Toon posts:

Windows op ramschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb op internet gelezen over een ramschijf je kan dit uiteraard alleen met een virtuele schijf, mijn vraag is of het verstandig is om mijn windows op die ramschijf te zetten??

Mvg

Duitse herder

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je hele post is cryptisch, ik wil bijna mijn enigma machine pakken. ;)

Heb je misschien meer informatie, eventueel ook de link naar de site die je hierover hebt gelezen? En wat bedoel je met "ramschijf"?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:01

Umbrah

The Incredible MapMan

RAM wist zichzelf per definitie bij het uitzetten van je PC. De inhoud van een ramschijf is dus ook weg bij een reboot. Je besturingssysteem er op zetten (je zult het niet eens kunnen installeren) is dan per definitie ook niet het meest slimme om te doen.

Windows op een SSD is wél aan te raden.

Overigens is software zelf al érg goed in het gebruiken van RAM, eigenlijk kan ik momenteel geen nut bedenken, in een moderne IT architectuur, van een RAM disk.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee!

Stroom eraf, RAM leeg, Windows weg.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, volgens mij lukt je dat ook niet, maar een ramdrive is z'n data kwijt moment dat jij je PC uitzet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400

MAX3400

Heb zelf maar onderzoek gedaan want karige startpost; @Verwijderd heeft 8GB RAM in zijn PC zitten. Een Windows-install (kaal) is 19GB. Dus dat past sowieso niet.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 08-11-2017 13:57 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:25
Buiten wat @MAX3400 zegt - je zal ook nog flink wat RAM in je PC moeten steken om dat te doen. SSD'tje wordt al snel goedkoper.

Het hele principe lijkt me vooral leuk om te proberen als je de specs hebt, maar niet om je main system op te draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door Nat-Water op 08-11-2017 13:59 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je kan een VM wel via ramdisk draaien. Echt nuttig is het niet. Leuk voor benchmarks misschien.

Als je het (semi) persistent wil maken kun je na afsluiten van de VM een kopie maken van de vmdk en overige bestanden, maar bij een power failure is het gewoon weg.

OS in ram lijkt me meer iets voor mensen die zich bezighouden met zeer gevoelige data en privacygevoelige gegevens. Na een powerdown krijg je weer een verse image. Hoewel daar denk ik beter manieren voor zijn.

Thinclients werken op een soortgelijke manier. De software heeft een write lock. Wijzigingen gaan naar een apart stukje op de schijf en na een reboot begin je gewoon weer met een schone lei. Redelijk hufterproof.

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 08-11-2017 14:05 ]

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Neem gewoon M.2 SSD, ben je al een heel stuk op weg.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Verwijderd

Topicstarter
Oké uit de reacties op mijn antwoord besluit ik dus dat het niet verstandig is om windows op een virtuele drive te zetten, hij blijft dus nu gewoon op mijn ssd van Samsung staan :-)

• MAX3400

MAX3400

Slavy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:05:
Neem gewoon M.2 SSD, ben je al een heel stuk op weg.
Want?

M.2 is een connector-type. Daarover kan een USB-device zijn (backwards compatible naar de 2.0 spec), SATA of PCI-E worden aangestuurd.

Sorry, loze kreten dragen niet bij aan een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn deze ram latten goed? Ik zit namelijk met een vervelend zaakje
Ik had bij een webshop andere besteld maar ze blijken problemen te hebben met de leverancier die zegt dat ie niet meer leverd...
De webshop doet me dit voorstel
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D26BFSB

• MAX3400

MAX3400

QVL doorgelezen en/of reviews?

• Nat-Water
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:09:
Zijn deze ram latten goed? Ik zit namelijk met een vervelend zaakje
Ik had bij een webshop andere besteld maar ze blijken problemen te hebben met de leverancier die zegt dat ie niet meer leverd...
De webshop doet me dit voorstel
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D26BFSB
Latten? 't is er maar 1.

Maar om dat goed te bepalen hebben we iets meer info van je PC nodig. En wat je oorspronkelijk hebt besteld - en vooruit, wat je wilt bereiken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
*knip* laat dit maar zitten.

[ Voor 107% gewijzigd door br00ky op 08-11-2017 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
processor: intel i7 6800K
moederbord: msi x99a raider
grafische kaart: msi gtx 1070
opslag: Samsung ssd evo 250GB + twee schijven in raid
ram: 8GB @2133mhz

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat is precies de link met de vraag uit je openingspost? Wil je uitbreiden? Vervangen? Wat is de bedoeling?

• MAX3400

MAX3400

Mooi, daar kan DDR4 in.

Maar ik mis de motivatie waarom je van 8GB naar 16GB wil en ook waarom je er (mogelijk) voor kiest om hier geen dual-channel voor in te zetten.

Welke performance/metingen heb je nu op je systeem en welke pijnpunten daarvan denk je op te lossen door 16GB te bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
Uitbreiden

• Nat-Water
Dat mag wel specifieker. Maar vooruit, ben al zo vrij geweest in je PoHi te kijken. Je hebt nu 2133Mhz erin gepropt. Onzinning om dan nu 2666Mhz erbij te gooien. Verder - specificeer nu even welke latjes je precies hebt.

En waarom 24GB ram?

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 08-11-2017 14:20 ]

• MAX3400

MAX3400

Je CPU staat in de boeken voor 2400MHz geheugen.

Je hebt nu 2133MHz (officieel dus te langzaam) en je wil naar 2666MHz (officieel dus te snel).

Ben je aan het overklokken? Wil je overklokken?

Verwijderd

Topicstarter
Neen wil niet overklokken, ik had eerst geheugenmodules besteld van 2400mhz maar er waren problemen bij de leverancier deze werden niet meer geleverd, ik wou m'n pc toch laten draaien en heb ik van 8GB ;@2133mhz aangeschaft in afwachting van mijn vorige modules want ik wist toen nog niet wat ik nu weet.
Ik had dus besteld 16GB 2400mhz. Ik was gewoon van bij het begin van plan om er 16GB in te steken.

• MAX3400

MAX3400

Oke, maar je hebt wel een overklokbare CPU gekocht.
Ik had dus besteld 16GB 2400mhz.
Ok, maar ze bieden nu 2666MHz geheugen aan.

- staat dit op de QVL?
- waarom kies je (bewust) voor een non-dualchannel opstelling?

Verwijderd

Topicstarter
Niet bewust gekozen had eerst voor een non-dualchannel besteld maar zij stellen dit nu voor...

Verwijderd

Topicstarter
Jij zou opteren voor 2400mhz?

• Nat-Water
Ik zou hetzelfde ram aanschaffen als wat je nu hebt. Minste kans op gezeur. Daarom vraag ik wat voor RAM je nu hebt..

Verwijderd

Topicstarter
DDR4 2133mhz

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:53:
Niet bewust gekozen had eerst voor een non-dualchannel besteld maar zij stellen dit nu voor...
Ze stelen nu weer non-dual voor.

Maar als je een solide antwoord wil, stop eens met die oneliners posten. Wij worden er niet wijzer van waardoor je steeds vragen terug krijgt.

Sterker nog, enkele vragen in het tooic beantwoord je eenvoudigweg niet terwijl die best belangrijk zijn.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
Wees eens wat specifieker, dus merk en typenummer. Zo moeten wij maar gissen en duurt het langer voordat je je antwoord hebt.
Pagina: 1