) Nou heb ik een paar vraagjes:
1. Welke cooler past op mijn Hercules Prophet II MX en is niet extreem duur (laten we zeggen onder de 100piek)
2. Welke cooler kan ik het beste voor mn Duron proc. kopen als ik overclock naar 900mhz.
3. Kan ik eerst ook een goedkope maar toch goede cooler kopen die mn Duron toch lekker coolt (dus die ik kan gebruiken totdat ik hem ga overclocken naar 900mhz of dan ook nog kan gebruiken)
4. Kan je je kast beter dicht hebben omdat anders je coolingssysteem niet goed werkt ? ( Misschien stomme vraag :?)
5. Hoe kan ik het beste een standaard coolertje in mn ATX kast bouwen zodat hij het beste coolt.
6. Ik heb mn 3D Mark 2001 getest en kwam op een score van 1648 ofzo uit, lijkt me niet echt goed. Heb momenteel Abit KT7A, Geforce 2MX, 128sdram 100mhz, 64sdram 133mhz en Duron 750mhz. Als dit erug slecht is welke drivers raadden jullie me dan aan ? Heb de nieuwste detonator drivers erop, maar die niet via-drivers ofzo (kan ze nergens goed downloaden)
7. Zijn die via-drivers die op de cd-rom staan van mn MoBo dezelfde als waar jullie het altijd over hebben bij De videokaarten (lees: Geforce)
8. Zal het een stuk schelen als ik 256sdram 133mhz erbij koop (merkloos ?) en deze i.p.v. de 128sdram 100mhz ga gebruiken.
9. Zal een 7200rpm HD veel verschil geven t.o.v. een 5400rpm.
10. Mn monitor start moeilijk op sinds ik mn nieuwe spul erin heb (is een Tatung Intelliscan 15") Ik moet altijd eerst de voedingkabel eruit trekken en ff half minuutje wachten en dan heb er weer in doen, dan pas start ie goed op. Anders wil mn beeldscherm niet aan ( Heb hier al een andere topic over maar nu ik hier toch bezig ben ;)
11. Ik speel veel games en wil hiervoor het perfecte systeem (voor zover je over perfectie kunt spreken) Ik wil gewoon spelen als Counterstrike en UT (ja, ze zijn populair :) en andere 3d shoot em up spelen lekker kunnen draaien (Project IGI, Tribes2 dat soort spelen) Wat zouden jullie het eerste veranderen aan mn systeem zodat je die spelen beter kunt spelen ( en alles er mooier uitziet)
- Van een 15" naar een 17" of 19" monitor gaan.
- Een Surroundset kopen voor bij mn pc (heb een terratec dmx x fire 1024).
- Dat ding veel beter coolen dan nu (dus nu: standaard cooler op proc. en eentje op mobo verder nix)
- Overclocken
- Ander toetsenbord i.p.v. een standaard din (wat relaxter speelt :?
1] Blue Orb
2] Heb je niet zo'n hele zware koeler voor nodig denk ik. Een van de grotere coolermasters is al wel genoeg denk ik.
3] Kan je altijd proberen :)
4] Open is (bijna) altijd beter, alleen als je de perfecte airflow hebt zal het met de kast dicht wel koeler zijn.
5] Voorin je kast een intake fan en aan de achterkant (bij de proc) een outtake fan.
6] Toch die VIA dingen halen, die schelen errug veel. Detonator driver 12.90 werkt bij mij erg :9
7] Nee
8] Ja, maar waaron ipv? Gewoon allebij gebruiken, dan maar iets lagere geheugensnelheid :)
9] Jepz
10] Geen idee
11] Grotere monitor :)

• Mich
  • Laatst online: 07:57
1. Een blue orb of oude 486 koeler
2. Een coolermaster tot 1.5 ghz is stil en goed
3. zie 2
4. nee, of je moet een wel een hele goede airflow hebben
5. onderin die naar binnen blaast en bovenin een voeding die naar biten blaast
6. Mwa kan er mee door moet wel iets hoger kunnen denk ik
7. Via drivers zijn dezelfde alleen nieuwer dan op cd en GeForce drivers zijn de detonators.
8. Eh ja 2 a 3 % hooguit
9. mwa ja denk het wel
10. Kweet niet
11. van 15 naar 19 zeker doen. en voor de rest lukt dat met dit systeem zeker als die op 900 loop. (misschien nieuwe videokaart maar hoeft zeker niet is maar beetje winst)

• Mich
Dit zijn vrij overeen komende antwoorden :)

Verwijderd

Topicstarter
Yup, beide bedankt voor de tips, maar ik wil meer !!! :) :)
Ik heb de topic ff aangepast zodat hij wat makkelijker leesbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 21:30 schreef Pollewob het volgende:

[..]

1] Blue Orb
ThermalTake Blue Orb FL 32,-
deze :?

• Mich
Op dinsdag 10 juli 2001 21:45 schreef 0Geasto0 het volgende:

[..]

ThermalTake Blue Orb FL 32,-
deze :?
Ja

Verwijderd

1. idd een blue orb voor onder de 40,-
2. thermaltake orbs zijn ok, maakt herrie je niet uit dan kan je er een GlobalWinFOP 38 op zetten, die koelt echt hard.
3. Ja hoor gene probleem
4. Met de kast dicht heb je een betere airflow en maakt je pc minder herrie
5. 120mm intake en 120mm outtake
6. via 4 in 1 v4.32, downloaden op www.viahardware.com
7. Voor je geforce kun je oa. de detonator drivers erop zetten, bijv 12.41
8. Dit zal zeker uitmaken, omdat ram toch bij veel dingen een bottleneck is.
9. Het zal zeker uitmaken, vooral toegangstijden zullen naar beneden gaan.
10. geen idee
11. optische muis, 19", voor half-life a3d, anders neem gewoon surround

Verwijderd

Topicstarter
Optische muis heb ik al, A3D ook al.
Ik ga voor een 17" monitor na lang lezen en zoeken in de search :)
Ik heb wel een redelijk budget (1000,- ofzo) maar wil naast monitor ook nog een toetsenbord kopen + geheugen + coolerrommel.
De Samsung Syncmaster 750S voor 524,- lijkt me wel leuk, wat denken jullie hier van ?
De LG795 Flatron voor 757,- moet ook erug goed zijn maar vinnik toch ietsie te duur.
Voor de monitor wil ik niet meer dan 600,- kwijt zijn, ik weet dat je zo`n ding lang moet gebruiken.
Ik vind 600,- voor een 17" wel een normaal bedrag dus welke lijkt jullie het beste.
Die Samsung lijkt me wel wat, ik zal er wel ff wat meer info over zien te krijgen.

• Mich
bespaar nooit op een monitor krijg je spijt van

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik heb laatst voor mijn Duron die met een coolermaster behoorlijk heet werd, waar ik toch meer dan 50 piek voor heb betaalt (tegen de 58 graden) Nu heb ik een ThermalTake superORB tot de 1,5Gighz en die koelt een stuk beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bespaar ook niet op een monitor maar omdat de meeste mensen het een goede monitor vinden en hij niet erg duur is lijkt het me wel wat.
Dus kom maar op met de tips :)

Verwijderd

nou ik heb op mn werk ook een Samsung syncmaster 17 inch, en die is volgens mij best wel goed. 1024x768 @ 100Hz. werkt zeer fijn. heb ik thuis niet met mn suffe philips :r 17 inch...
Pagina: 1