Windows 10 diverse applicaties starten niet meer automatisch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 23:57
Beste tweakers,

Onlangs heb ik op mijn windows 10 pro systeem een nieuw gebruikers account aangemaakt (met admin rechten), en het oude verwijderd.

Nu zit ik met het volgende probleem: NZXT CAM, samsung magician en Corsair link lijken niet meer automatisch te starten bij het inloggen op dat account. (daarna zelf starten via de snelkoppeling werkt wel).

Andere software zoals Asus gpu tweak, de mixer van m'n asus geluidskaart en Logitech gaming software starten wel gewoon netjes op in de system tray.

Mijn systeem:

Intel 6700k
32GB DDR4
Asus 1080ti videokaart
Samsung 960pro ssd
WD blue 2TB hdd
Windows 10 pro

De betreffende software word wel aangeroepen vanuit "run" in het register, of staat bij opstarten in taakbeheer.
Ik heb via google of de tweakers zoekfunctie niets vergelijkbaars kunnen vinden, dus ik hoop dat iemand zo'n zelfde ervaring heeft gehad.

Heeft iemand een oplossing of aanwijzing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En wat staat er bij MSConfig? En staan er snelkoppelingen in je startup folder in je startmenu, ondanks het register? Kan mij overigens heugen dat sommige van die applicaties gewoon de setting "Run at startup" hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Slavy op 08-11-2017 11:41 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
Slavy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:40:
En wat staat er bij MSConfig? En staan er snelkoppelingen in je startup folder in je startmenu, ondanks het register? Kan mij overigens heugen dat sommige van die applicaties gewoon de setting "Run at startup" hebben.
Ik zal straks eens even kijken.
Wat je zegt klopt helemaal , die setting hebben ze , alleen deze doet momenteel niets, ook niet wanneer het uitschakel en weer inschakel. (run at startup)
Opnieuw installeren van de betreffende software geeft ook geen resultaat (ook niet met een ccleaner beurt ertussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zijn het programma's die zogeheten "Elevated Rights" nodig hebben? Kan zijn dat ze als Admin uitgevoerd moeten worden/willen worden en niet samen gaan met automatisch opstarten.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
Slavy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:52:
Zijn het programma's die zogeheten "Elevated Rights" nodig hebben? Kan zijn dat ze als Admin uitgevoerd moeten worden/willen worden en niet samen gaan met automatisch opstarten.
In msconfig lijkt het allemaal goed te staan, ik heb idd al eens geprobeerd de executables via eigenschappen geforceerd als admin te laten uitvoeren, maar dat maakt helaas geen verschil, erg vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Je zou ook de programma's kunnen herinstalleren en kijken of dat het oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

EricJH schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:22:
Je zou ook de programma's kunnen herinstalleren en kijken of dat het oplost.
remsie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:46:
[...]

Ik zal straks eens even kijken.
Wat je zegt klopt helemaal , die setting hebben ze , alleen deze doet momenteel niets, ook niet wanneer het uitschakel en weer inschakel. (run at startup)
Opnieuw installeren van de betreffende software geeft ook geen resultaat (ook niet met een ccleaner beurt ertussen).
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
En eerst verwijderen..Ccleaner register opschonen en dan na een reboot opnieuw installeren. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
haha ;)

Ik ben bang dat er met het aanmaken van een nieuw account iets intern in windows 10 fout gegaan is, dus zal wel een herinstallatie worden binnenkort :)

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
offtopic:
Het probleem met de in de regel goed opgeleide Tweakers is natuurlijk niet dat ze niet begrijpend kunnen lezen maar het skimmen van informatie. :9
Pagina: 1