Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Never mind :)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 10:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:52

Reptile209

- gers -

Wat staat er in je arbeidscontract, of in de regeling die je tekende toen je deze studie ging starten? Vaak moet je studiekosten sowieso terugbetalen als je binnen periode x ontslag neemt.

Het is niet raar dat je aan het eind van je contract over en weer alle openstaande posten in één keer verrkent: loon, vakantiedagen, studiekosten, declaraties, etc. Vanuit de werkgever zou het pure goodwill zijn als ze daar een regeling voor willen treffen: dat kost hen alleen maar geld en levert niets op.

Heb je met je nieuwe werkgever afspraken gemaakt over het eventueel overnemen van deze kosten?

[ Voor 70% gewijzigd door Reptile209 op 08-11-2017 10:14 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:42
Als er niks over in je contract staat zou ik zeggen dat dit normaal is. Ik zou als werkgever niet iemand weg laten gaan en dan nog maanden moeilijk moeten doen om een rekening te incasseren. Andere optie is om je nieuwe werkgever dit bedrag over te laten nemen. Maar aangezien het contract daar al getekend is zullen ze daar ook niet al te happig op zijn.

Ik vind het persoonlijk sowieso een rare studieregeling. Ze schieten dus effectief het bedrag voor en je mag zelf alles dokken? Daar zou ik persoonlijk voor bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Er stond hier niets specifieks over. Ik kan begrijpen dat ze het bedrag willen, geen probleem, maar 800 Euro in een keer vind ik heel erg fors.

Zal even kijken wat ik kan doen dan. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:13:
Hi all,

Er stond hier niets specifieks over. Ik kan begrijpen dat ze het bedrag willen, geen probleem, maar 800 Euro in een keer vind ik heel erg fors.

Zal even kijken wat ik kan doen dan. Thanks.
Fors kun je over discussieren (over spaarpotje hebben etc.), maar het waren wel verwachte kosten, je wist dat die kosten er zouden zijn en je had je er dus op voor kunnen bereiden. Dat 4x200 voor jou vriendelijker is, is natuurlijk fijn, maar je (ex)werkgever heeft daar natuurlijk eigenlijk geen boodschap aan, jij gaat weg en die "rekening" moet voldaan worden.

Mochten ze mondeling een afspraak met je hebben gemaakt (heb je bewijs?), is het niet zo netjes om het dan niet na te komen, echter hoe sterk sta je daarin? Geen idee :)

Edit:
Misschien wilt je nieuwe werkgever meedenken? 800 euro betalen en dan maandelijk 200 euro van je salaris inhouden?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 08-11-2017 10:18 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Klinkt een beetje onverstandig om te gaan job-hoppen als je niet eens 800 euro op je spaarrekening hebt staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:42
Overigens heb ik dit al bij andere topics genoemd. Voordat je überhaupt een gesprek aan gaat begin je al over rechten.

Ga gewoon een open gesprek aan met HR/ je manager (wie er dan ook voor verantwoordelijk voor is) en bespreek ZONDER rechten erin mee te nemen wat er mogelijk is. Jij wilt weg, dus jij hebt een probleem. Speel gewoon open kaart en leg je probleem voor. Als je een goede relatie met je werkgever hebt is er veel mogelijk. Als je in dit eerste gesprek meteen over rechten begint dan zet je de toon en kun je nooit meer teruggaan naar een open gesprek. Van een open gesprek naar juridisch/rechten gebaseerd geprek kan altijd nog.
Pagina: 1