[Remote desktop] Multiscreen - Client 2 schermen, host 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-04 09:41
Hallo,

Ik zit met een vraag die ik niet gegoogled krijg omdat ik dan alleen de obvious resultaten krijg.

Wat ik wil:

Met een PC RDP-en naar een laptop, en dan twee schermen 'overnemen'. De laptop heeft er uiteraard maar één, maar ik wil beide schermen van de PC vullen met content van de laptop. Kan dit? Eventueel met third party apps

Dit is dus niet de normale 'Alle beeldschermen voor de externe sessie gebruiken' optie, het is namelijk andersom.

Aan de ene kant lijkt het met heel logisch dat het niet kan.Het is namelijk remote desktop, en je wilt een scherm overnemen die er niet is. Anderzijds, is remote desktop wel meer dan dat. Aangezien het veel meer opties heeft zoals printer sharing, folder sharing..

Klein achtergrondverhaaltje waarom ik dit wil:

Ik gebruik mijn laptop vrij veel mobiel, maar ook veel thuis. Ik wil geen aparte PC hebben omdat ik dan met programma's, bestanden en instellingen op de ene client zit en nodig hebben op de andere. Je kent het probleem wel..
Hier had ik altijd dé perfecte oplossing voor: USB3.0 Dockingstation. Ik kom thuis, wil verder werken.. Plug één usb-kabel in en ga automatisch naar goede stereo set, bedraad netwerk, en natuurlijk de twee schermen. Ideaal.

Nu is mijn dockingstation een Targus APC70EU. En ervaringsdeskundige weten vast dat dit een prima ding is... ALS hij het doet.. Maar daar is het euvel ook meteen mee verwoord; hij loopt steeds vast. Elke 5 minuten kan ik de stekker er uit trekken voor 30 seconden in de hoop dat hij het weer doet. Laptop opnieuw geinstalleerd, verschillende OS-en, verschillende drivers, zelfs verschillende schermen geprobeerd.. het blijft buggy als de pest. Dus ik ben er helemaal klaar mee. Die dingen zijn vrij duur, dus ik ga niet zomaar een andere kopen.

Mijn oplossing was dus om een goedkope PC neer te zetten en vervolgens via RDP naar de laptop toe te werken. Dan heb ik niets eens een kabel nodig. Maar ik wil dus wel op twee schermen kunnen werken..

Andere oplossingen ben ik ook zeker blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-04 09:30
Volgens mij kan je in de RDP cliënt aangeven dat je alle schermen wilt gebruiken.
Volgens mij onder display en dan use all monitors. Zie ook de optie onder het rode vak in de screenshot.
https://msdnshared.blob.c...i/3146.image_1E866D83.png

Ik snap je opmerking niet over twee schermen van de laptop overnemen niet. Je laptop draait Windows. Sluit je daar een scherm op aan dan zie je twee bureaubladen.
Neem je met RDP je laptop over en als je aangeeft dat je die RDP sessie op meerdere schermen wilt tonen dan krijg je toch hetzelfde resultaat.

Let wel. RDP stuurt nog altijd de schermopbouw door wat altijd enigszins vertragend zal werken. Een USB hub is toch echt beter.

Recent heb ik een dodocool USB hub aangeschaft. Die kost niet veel en staat goed aangeschreven.
https://dodocool.nl.aliexpress.com/store/2397061
Die 7 in 1 variant kan gelijktijdig via HDMI en via VGA twee schermen aan sturen.

Ps. Je kunt eventueel eens zoeken op “concurrent rdp patch”. Dan kun je je laptop met meerdere RDP sessies tegelijk overnemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Sepio op 09-11-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 21:07
LoeWn schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:09:

Dit is dus niet de normale 'Alle beeldschermen voor de externe sessie gebruiken' optie, het is namelijk andersom.
Of jouw verhaal klopt niet, of dit is juist wel exact wat je zoekt. Met RDP neem je geen "scherm" over, maar een sessie. Of je die sessie nu op 1, 2 of 10 schermen laat weergeven is niet belangrijk. Gebruik je in de RDP client de optie om alle schermen te gebruiken dan is dat ook exact wat hij doet, alle schermen vullen met die sessie.