Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grYs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 18:18
hallo

In augustus heb ik een nieuwe computer samengesteld. Alles werkt goed totdat ik de msi mystic light app heb geinstalleerd 2 weken geleden ongeveer. Enkele dagen nadat ik wat met de software heb gespeeld, begon het ligt van het bovenste deel te flikkeren en soms zelfs uit voor een tijdje.

hier is een link naar mijn googledrive voor een video.
https://drive.google.com/...8FLY4amE_9wp1T-njfWIuQHEf

mijn pc

- i7 7820x
- asus prime x299 deluxe
-32 gb ddr4 3200MHz (tridentz z rgb)
- 960 evo 500gb
-850w corsair
-msi 1080 ti Lightning z

Ik heb de meest recentste bios samen met de recentste msi app. Ik heb het proberen op te lossen door een een paar keer de app de herinstalleren, zonder resultaat.
Zou het aan de grafische kaart zelf kunnen liggen? Als iemand een idee heeft hoe je dit zou kunnen oplossen, zou ik het graag willen weten.

alvast bedankt
Yves

[ Voor 3% gewijzigd door grYs op 08-11-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:30
MSI staat niet zo goed bekend met hun software dus erg grote kans dat het daar aan ligt en er is weinig aan te doen. Hopen op een update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grYs
@Gummiebeer Ik weet het, maar voor het geld dat je betaald voor deze gpu, vind ik het erg storen en jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gebruik je toevallig ook Asus Aura voor je moederbord? Dat levert namelijk conflicten op met Mystic light én RGB ram.

[ Voor 29% gewijzigd door stin00 op 08-11-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grYs
Ik heb idd ook Aura geïnstalleerd staan, zou het helpen als ik Aura verwijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gebruik je daarbij ook nog de Gskill trident RGB software? Ik geloof dat die het meest buggy is en vrij matig werkt (schandalig, want het zijn peperdure modules).

Ik zou eerst je ram software verwijderen en kijken of dat helpt. Anders ook aura eens verwijderen en alleen Mystic light proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grYs
Ik heb Gskill trident RGB software niet geinstalleerd omdat ik ook weet dat die software problemen gaat geven. Aura heb ik ook al verwijderd. Straks zal ik zien wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grYs
@stin00 Momenteel staat alleen de misticLight app geinstalleerd en het deel dat flikkerde staat nu volledig stil. In de app kan ik wel veranderen van mode maar dat deel blijft gewoon hetzelfde. Dat deel stopte enkele seconden nadat ik de pc aanzette.

Hier is een foto als ik de rgb uitzet van de gpu.
https://drive.google.com/...wNB4DWrh/view?usp=sharing

en een video met een mode aan, voor de verduidelijking.
[Video: https://drive.google.com/file/d/1pTBXpZitIqHYol1Zi38ZXJOsA-XRmGV4/view]
Pagina: 1