Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe desktop PC voor thuis op bureau

Pagina: 1
Acties:

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Het is gewoon voor internetten, ik heb veel foto's. Bewerken met Darktable doe ik niet, zou ik wel willen proberen. Mijn computer is oud, gaat niet vlot. Er moet Ubuntu op en Windows 10. Speel hooguit een spelletje world of tanks.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Geen absoluut maximum, ongeveer 600,-. :N

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb een Dell 2515H IPS scherm met 1440 verticale resolutie en een nieuwe WD Blue 2TD Sata 600 liggen en Logitech toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Het wordt of een mini ITX of micro ATX kast. Ik denk een aparte videokaart voor de monitor en later misschien een 4k monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
ASRock, Corsair, Seasonic, MSI, Fractal Design

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil hem op bureau zetten, het liefst klein stil torentje natuurlijk. Zuinig, ik heb al verwarming, zo min mogelijk kabels.

Ga je overklokken?
Wat is dat?

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Betrouwbaar moet het zijn. En toekomstbestendig. Snel met foto's laden en bewerken in Darktable en Capture One.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Bang for the buck.
Moet goed werken voor Ubuntu. Geen SSD voor Ubuntu.
Win10 op een tweede HD is voor erbij.
Processor gekozen op wat nu een goede middenweg lijkt en videokaart ook. Koeling?
Moet het een mini ITX kast worden dan Fractal Design Nano S met een ander mini ITX moederbord natuurlijk van ASRock, of toch maar micro ATX, de Mini C is 7 cm hoger verder hetzelfde als de Nano S. Welk geheugen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 187,-€ 187,-
1ASRock AB350M€ 69,75€ 69,75
1MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC€ 123,50€ 123,50
1Fractal Design Define Mini C€ 68,50€ 68,50
1Noctua NH-U12S€ 55,90€ 55,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2400C16R€ 154,86€ 154,86
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,51

[ Voor 10% gewijzigd door jayjey op 08-11-2017 01:33 ]

Verwijderd

Wat vind TS van het volgende. Dat zou al voldoende zijn voor jouw eisen denk ik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 76,79€ 76,79
1MSI B250I GAMING PRO AC€ 101,49€ 101,49
1Cooler Master Elite 110€ 42,-€ 42,-
1Noctua NH-L9i€ 39,71€ 39,71
1Kingston ValueRAM KVR24N17S8K2/8€ 86,29€ 86,29
1Seasonic G-series 360 watt€ 60,50€ 60,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 89,50€ 89,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 496,28

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Mooie kleine m-ITX kast en een dual core met goede koeler erop en integrated graphics. Ik denk heel sensible. Mijn onderdelen maken het allemaal een stuk duurder natuurlijk. SSD niet eens nodig voor Ubuntu. Heb liever geen nutteloze kabels dus geen niet-modulaire voeding. Videokaart met OpenGL is wel nuttig vboor Darktable te runnen. Ik laat het even bezinken.

[ Voor 30% gewijzigd door jayjey op 08-11-2017 02:23 ]