KFA2 GTX 1080 EXOC betrouwbare en goede gpu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10-2025
Mijn vraag
Ik zit er aan te denken om mijn GTX 970 te upgraden. Want ik denk als volta er volgend jaar is ik er niet veel voor ga krijgen en nu hoop ik hem voor 190+- weg te doen. Mijn idee was om te upgraden naar de 1070ti. Maar mijn oog viel in 1 keer op een

KFA2 GTX 1080 EXOC voor €504 dat is €30 euro meer als een GTX 1070ti

Nu vroeg ik mij of dit een te vertrouwen kaart is aangezien er geen reviews van zijn en hij + - €40 euro goedkoper is als andere 1080's

Alle reacties

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
KFA2 is een beetje een middle-of-the-road merk. Niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk goed. De GPU is dezelfde chip van Nvidia die op alle andere kaarten zit, dus qua performance is ie gelijk aan iedere GTX 1080. Het verschil zit vooral in de kwaliteit van het koelblok, de elektrische componenten, en de garantie van de fabrikant. Als je niet van plan bent om te gaan overklokken of anderzijds de kaart te gaan modden, dan zouden die drie dingen niet heel veel uit moeten maken. Een duurdere kaart koop je vooral voor wat extra marge om mee te spelen, een stukje peace of mind, en mogelijk wat stillere koeling.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:17
Ik zie toch staan dat de kaart stil is in elk geval, volgens de reviews in elk geval dan

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb geen persoonlijke ervaringen met KFA2 kaarten, dus ik kan weinig zinnigs zeggen over hoe stil de koeling is in de praktijk. Het is alleen doorgaans een onderdeel waar goedkopere merken eerder op zullen besparen.