Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Overzicht laptop met opladen via USB type-c?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Heb al een tijdje wat research gedaan over laptops die opladen via USB type-c poort. Het gaat mij vooral om de mobiliteit aangezien ik als student hier en daar zit. En aangezien ik ook student ben is de prijs ook een belangrijk detail voor mij. Nu heb ik zelf wel wat exemplaren gevonden zoals de Huawei Matebook X, Apple Macbook, Google Pixel C en Dell XPS zaken maar die stijgen soms allemaal ver boven mijn budget uit. Kan iemand mij hierin helpen adviseren?

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral gebruiken voor mijn studie. Veel gebruik van office diensten zoals Word, Excel, Outlook. Maar ook veel browsing met voorkeur aan chrome vanwege gmail en alle studenten met drive werken.

Wat is je budget?
Onder de €700,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zou hem graag zo licht mogelijk willen hebben en als mogelijk opladen met een powerbank. Heb er nu een van 16.000 mAH maar die zal ik waarschijnlijk ook moeten vervangen.

Heb je nog bepaalde voorkeuren
Touchscreen is erg fijn en de laptop moet een SSD beschikken.

Veel eisen in een laag budget, maar als het iets is wat in de buurt komt is dat prima! Alvast dank voor het meedenken!

• tspinoy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-04 11:17
Is opladen via usb-c een vereiste?
Normaal gezien zou je voor office en te surfen zeker binnen je budget moeten kunnen blijven :)
Het enige probleem dat je zal hebben is dat je RAM vaak bij 4GB blijft, wat vrij beperkt is.
Als je zelf kan bijsteken is dat niet zo een probleem, maar anders zal hij niet zo snel zijn...

pricewatch: Asus VivoBook R541UA-DM1427T
pricewatch: Lenovo V510-15 80WQ01VWMB (Belgisch model)

Deze zijn bijvoorbeeld wel met 8GB RAM en nog de mogelijkheid om bij te steken.
De eerste heeft dan wel weer maar 128GB opslag, wat ook niet overdreven veel is...

Laat maar weten wat je ervan denkt :)

[ Voor 45% gewijzigd door tspinoy op 08-11-2017 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor het meedenken @tspinoy ! Het is in die zin een vereiste, dan andere laptops die geen USB c-type hebben, allemaal binnen mijn budget vallen. Maar selecteren op USB c-type opladen is vrij lastig en zou toch wel graag deze type poort voor opladen willen omdat je ziet dat fabrikanten langzaamaan wel die overstap maken. Een SSD is wel echt een vereiste. Zie dat ik dat nog niet in mijn bericht hebt gezet. Aangepast!

• tspinoy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-04 11:17
SSD is inderdaad geen overbodige luxe, ik kijk daar zelf ook naar en raad het iedereen aan :)

Voor opladen via usb-c weet ik momenteel niet zo veel modellen (behalve een macbook, maar die valt niet binnen het budget). Het probleem is dat er bij veel wel bijstaat dat de laptop zo een poort bevat, maar meestal niet dat je langs die poort kan opladen. Als het er niet bijstaat ga ik er dan ook vanuit dat het niet kan...

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
De xiaomi notebook air 13 wellicht? Van die weet ik zeker dat je hem via USB-C kunt opladen, en die zit rond je budget. Al neem je dan wel meer risico met garantie en import wellicht.

hier https://goo.gl/WpY5Q8 bijvoorbeeld, op 11/11 is die voor 700eu te bestellen.

of hier: https://goo.gl/wqzkyT voor een paar euro meer.

[ Voor 69% gewijzigd door sjenk op 09-11-2017 16:24 ]