Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2018
Beste Tweakers,

Het begint bij mij steeds meer door te dringen dat mijn huidige Moto G2 toch echt aan vervanging toe is.
Waar mijn geliefde Motorola vroeger nog lekker vlot was, kost nu zelfs een snap openen veel moeite.
Ik heb al het nodig onderzoek gedaan, maar ik kon eigenlijk niet echt uitmaken welke smartphone nou de beste is tot de 210/220 euro. Ik was zelf al aan het kijken naar de Moto E4 plus of de Redmi Note 4, maar bij geen van beide had ik een echt veilig gevoel. Ik ben ook geen persoon die om het jaar van telefoon verandert, dus vandaar dat ik echt zeker wil zijn van wat ik de komende 3 jaar dagelijks wil gebruiken.

gewenste specs:

1 - Minimaal 2GB, maar eigenlijk het liefst 3GB RAM zodat het multitasken vloeiend verloopt.
2 - Een processor die overweg kan met intensief gebruik van Snapchat, Youtube en dat soort apps.
3 - Fingertouch unlock.
4 - Een zo groot mogelijke batterij.
5 - En het liefst NFC, maar dit is meer een extra dan echt een kern vereiste.

Dit is de eerste keer dat ik hier iets op de Forum post, dus constructieve kritiek is welkom, en Nederlands is ook niet mijn eerste taal dus excuseer enige taalfouten.

Alle hulp is gewaardeerd :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33
Even snel maar als je je budget iets oprekt is een A3 van Samsung dan niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:57
Motorola G5(S) niet iets voor je? Vorige week via mijn werkgever gekregen en ik ben onder de indruk van de prestaties! Heerlijk vlot en, naar mijn mening, goede prijs kwaliteit verhouding.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-09 21:07
Xiaomi Mi A1, met Android One een vaste periode updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Moto G5 Plus? De variant met Snapdragon 625 met 3GB RAM, vingerafdrukscanner, NFC, prima accu, nieuwste Android versie, metalen behuizing... Ik denk dat je daar wel happy van gaat worden. pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver
Ligt wel 30 euro boven je budget :P maar ik denk wel dat dat het waard is. Misschien lukt het met cashbacksites om nog wat dichterbij je budget te komen...

Voor minder heb je de gewone G5 pricewatch: Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs, maar die heeft een 'gewone' Snapdragon 430, mist NFC, heeft een kleinere accu en een kleiner scherm, terwijl het toestel fysiek ongeveer net zo groot is. Ik zou net ietsje doorsparen voor de G5 Plus.

De Redmi Note 4 had je zelf al gevonden, dat toestel heeft zo ongeveer dezelfde specs voor een paar tientjes minder. Mocht je die kant op gaan, dan moet je letten op welke versie je koopt. Soms ondersteunen Xiaomi's niet iedere 4G frequentie. En de MIUI schil, daar moet je van houden. Net als flashen, daar moet je maar zin in hebben.
Een Xiaomi A1, dat is een Android One toestel met dus een schone versie van Android is leuker naar mijn mening. Maar dan kom je wel aan het importeren of je klimt 50 euro boven je budget uit bij Belsimpel. Op V&A staan een paar Tweakers die 'm geimporteerd hebben en doorverkopen.

En verder is er met dit budget zo ontzettend veel te vinden!
pricewatch: Samsung Galaxy J5 (2017) Zwart - zie ook de review van Tweakers: reviews: Samsung Galaxy J5 2017 - Een paar streepjes voor op de Galaxy S8

En natuurlijk de Nokia 5 en de Swift 2X. Mooie vergelijking van die toestellen (en de G5) reviews: Goedkope telefoons zonder zware Android-skins

Ik zou zelf gaan voor de G5 Plus mocht het in het budget gepropt kunnen worden. Anders een muntje opgooien voor de Swift 2X of de Nokia 5 ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:53
Iets boven budget (€35,-/€25,- erboven), maar de Nokia 6 is eventueel ook een optie als je het budget iets kan oprekken? In plaats van de Nokia 5 die uiteraard wat goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Wileyfox Swift 2+ voldoet aan al je criteria. Ik gebruik 'm met volle tevredenheid. Pluspuntje: de software updates die blijven komen! En... 30-40€ onder je budget. Kan je nog eens lekker van gaan eten ;)

https://www.coolblue.be/n...leyfox-swift-2-blauw.html

[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 13-11-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

Wuursj

want worst is al bezet

Voor een gelijk dilemma gestaan een paar weken terug voor de telefoon van mijn vriendin. Ondanks dat ik zelf heel tevreden ben over mijn Motorola, ben ik nu toch voor de Nokia 6 gegaan. De specs en prijs zijn prima en vergelijkbaar met de G5s. Maar de buitenkant is zoveel beter. Komt echt over als een telefoon van een klasse hoger. Dus als je dat belangrijk vindt...

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Pagina: 1