Verdiepingen verwarmen

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouwersJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
Dag mede tweakers,

Graag zie ik een oplossing voor het verwarmen van onze verdiepingen (nieuwbouwhuis, 2017). Beneden hebben we vloerverwarming.

De thermostaat is geplaatst in de hal. Hier staat echter geen radiator.
Hoe kan ik het beste de ruimtes onafhankelijk van elkaar verwarmen (bijvoorbeeld slaapkamer 2 & badkamer) en wat is hier voor benodigd?

Benieuwd of iemand tegen hetzelfde probleem aan is gelopen en een passende oplossing heeft gevonden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:22

talin

ES-MA

RouwersJ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:05:
Dag mede tweakers,

Graag zie ik een oplossing voor het verwarmen van onze verdiepingen (nieuwbouwhuis, 2017). Beneden hebben we vloerverwarming.

De thermostaat is geplaatst in de hal. Hier staat echter geen radiator.
Hoe kan ik het beste de ruimtes onafhankelijk van elkaar verwarmen (bijvoorbeeld slaapkamer 2 & badkamer) en wat is hier voor benodigd?

Benieuwd of iemand tegen hetzelfde probleem aan is gelopen en een passende oplossing heeft gevonden.

Alvast bedankt.
enig eigen inzet mag ook wel!

de reden waarom de thermostaat op die plek hangt?
wat voor thermostaat?
zitten er thermostaat kranen op de units?
etc!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De hal is natuurlijk de domste plek om een themrostaat op te hangen. Veel wisselingen in temperatuur. Bovendien is dit geen verblijfsruimte en is bij wijze van spreken 15 graden prima. Ook nog geen radiator in de ruimte, dus hoe moeten de radiatoren dan weten dat ze warm moeten worden. Het lijkt me dat ze dan sowieso constant bijna aan zijn?

Indien je daar per se de thermostaat wilt houden kun je een zelfregulerend systeem installeren met een buitenvoeler. Deze past zich aan met de buitentemperatuur (hebben kantoren vaak).
CV is dan constant aan en je moet temperatuur reguleren op de kranen in iedere ruimte. Je kunt dan afzonderlijk de ruimtes instellen (stand 3 is ca. 20 graden).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouwersJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
Het betreft een nieuwbouwwoning (4 maanden geleden ingetrokken) en de thermostaat is hier door de aannemer geplaatst. Ik had dit zelf op de tekeningen moeten zien en laten wijzigen. Dom!

De thermostaat mag wat mij betreft weg uit de hal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
Is de thermostaat geplaatst op een binnenwand? Anders gaatje even doorboren naar de andere kant (woonkamer) en hem daar ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
RouwersJ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:41:
Ik had dit zelf op de tekeningen moeten zien en laten wijzigen. Dom!
Nee dit is niet dom, dit is een ontwerpfout van de installateur, zeker als je vloerverwarming hebt (een radiator kun je nog regelen met een thermostaatknop, vloerverwarming niet).

Ik zou eens contact opnemen met de desbetreffende installateur en naar een oplossing vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wat zit er aan de andere zijde van je thermostaat in je hal, als dat je woonkamer is, zou je deze redelijk eenvoudig kunnen omkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik denk dat je als eerste de handleiding bij de woning even door moet lezen en ten tweede de aannemer die het huis gebouwd heeft, er zit vaak een gedachte achter.

Op dit moment is de informatie wel heel summier en kunnen wij er ook niks mee. Zo zijn we 50-100 posts bezig om te weten wat de situatie precies is en daar wordt niemand blij van. Je mag een nieuw topic openen als je ons heel wat meer informatie kan verschaffen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.