Ik had enkele dagen last van een hoge ping wat zich ondermeer vertaalde in problemen met voicechatten en in de spelletjes op de iPad had ik last van 'lag' (In Hempire duurde het soms belachelijk lang voordat de Global Market en Dispensary laadden wat eerder nooit een probleem was). Had eerst m'n router gereset om te kijken of dat t probleem was maar dat was niet zo. Ik had bij de speedtest een ping van 61 en een snelheid van ongeveer 198mbit en dat was dus VOORDAT ik de modem resette. Heb daarna de modem gereset en toen opnieuw de snelheid gemeten. De ping was toen wel goed (~10ms) maar de snelheid was toen nog maar 98Mbit! Rara hoe kan dit? M'n modem is de Ubee EVW3200 en heb er een router aan hangen, te weten de Netgear WNDR3700v4 die op OpenWRT versie 4.1.5 (Chaos Calmer r46693 / LuCI Branch (git-15.231.29322-8597b86)) draait. Heb de Ubee in bridge mode laten zetten zodat ik zonder problemen een router aan kon hangen want de wifi van de Ubee is op z'n zachtst gezegd kut.
Heb al wel contact gehad met Ziggo en die gaan me een nieuwe modem sturen (hopelijk niet de Compal Connect Box want die gaat direct retour!) maar ik wil van jullie weten of het eigenlijk wel aan het modem ligt.
Heb al wel contact gehad met Ziggo en die gaan me een nieuwe modem sturen (hopelijk niet de Compal Connect Box want die gaat direct retour!) maar ik wil van jullie weten of het eigenlijk wel aan het modem ligt.