Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet/nooit alle connected peers actief bij torrent download

Pagina: 1
Acties:

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 17:30
Momenteel download ik iets via een torrent file. De snelheid valt behoorlijk tegen.

Wat me opvalt is dat in dit geval van de 50 connected peers niet alles actief is. Eigenlijk nooit. Zo haal je nooit de maximale snelheid lijkt mij. As we speak 29 van de 50 actief.

Kan dit ook aan de instellingen van mijn client liggen? Ik gebruik nu Transmission, de open source variant.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11 15:12
Waarschijnlijk heb je geen poort forwarding in je router gezet.
Dan krijg je alleen data van seeders die bij jouw leechen, want andere seeders kunnen jouw transmission niet bereiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• be3a18
Oke. Hoe stel je poort forwarding in speciaal voor dit soort gevallen. Ik zie nu inderdaad dat mijn upload snelheid hoger is dan mijn download snelheid.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Buiten een port forward (al haal ik prima resultaten zonder) is een router die veel NAT/PAT sessies aankan ook wel gewenst.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• be3a18
Ik heb een Cisco EPC nog wat router van Ziggo. Beperkt dat het een en ander?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
be3a18 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:00:
Oke. Hoe stel je poort forwarding in speciaal voor dit soort gevallen. Ik zie nu inderdaad dat mijn upload snelheid hoger is dan mijn download snelheid.
https://portforward.com/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• be3a18
Ik weet hoe het werkt; zijn er speciale instructies ivm downloaden torrents?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, kijk in de instellingen van Transmission welke poorten gebruikt worden en stel die in op je Cisco ding.

• be3a18
Ja, ik heb al iets gevonden specifiek over Transmission. Ik ga het even controleren.

[Edit] nét gecontroleerd, dat staat goed. Ik zie ook dat maximum peers nu op 50 staat. Eens kijken of het helpt als ik dat omhoog gooi.

Kan het ook aan de client liggen?

[ Voor 52% gewijzigd door be3a18 op 08-11-2017 22:36 ]

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 14:09
Het is niet altijd zo dat je downloadt van alle verbonden seeders. Je torrentclient kijkt naar wie welk deel heeft van de data en aan de hand daarvan bepaalt hij van welke seeders je downloadt.

Port forwarding helpt zeker en lijkt me hier ook de issue, maar dat geldt ook voor de seeders. Als één seeder zijn zaakjes niet op orde heeft zul je nooit van alle verbonden seeders kunnen downloaden (ik betwijfel of de betreffende seeder überhaupt met jou kan verbinden).
Pagina: 1