Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 993055

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de laatste tijd iets vreemd aan de hand met mijn Huawei Mate 8. Vanaf dat hij zo rond de 30% batterij komt dan gaat de batterij plots heel snel leeg, met snel bedoel ik dan 1% per minuut. En vanaf dat hij 20% haalt kan het zelfs met 5% tegelijk zakken. Totdat hij leeg is.
Ik heb dit probleem sinds hij per ongeluk 1 keer volledig is leeg gegaan.

http://i67.tinypic.com/1zg6fsy.png

Op de foto kan je bijvoorbeeld zien dat hij leeg gaat, ik stak hem in de lader (in de auto) op 34% (je ziet een klein piekje)en laat hem 10 minuten zitten. Ik stop met m'n auto, en dan heeft m'n gsm 20%?! Terwijl hij in de lader zat en ik hem niet gebruik?! Ik haal hem van de lader en nog geen minuut later sluit hij af omdat hij leeg is. Kan ik hier iets aan doen zelf? Of weet iemand hoe dit komt? Of moet ik hem nog eens opsturen voor garantie? (Heb dit al eens moeten doen voor de camera die niet meer wou focussen)

Beste antwoord (via rens-br op 08-01-2018 09:42)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 993055 welkom op Tweakers.

Dit is wel erg vreemd gedrag en ik kan je dan ook een factory reset aanraden. Mocht dat niet werken dan zal je het toestel inderdaad aan moeten melden voor reparatie.

Overigens is het hier op Tweakers verplicht om eerst zelf wat eigen onderzoek te doen en wat dingen te proberen, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? Kun je dit toevoegen?

offtopic:
Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 09-11-2017 08:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 993055 welkom op Tweakers.

Dit is wel erg vreemd gedrag en ik kan je dan ook een factory reset aanraden. Mocht dat niet werken dan zal je het toestel inderdaad aan moeten melden voor reparatie.

Overigens is het hier op Tweakers verplicht om eerst zelf wat eigen onderzoek te doen en wat dingen te proberen, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? Kun je dit toevoegen?

offtopic:
Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 09-11-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Ik heb al veel proberen te zoeken of iemand anders dit probleem zou gehad hebben maar vond nergens iets. Alleen posts over apps die de batterij heel snel zouden opgebruikt maar dat is niet het geval bij mij omdat hij pas snel leeg gaat vanaf 30% en daarboven gaat hij nog altijd heel lang mee. Factory reset heb ik net gedaan en het is afwachten nu hoe hij gaat reageren.. als het hetzelfde blijft zal er niets anders opzitten dan hem nog eens op te sturen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:07
Je problem komt me bekend voor, de mijne doet vergelijkbaar.
Het lijkt erop dat je accu aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem ondertussen opgestuurd met de Huawei hicare en ze hadden hem daar getest en vastgesteld dat het verbruik inderdaad abnormaal was, en de batterij vervangen onder garantie. Alles werkt nu terug perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-06 11:48
Anoniem: 993055 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:16:
Hallo,

Ik heb de laatste tijd iets vreemd aan de hand met mijn Huawei Mate 8. Vanaf dat hij zo rond de 30% batterij komt dan gaat de batterij plots heel snel leeg, met snel bedoel ik dan 1% per minuut. En vanaf dat hij 20% haalt kan het zelfs met 5% tegelijk zakken. Totdat hij leeg is.
Ik heb dit probleem sinds hij per ongeluk 1 keer volledig is leeg gegaan.

http://i67.tinypic.com/1zg6fsy.png

Op de foto kan je bijvoorbeeld zien dat hij leeg gaat, ik stak hem in de lader (in de auto) op 34% (je ziet een klein piekje)en laat hem 10 minuten zitten. Ik stop met m'n auto, en dan heeft m'n gsm 20%?! Terwijl hij in de lader zat en ik hem niet gebruik?! Ik haal hem van de lader en nog geen minuut later sluit hij af omdat hij leeg is. Kan ik hier iets aan doen zelf? Of weet iemand hoe dit komt? Of moet ik hem nog eens opsturen voor garantie? (Heb dit al eens moeten doen voor de camera die niet meer wou focussen)
Dat heb ik nu ook, over 1 maand 2 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zG8p2RN8sZR8z0lXzgDKzUzv/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Wasabi! op 15-01-2018 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Wasabi! schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:48:
Dat heb ik nu ook, over 1 maand 2 jaar oud.

[afbeelding]
Nog vlug aanmelden voor reparatie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
rens-br schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Ja, ga ik doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wasabi! op 15-01-2018 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
rens-br schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Helemaal mazzel, ik krijg een nieuwe Mate 9. Ze hadden geen accu meer voor de Mate 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:07
Wasabi! schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Helemaal mazzel, ik krijg een nieuwe Mate 9. Ze hadden geen accu meer voor de Mate 8.
Waar had je hem aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Huawei VIP service, had mijn Mate 8 gelijk op de dag van ontvangst geregistreerd in 2016.
https://huawei.drmobile.eu/hua_nl
Pagina: 1