Toon posts:

Win 10 Active Kill Disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was altijd gewend om na een nieuwe install van een o/s met Active Kill Disk een one pass zero aan mijn ssd drive te geven.
Nu ik daar achteraf eens op terug kijk, realiseer ik me het eens dat het misschien wel dubbel op kon zijn geweest, en tijdens het set-up proces van het o/s en met Kill disk middels de dos achtige omgeving daar zijnde gekomen middels een boot disk uit het iso filetje.

Heb ik jaren gedacht dat dit dubbelop was?

De install gaat op een ssd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is een uiterst slecht plan. Je SSD gaat er vrij snel kapot van om dat ze een stuk minder goed om kunnen gaan met vele writes. Daarnaast is er totaal geen reden om nullen te schrijven naar een SSD.

Het enige wat je leven misschien makkelijk maakt met een schone installatie is een nieuwe partitie tabel schrijven, en dat is het dan wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Met HDD deed ik dat meestal ook, ook al is het eigenlijk zinloos, maar met een SSD is het gewoon niet zo'n goed idee. SSD's kunnen maar een beperkt aantal writes doen, daar hoef je je bij normaal gesproken geen zorgen over te maken (ze gaan toch nog decennia mee), maar als je toch wel weet dat zo'n actie eigenlijk zinloos is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dank voor dit aangeven, dat een ssd slijt met al dat gewrite wist ik, ik bleef hangen weer aan t idee mechanica met de platters die niet schrikken van wat schrijven..

Aloud idee aan barrels nu dank zij dit aangeven van u.
Tnx.