Onlangs heb ik online een fiets gekocht. So far so good, het is verder een prima fiets.
Onderhoud doe ik zelf, omdat deze fiets niet bepaald ingewikkeld is en ik alle vereiste zaken (remmen, versnellingen, wielen) zelf doe en kan. Nu werd ik vandaag getriggerd door een mail van de desbetreffende winkel, waarin het volgende staat:
En hoe gaat dat als je een ongerelateerd issue krijgt, bijvoorbeeld een kapot zadel?
Het gaat me niet zo zeer om het geld, maar vooral omdat dit mij achteraf verteld is. Bij de fiets konden namelijk servicepakketten worden afgenomen die dit onderhoud goedkoper zou maken. Natuurlijk kan ik die nu niet meer selecteren.
Onderhoud doe ik zelf, omdat deze fiets niet bepaald ingewikkeld is en ik alle vereiste zaken (remmen, versnellingen, wielen) zelf doe en kan. Nu werd ik vandaag getriggerd door een mail van de desbetreffende winkel, waarin het volgende staat:
Wat zoeken geeft niet heel veel informatie, maar wel dat er een vrije keuze geldt bij het onderhoud voor auto's. Maar dat geeft niet aan dat je het zelf mag doen. Hoe zit dat bij fietsen?Onderhoud is niet alleen noodzakelijk om prettig en soepel te blijven fietsen, maar is ook een voorwaarde voor het behoud van de garantie op je fiets. Zorg dus altijd dat je op tijd een servicebeurt of onderhoudsbeurt uit laat voeren.
Het gaat me niet zo zeer om het geld, maar vooral omdat dit mij achteraf verteld is. Bij de fiets konden namelijk servicepakketten worden afgenomen die dit onderhoud goedkoper zou maken. Natuurlijk kan ik die nu niet meer selecteren.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP