Kan ik NodeJS, PM2 en dotnet draaien op een Synology NAS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:31
Ik betaal op dit moment maandelijks voor een VPS voor een kleine online tool ('Gunbot') die ik waarschijnlijk ook gewoon op mijn Synology NAS kan draaien. As far as I know is het enige wat deze nodig heeft NodeJS, PM2 en dotnet.

Nu moet ik nog wel eerst wat extra RAM zien bij te prikken, wat de mijne heeft 1GB en mijn VPS draait met 2GB.. maar het zou mooi zijn als ik een paar scripts 24/7 kan laten draaien op mijn NAS, i.p.v. op de VPS :)

Eventueel met Docker, maar het is belangrijk dat ie zo min mogelijk latency heeft, aangezien ie iedere milliseconde een ping naar buiten doet (data ophalen van externe server).

Dus de vraag.. Kan dit en zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

-
Ik heb thuis overigens een 50Mbit Down 8Mbit up, terwijl mijn VPS (geloof ik) gewoon Gigabit up/down is. Wellicht is het niet verstandig om met zo'n zwakke verbinding 24/7 data op te halen/te versturen, i.v.m. throttling of iets dergelijks?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjeefr op 08-11-2017 02:19 ]

Alle reacties

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TL -> OT

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Welke Synology heb je?, aangezien lang niet alle modellen Docker ondersteunen, net als geheugen upgrades. Je hebt een X86 gebaseerd model nodig, in de meeste gevallen kun je daarbij ook het geheugen upgraden.

Op welk OS draait de VPS overigens?, een Windows applicatie krijg je namelijk niet draaiende in Docker.
Betreffende applicatie is een trade tool voor coins volgens mij?. Zal qua dataverkeer wel niet spannend zijn wat zoiets verbruikt, is volgens mij ook geen NL provider meer die daar over klaagt.

[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 08-11-2017 08:21 ]

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:31
Hm, dat was wellicht wel handig om te vermelden ja.. Ik heb een DS216+ die standaard Docker ondersteunt en alleen door uit elkaar te halen extra ram ondersteunt. :)

M'n VPS draait Ubuntu en aangezien ik enkel Ubuntu ken, zou ik dat ook graag zo houden :p