Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

accespointgeeft geen ip adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een accespoint ingesteld met een ssid en wachtwoord. Deze doet het naadloos als ik hem aansluit op mijn netwerk. Hij krijgt netjes een ip adres, maar toen ik hem bij mijn buren op de switch aansloot kreeg ik in mijn telefoon wel een ssid te zien en ik kon gewoon inloggen. Maar hij bleef maar laden op ip adres ophalen en ik kreeg geen internet. Bij een vriend thuis opnieuw getest en daar deed hij het perfect. Ik zit te denken dat ik op de router/modem moet gaan kijken maar ik heb geen idee in welke richting ik moet zoeken.

gr Bjumy
...

Alle reacties

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:03:
Hallo ik heb een accespoint ingesteld met een ssid en wachtwoord. Deze doet het naadloos als ik hem aansluit op mijn netwerk. Hij krijgt netjes een ip adres, maar toen ik hem bij mijn buren op de switch aansloot kreeg ik in mijn telefoon wel een ssid te zien en ik kon gewoon inloggen. Maar hij bleef maar laden op ip adres ophalen en ik kreeg geen internet. Bij een vriend thuis opnieuw getest en daar deed hij het perfect. Ik zit te denken dat ik op de router/modem moet gaan kijken maar ik heb geen idee in welke richting ik moet zoeken.

gr Bjumy
...
Waar je naar op zoek moet gaan is DHCP. Een accesspoint geeft geen IP-adressen uit, dat doet de router er achter. Als die router geen IP addressen uitdeelt dan kan je accesspoint dat dus ook niet doorgeven.

Verwijderd

Topicstarter
hier zat ik dus ook al aan te denken waarschijnlijk staat dit uit en zijn alle ip adressen hard ingesteld.
Als ik dhcp inschakel op de accespoint zou het dan wel werken? deze functie zit er namelijk op.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:36:
hier zat ik dus ook al aan te denken waarschijnlijk staat dit uit en zijn alle ip adressen hard ingesteld.
Als ik dhcp inschakel op de accespoint zou het dan wel werken? deze functie zit er namelijk op.
Dan gaat hij waarschijnlijk IP adressen uitdelen, of dat ook gaat werken is maar de vraag.

Je zal moeten uitzoeken welke IP adressen er nu (hard) gebruikt worden zodat je kan zien welke IP pool door een nieuw in te zetten DHCP server kan gaan worden gebruikt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of MAC filtering staat aan op een router. Of rogue AP detection. Of andere zaken.

Vind het niet slim om "zomaar" AP's in random routers te prikken en dan hier te vragen waarom het (soms) niet werkt. Waarschijnlijk had je het binnen 3 minuten kunnen zien als je even had ingelogd op de router.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Bedenk wel dat je de eigenaar van de router om toestemming vraagt. Mogelijk hebben ze met een goede reden DHCP uitgezet, of hebben ze het aanstaan maar werken ze met een certificaat/whitelist. Géén DHCP is nét weer een extra laagje beveiliging wat voor sommige mensen wel belangrijk is.

Verwijderd

Kan maar is niet de aan te raden situatie. DHCP aanzetten in de router is beter

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Umbrah schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:02:
Bedenk wel dat je de eigenaar van de router om toestemming vraagt. Mogelijk hebben ze met een goede reden DHCP uitgezet, of hebben ze het aanstaan maar werken ze met een certificaat/whitelist. Géén DHCP is nét weer een extra laagje beveiliging wat voor sommige mensen wel belangrijk is.
Precies de reden dat DHCP op mijn prive-netwerk op MAC authentication is. En voor guest-netwerk, krijg je een andere range/subnet en ben je uitgesloten van enige communicatie met het prive-netwerk. En guest is ook beveiligd met een password & captcha en die krijg je alleen als ik je ken.

Je leest ergens overheen? DHCP op een AP aanzetten, is dat het AP een DHCP-IP moet krijgen van de DHCP-service. Niet dat AP ineens DHCP gaat spelen en IP's uitdeelt.

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 08-11-2017 13:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Sterker nog, het AP DHCP laten uitdelen lijkt me dubbel-slecht voor de simpele reden dat je er een in-het-AP centrisch netwerk mee opzet wat welliswaar op hetzelfde LAN (fysiek, geen VLAN) zit als de rest van de devices, maar geen toegang heeft door een fout subnet, gateway, en foute range. Mogelijk kun je zelfs dubbele IP adressen krijgen met zo'n opzet.
Pagina: 1