Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DrBackBeat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-09 11:32
Hoi! Dit topic is meer een stelling dan een vraag over welke telefoon te kopen. En de stelling luidt:

"Liever een dikkere flagship-telefoon dan een phablet."

Ik heb, als enthousiast Android gebruiker (met evenveel respect voor iPhones, don't get me wrong), eigenlijk al jarenlang de wens voor een telefoon die niet zo groot is als mijn laatste exemplaren. Ik begon met een Samsung Galaxy S2, daarna de S4, daarna OnePlus One en nu de Nexus 6P. Steeds een maatje groter, en alhoewel het formaat (of gewicht) echt niet uitmaakt in m'n broekzak, vind ik mijn Nexus 6P (met zijn 5,7") het toch wel overbodig groot. Het maakt het bedienen met 1 duim niet makkelijker, het past(te) vaak nauwelijks in houders en zal ongetwijfeld makkelijker breken.

Vandaar mijn volgende gedachtegang. Ik heb geen enkele noodzaak om een telefoon zo dun te hebben als de mijne. Laat hem 2x zo dik zijn, ik zou zo gauw geen probleem kunnen bedenken. Bovendien kun je dan een veel grotere accu erin kwijt, is de nood naar ruimte niet zo groot dat je 3,5mm jacks weg moet laten (ik weet dat dat nauwelijks een factor is om die weg te laten, maar bear with me), en kun je volgens mij veel betere en betrouwbare hardware erin kwijt (antenne, gps, camera (met optische zoom?) etc).

Een paar vragen waar jullie medeTweakers vast wel antwoord op weten is of er dan alsnog nadelen zijn aan een dikkere telefoon (behalve puur de fysieke), en of er niet al telefoons bestaan die zich werkelijk kunnen meten met de besten. Ik zou namelijk wel echt een goede telefoon willen zoals de telefoons die ik tot nu toe heb gehad.

Het is puur een speculatief en hypothetisch topic en ik hoor graag jullie gedachtengang!

P.S. dit is mijn eerste Tweakers topic (ever). Alle (opbouwende) kritiek is zeer welkom! Kudo's ook natuurlijk

Simplicity is not stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik kan me niet voorstellen dat er technische nadelen aan een dikkere telefoon hangen.

Het grote voordeel is dat je er inderdaad dan een dikkere accu in kwijt kunt.

Zelf vind ik 5" ook het uiterste maximum voor schermgrootte, en dat heeft vooral te maken met dat het bedienen met één hand anders niet goed kan (reikwijdte van je duim).

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 07-11-2017 21:40 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit geen aankoopadvies is, schopje naar AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vond dat vroeger (als in 7 jaar geleden) ook, maar toen geupgrade van 3" naar 5" en ik wil niet meer anders. 6" mag van mij ook nog wel al ben ik dan bang dat ik de telefoon sneller uit mijn handen laat vallen. Mijn telefoon is niet superplat (Xiaomi Redmi 3) , ik denk vooral door een dikke accu, en heeft verder een grootte van 5". Momenteel vind ik dat ideaal, kleiner dan 5" zou ik niet meer willen.

Ik bel ook nauwelijks met mijn telefoon, het is vooral luisteren naar muziek, websites en filmpjes bekijken, NPO (gaat dan meestal om het geluid), social media, bijhouden van data, lezen e-mails. Ik heb ook nog een 8" tablet liggen en die wordt niet gebruikt, zelfs thuis pak ik dan meestal toch mijn telefoon waardoor die tablet in de praktijk meestal een lege accu heeft als ik hem eens wil gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 08-11-2017 08:15 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:49
Helemaal mee eens. 5" vind ik zelfs nog wat aan de grote kant. Maar het lijkt er toch op dat wij een kleine minderheid zijn. Zie bijvoorbeeld ook mijn reactie op de laatste poll: Ik geef aan wat ik wil, en daarbij komen afmetingen waarbij waarschijnlijk maximaal een 4.8" scherm mogelijk zou zijn, als hij de hele body bedekte, en als aanbeveling krijg ik een 5" telefoon. Als ik dit aangeef, dan ben ik wel erg specifiek over de grootte.

Ik zei daar inderdaad ook dat de dikte mij niet zoveel uitmaakte, twee keer zo dik, misschien zelfs 3x zo dik zou ik prima vinden, als we daarmee de andere twee dimensies kunnen beperken.

Ik kan je geen advies geven over welke telefoon te kopen, maar mocht er advies voor jou komen in dit topic, dan ben ik daar zelf ook zeer in geïnteresseerd. En inderdaad, wel een high-end telefoon, want kleine telefoontjes met halfbakken specs die zijn er wel, maar daar ben ik niet naar op zoek. Dus ik ben het helemaal met je stelling eens.
Marzman schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:13:
Ik vond dat vroeger (als in 7 jaar geleden) ook, maar toen geupgrade van 3" naar 5" en ik wil niet meer anders.
3 naar 5 is ook wel een enorme stap. 3" hoeft van mij nou ook weer niet. Maargoed, ik ben zelf langzaam gegroeid naar een 5.2" telefoon, gewoon wegens gebrek aan alternatief, en ik kan zeggen dat ik welzeker terug wil. Dus het is niet iets waar ik aan gewend ben geraakt.

[ Voor 18% gewijzigd door ThoNohT op 08-11-2017 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 23:26

Daniel36

vernieuwde formule

Ja! Mee eens inderdaad, max 5 inch is meer dan genoeg. De dunne telefoons glijden bij wijze van zo uit je hand. Dikkere telefoon met dikkere accu is prima.
Een tip voor het bedienen van een telefoon met groot scherm met 1 hand, sommige/alle? hebben een optie om het scherm te verkleinen hiervoor.
Ten mintstte de mijne heeft dat, Motorola G5 plus, 5,2 inch scherm.
Ik heb het probleem met de gladheid en de dikte deels verholpen met een hoesje inclusief voorzijde dat behoorlijk robuust is.

https://www.amazon.de/gp/...age_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel36 op 08-11-2017 08:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het grootste nadeel aan dikkere telefoons is dat deze niet meer fatsoenlijk in je broekzak past, dan zullen veel mensen toch niet meer geïnteresseerd zijn. Juist omdat telefoons vrij dun zijn passen ze heel goed in je broekzak ondanks het vrij grote schermformaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Tsurany schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:36:
Het grootste nadeel aan dikkere telefoons is dat deze niet meer fatsoenlijk in je broekzak past, dan zullen veel mensen toch niet meer geïnteresseerd zijn. Juist omdat telefoons vrij dun zijn passen ze heel goed in je broekzak ondanks het vrij grote schermformaat.
Protip hiervoor dan: ga niet met een dunne telefoon met groot scherm in je broekzak in een achtbaan met looping... :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het grootste nadeel aan dikkere telefoons is dat deze niet meer fatsoenlijk in je broekzak past, dan zullen veel mensen toch niet meer geïnteresseerd zijn.
Dat zijn dezelfde mensen die zich verbazen dat een dun plat ding buigt als je gaat zitten.

Van mij mag een telefoon gewoon 2 keer zo dik zijn. Ik heb zelf gelukkig geen Iphone, maar die dingen moet je met je nagel van de tafel pakken. 't Is dat de camera lomp uitsteekt, dat helpt iets. Vervolgens zijn ze veel te glad om vast te houden, je hebt alleen een dun rond randje, en ze maken ze van glas zodat ze breken als je het laat vallen. Totaal onpraktisch, ontworpen om uiterlijk i.p.v. gebruik.
Twee van die dingen op elkaar lijmen zou al praktischer zijn, dan kan-ie ook gewoon op z'n kant blijven staan.

Dit kan je goed vasthouden:
Afbeeldingslocatie: https://www.pictogrammenwinkel.nl/images/aanwijzingen/telefoon-wit.png
Sindsdien is het achteruitgegaan.

Vergelijk eens hoe je een boek vasthoudt met hoe je een telefoon vasthoudt: geen enkel ander product moet je aan het randje vasthouden.

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 08-11-2017 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@RemcoDelft mijn e-reader is niet veel dikker dan de gemiddelde telefoon ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik zou met liefde twee Iphone X-en op elkaar lijmen, maar financieel gezien word me dat te gek.
Misschien nog een G5 bestellen dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor mensen die liever een dikker device willen met extra accu capaciteit is toch al lang een oplossing: http://www.mophie.com/shop/battery-cases (en dat is vast niet de enige aanbieder van dergelijke producten).

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 08-11-2017 08:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Twee keer zo dik hoeft niet van mij, maar wat dikker, waarbij de helft gebruikt wordt voor een fatsoenlijke behuizing en de andere helft voor grotere accu zou wel mooi zijn. Want dat tegenwoordig een behuizing, die als taak heeft de binnenkant van de telefoon te beschermen, zo kwetsbaar is, en vaak ook nog glad, dat merendeel een hoesje / case ervoor koopt, is gewoon vreemd. Ik heb liever telefoon met polycarbonaat behuizing dan een prachtige glazen telefoon die permanent in een hoesje moet zitten wat de handel twee keer zo dik maakt.

Maar laten we wel wezen, fabrikanten zijn niet gek, en hebben dit vast uitgezocht. En ik vermoed dat veruit het merendeel van de mensen als ze in de winkel staan die dunne, prachtige, smartphone kopen, en dan later wel merken dat ze hem permanent in een case hebben en zijn accu beperkt is.

(Overigens op gewone dagen heb ik nog nooit problemen met smartphone accu gehad, enkel als hij heel lang aan het navigeren is ofzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Orion84 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:48:
Voor mensen die liever een dikker device willen met extra accu capaciteit is toch al lang een oplossing: http://www.mophie.com/shop/battery-cases (en dat is vast niet de enige aanbieder van dergelijke producten).
Hum. Kun je net zo goed met een powerbank rondlopen.
De leut aan een dikkere telefoon is dat het allemaal in één package zit. En voor een verdubbeling van de accucapaciteit hoeft de telefoon niet 2x zo dik te worden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 06:33

klaaz

it's me!

Lenovo Vibe P2?

FullHD Amoled, DIKKE 5100 mAh accu, snelle fingerprint scanner, SD625 + 64Gb, in goud en zwart, goeie reviews en met een beetje zoeken voor een dikke 200 te koop.

[ Voor 5% gewijzigd door klaaz op 08-11-2017 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 02:26
Ik heb zelf een cat s60, toch ongeveer 2 keer zo dik als een gemiddelde telefoon.
voordelen zoals lekker in de hand liggen, het goevel hebbe dat je wat vasthoud zonder dat het dirct ombuigt en gewoon tegen een stootje kan en natuurlijk een behoorlijke accu. ik kan niet wachten op de opvolger van dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:49
klaaz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:23:
Lenovo Vibe P2?

FullHD Amoled, DIKKE 5100 mAh accu, snelle fingerprint scanner, SD625 + 64Gb, in goud en zwart, goeie reviews en met een beetje zoeken voor een dikke 200 te koop.
Wij waren juist op zoek naar kleinere telefoons. Waarom kijkt iedereen over dat punt heen?
Die oude nokia 3310 paste anders prima. En zo dik hoeft het bij lange na niet te zijn natuurlijk, want een iets groter scherm is wel mogelijk, waardoor je met minder dikte al een hoop wint.
Ja, dus wij nemen onze toch al te grote telefoon, en maken hem nog groter?
Wannial schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:26:
Ik heb zelf een cat s60, toch ongeveer 2 keer zo dik als een gemiddelde telefoon.
voordelen zoals lekker in de hand liggen, het goevel hebbe dat je wat vasthoud zonder dat het dirct ombuigt en gewoon tegen een stootje kan en natuurlijk een behoorlijke accu. ik kan niet wachten op de opvolger van dit toestel
Dit lijkt er al meer op. Maar ik zie niet in waarom ik met een telefoon met thermal imaging camera moet gaan rondlopen om die er toch iets teveel rugged uitziet. Bovendien is het ook niet echt flagship materiaal.
Sissors schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:02:Maar laten we wel wezen, fabrikanten zijn niet gek, en hebben dit vast uitgezocht. En ik vermoed dat veruit het merendeel van de mensen als ze in de winkel staan die dunne, prachtige, smartphone kopen, en dan later wel merken dat ze hem permanent in een case hebben en zijn accu beperkt is.
Dit zal er zeker mee te maken hebben, zoals ik eerder al aangaf. Ik zit waarschijnlijk bij een enorm kleine minderheid die hiernaar op zoek is. Voor die paar mensen die graag een kleinere telefoon willen gaan fabrikanten geen speciaal flagship maken. (Op de Z1,3,5 compacts na, die waren gaaf. Maar de kleine opvolgers leveren alweer in op specs tov de grotere telefoons)

[ Voor 34% gewijzigd door ThoNohT op 08-11-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBackBeat
rens-br schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:05:
[mbr]Aangezien dit geen aankoopadvies is, schopje naar AND.[/]
Thanks! Ik was er al niet zeker van.
Daniel36 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:34:
Een tip voor het bedienen van een telefoon met groot scherm met 1 hand, sommige/alle? hebben een optie om het scherm te verkleinen hiervoor.
Dan bedoel je zeker de functie om je toetsenbord te verkleinen en naar links of rechts uit te lijnen? Vind ik een leuke functie, maar voor typen ben ik sowieso al gauw geneigd om 2 duimen te gebruiken. Het gaat mij hoofdzakelijk om alle andere dingen doen naast het typen, en zeker als ik naar de bovenhoeken moet met de tegengestelde duim.
Het zal natuurlijk van je soort broek afhangen (hoeveel mensen hier dragen skinny jeans?), maar een telefoon van 5,5" of meer steekt meestal juist uit je zak, en een dikkere telefoon kan je toch meestal wel hebben. Bovendien wordt hij ook steviger lijkt me, en zal je dus minder gauw een buigende telefoon hebben.
Eerlijk gezegd is een grotere accu nice, maar niet mijn grootste wens. Ik merk gewoon dat iedere telefoon dat echt cutting edge specs heeft ook een grote telefoon is. Waar wat in zit, want je moet die hardware ergens kwijt....... en daar komt mijn stelling. Liever in de dikte dan de breedte/hoogte.
Sissors schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:02:
Maar laten we wel wezen, fabrikanten zijn niet gek, en hebben dit vast uitgezocht. En ik vermoed dat veruit het merendeel van de mensen als ze in de winkel staan die dunne, prachtige, smartphone kopen, en dan later wel merken dat ze hem permanent in een case hebben en zijn accu beperkt is.
Ze zijn niet gek, maar ik weet ook wel dat fabrikanten hun telefoon beter op de markt zetten als het eyecandy heeft in de vorm van een grote dunne telefoon. Het oogt gewoon vlotter, en fabrikanten zijn vaak genoeg schuldig aan de wens van de markt ombuigen naar wat voor hen de meeste winst oplevert. Overigens niks mis mee, commercie makes the world go round.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Alsjeblieft ja! Al 2 iPhone-generaties geleden was het al belachelijk. Je kreeg gewoon geen grip meer op de telefoon als 'ie plat lag. Het gewicht tegenwoordig is ook niks meer. Nee, geen mij maar een goeie, dikkere telefoon die stevig is je hand kan liggen en die je op kan pakken alsof je een afstandsbediening oppakt.

Als we ermee bezig zijn, kunnen we ook direct stellen dat een licht gebolde achterkant van soft plastic zoals de originele Moto G fantastisch in je hand ligt en sublieme grip heeft? Mijn huidige telefoon heb ik al vaker dan alle voorgaande laten vallen vanwege de gladde achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het typen op een 4.5" scherm is natuurlijk wel drama.
Gelukkig is daar ook een oplossing de KeyOne.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Als tester van de Sony Xperia XZ1 Compact (4,6" scherm), X Compact (4,6" scherm) en CAT S41 met een (5" scherm), kan ik zeggen dat dik prima is, maar het moet niet te dik zijn.

De CAT is aan alle kanten dik, waardoor de breedte en hoogte overeenkomen met 5,2" smartphones. Doordat je ook nog te maken hebt met de dikte is het niet prettig om de telefoon lang vast te houden. De Sony is dikker dan menig ander toestel, maar door de breedte voelt het niet als een dikke telefoon.
Wat mij betreft is denk ik alles onder de 10mm prima, zolang de breedte van de telefoon maar niet te veel is
(niet meer >70mm). De vorm van de achterkant speelt uiteraard ook mee met de beleving van de dikte. Een smartphone met afgronde randen ligt lekkerder in de hand dan een vierkante blok.

Formaten:
CAT S41: 152 x 75 x 12,85 mm
X Compact: 129 x 65 x 9,5 mm
XZ1 Compact: 129 x 65 x 9,3 mm

p.s. ik heb redelijk standaard broeken en ik heb absoluut geen problemen om een 5,7" smartphone of deze rugged phones in mijn broekzak te hebben. Ik liep ook regelmatig met 2 telefoons in dezelfde broekzak (een Galaxy J5 en een Xperia compact model smartphone met dunne hoes).

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 08-11-2017 10:14 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
Kiswum schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:12:
Doordat je ook nog te maken hebt met de dikte is het niet prettig om de telefoon lang vast te houden.
Gewoon een handvat eraan maken, net als de hoorn vroeger:
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Introducing-the-Selfie-Brush-Because-the-Perfume-Bottle-Selfie-Camera-Wasn-t-Crazy-Enough-457949-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 02:26
Kiswum schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:12:
Als tester van de Sony Xperia XZ1 Compact (4,6" scherm), X Compact (4,6" scherm) en CAT S41 met een (5" scherm), kan ik zeggen dat dik prima is, maar het moet niet te dik zijn.

De CAT is aan alle kanten dik, waardoor de breedte en hoogte overeenkomen met 5,2" smartphones. Doordat je ook nog te maken hebt met de dikte is het niet prettig om de telefoon lang vast te houden. De Sony is dikker dan menig ander toestel, maar door de breedte voelt het niet als een dikke telefoon.
Wat mij betreft is denk ik alles onder de 10mm prima, zolang de breedte van de telefoon maar niet te veel is
(niet meer >70mm). De vorm van de achterkant speelt uiteraard ook mee met de beleving van de dikte. Een smartphone met afgronde randen ligt lekkerder in de hand dan een vierkante blok.

Formaten:
CAT S41: 152 x 75 x 12,85 mm
X Compact: 129 x 65 x 9,5 mm
XZ1 Compact: 129 x 65 x 9,3 mm

p.s. ik heb redelijk standaard broeken en ik heb absoluut geen problemen om een 5,7" smartphone of deze rugged phones in mijn broekzak te hebben. Ik liep ook regelmatig met 2 telefoons in dezelfde broekzak (een Galaxy J5 en een Xperia compact model smartphone met dunne hoes).
Ik heb hier ook een cat s60 en een galaxy a3 in dezelfde broekzak, op elkaar gestapeld. Niets aan de hand en inderdaad ook gewoon normale broekzakken hier in jeans. (geen cargo model ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Stoelpoot schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:50:
Als we ermee bezig zijn, kunnen we ook direct stellen dat een licht gebolde achterkant van soft plastic zoals de originele Moto G fantastisch in je hand ligt en sublieme grip heeft? Mijn huidige telefoon heb ik al vaker dan alle voorgaande laten vallen vanwege de gladde achterkant.
In de hand vind ik een glad glazen achterkant prima! Maar leg ik de telefoon ergens neer en is dat oppervlak net niet helemaal horizontaal: daar gaat de telefoon...

Verder ben ik wel erg blij juist met de huidige dunne telefoons. Vind het erg prettig in gebruik, en ook erg mooi om te zien. Dus van mij hoeven ze echt niet dikker...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
kazz1980 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:45:
[...]

In de hand vind ik een glad glazen achterkant prima! Maar leg ik de telefoon ergens neer en is dat oppervlak net niet helemaal horizontaal: daar gaat de telefoon...

Verder ben ik wel erg blij juist met de huidige dunne telefoons. Vind het erg prettig in gebruik, en ook erg mooi om te zien. Dus van mij hoeven ze echt niet dikker...
Daar gaat het mij ook vooral om ja, dat neerleggen. Maar op de bank is het ook uitkijken dat ie niet te veel wegglijdt. Verder is het ook een ding dat je je telefoon niet meer even raar vast kan houden als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DrBackBeat schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:44:

Het zal natuurlijk van je soort broek afhangen (hoeveel mensen hier dragen skinny jeans?), maar een telefoon van 5,5" of meer steekt meestal juist uit je zak, en een dikkere telefoon kan je toch meestal wel hebben. Bovendien wordt hij ook steviger lijkt me, en zal je dus minder gauw een buigende telefoon hebben.
Een 5,5" telefoon steekt bij mij nooit uit m'n broekzak. En juist doordat de telefoon zo plat is ligt hij goed tegen je been aan. Zodra de telefoon dikker wordt ga je er veel meer last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik loop nog steeds met 2 telefoons rond; een iPhone 7 voor werk en een galaxy s7 privé. Dat vind ik doorgaans prima te doen, maar als 1 van die telefoons dikker zou zijn niet. Verder zou ik me technisch ook niets kunnen indenken waarom het niet dikker zou kunnen zijn. Ligt volgens mij echt aan de perceptie van de klant dat een nieuw (DUUR) model dunner en groter moet zijn dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
De marketeers hebben hun job blijkbaar goed gedaan.
Tegenover één TS die een dikke telefoon wil staan er direct een pak meer die niet akkoord zijn.

Ga er maar van uit dat de meerderheid dunne toestellen wil met grote schermen.
Kan zijn dat er ergens een chinese maker een dik model uit brengt, maar veel marktaandeel zal die niet halen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

RemcoDelft schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:16:
[...]

Gewoon een handvat eraan maken, net als de hoorn vroeger:
[afbeelding]
Dit is voor heel veel vrouwen het ideale hoesje volgens mij. Als ze het handvat nou nog rond en organisch hadden gevormd dan konden ze er dag en nacht mee vooruit.

Alle gekheid op een stokje, ik zou best een iets dikkere telefoon willen. Als mijn telefoon 2mm dikker zou zijn, dan weet ik zeker dat er qua accu gewoon 3x zo veel capaciteit mogelijk is.

Vroeger was alles makkelijker. Toen had je een Nokia 6310i. Als je op safari ging klikte je de longlife batterij er onder en kon je 2 weken vooruit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 14:15
ik ben wel benieuwd hoeveel extra accu capaciteit er in bv een iPhone 8 zou passen als ze hem even dik zouden maken als bv iPhone 4S en naar hoeveel capaciteit erin zou kunnen als ze de achterkant gelijk maken aan de camera bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Totaal mee oneens.

Ik ben een redelijk normaal mens, en slaap 1x per dag. Als inwoner van Nederland heb ik een stopcontact in de buurt van mijn bed zitten. Het moment dat ik zelf oplaad, gebruik ik dan ook om mijn smartphone op te laden.

De afgelopen 4 jaar heb ik meerdere flagships gehad van verschillende fabrikanten (Android wel). Al deze flagships hebben een voldoende grote accu om de dag door te komen.
Ja, als ik als Pokémon Go speler naar Amstelveen ga, dan neem ik een powerbank mee. Alsof 500mAh meer het verschil had gemaakt, nee dan was het ook nog te weinig geweest om de hele dag door te gamen. En ja, op mijn werk is ook een lader aanwezig voor het geval ik het eens vergeet in de nacht. Ook in de auto trouwens. Wat is er eigenlijk mis met af en toe eventjes bijladen?

"Fabrikanten doen dit omdat men wil dat telefoons dunner worden" - onzin. De S8 is dikker dan een S7 en de S7 is dikker dan een S6. Fabrikanten willen gewoon een "voldoende" accuduur voor dagelijks verbruik en volgens mij slaagt men daar in.

Waarom moet er meer capaciteit zijn? Meer capaciteit zorgt voor een minder handzaam ontwerp (afgeronde hoeken zijn vaak niet mogelijk omdat de accu vaak niet middenin het toestel is geplaatst, maar iets aan de rand, of je moet cellen gaan stapelen en dat is weer duur). Het hele toestel dikker maken betekent niet dat je iedere kubieke millimeter kan vullen met accusap.
Een dikker toestel merk je trouwens ook duidelijker in je broekzak.
En ook het gewicht zal heel sterk oplopen. Wat maakt die paar gram uit? Als je in bed je toestel boven je hoofd houd is een licht toestel toch wel net iets fijner.

"Ja maar ik kom niet met mijn accu de dag door" - de laatste generatie toestellen haalt eigenlijk altijd wel 5-6 uur screen on time. Dat moet toch voldoende zijn, ook als je een hardcore gebruiker bent? Als je dat niet haalt, dan heb je zeer waarschijnlijk software draaien die je accu leeg trekt. Zet 'm eens op fabrieksinstellingen terug.
Of je hebt een oud toestel. Zet er dan eens een nieuwe accu in, ook in het geval van een 'dicht' toestel als de S6 of S7 (niet dat deze oud zijn, maar als voorbeeld van een dicht toestel) kost dat echt maar een paar tientjes bij een officieel servicepunt die 'm ook weer netjes waterdicht maakt.
Daniel36 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:37:
[...]

Protip hiervoor dan: ga niet met een dunne telefoon met groot scherm in je broekzak in een achtbaan met looping... :'(
Mijn S8+ is regelmatig over de kop gegaan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 08-11-2017 14:46 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vond mijn Huawei P9 Lite eigenlijk ook te dun. Ben daarom erg blij dat ik een Rugged Armor hoesje van Spigen erom heb gedaan. Daarmee is de telefoon zo'n 4mm dikker dan de standaard 7,5mm. Daarmee is de dikte een heel stuk fijner geworden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Richh schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:41:

Mijn S8+ is regelmatig over de kop gegaan :P
Nou, mijn vrouw zei net voor vertrek van de achtbaan tegen mij van hier schat, pas jij ff op mijn telefoon!
En sul die ik ben stak ik hem in mijn broekzak.
Na twee loopings etc. stonden we weer buiten en helaas, dikke scheur van links naar rechts door het scherm van de 1 jaar oude Samsung Galaxy S2 plus.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Daniel36 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:59:
[...]

Nou, mijn vrouw zei net voor vertrek van de achtbaan tegen mij van hier schat, pas jij ff op mijn telefoon!
En sul die ik ben stak ik hem in mijn broekzak.
Na twee loopings etc. stonden we weer buiten en helaas, dikke scheur van links naar rechts door het scherm van de 1 jaar oude Samsung Galaxy S2 plus.
;)
Een S2 met een 4,3" display? Dat is ook wel bijzonder hoor :P wel zonde :(

Maar tegenwoordig heeft vrijwel iedere telefoon ofwel een stalen frame in het midden zitten, ofwel een metalen unibody. Uitzonderingen daargelaten (iPhone 6 bendgate, Nexus 6P, ...?) is het tegenwoordig niet zo'n probleem meer gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Ik ben het deels eens met OP.
Ik heb vorige maand eens uitgebreid met een S8+ kunnen spelen. Het formaat is wel goed (hoewel ik hem iets te lang vind, maar daar zou ik aan kunnen wennen). Maar ik vond het veel en veel te dun. En zo'n glazen achterkant is wel mooi, maar ook vreselijk in gebruik. Ik was blij dat ik voor de zekerheid een bumpercase had gekocht (hij was niet voor mij, maar ik heb hem wel moeten kopen en installeren :p), want daarmee kreeg hij tenminste wat body en durfde ik hem ook werkelijk vast te houden...

Ik vind eigenlijk m'n 950XL al te dun en die is dik vergeleken met een heleboel nieuwere telefoons...

Waarom deels eens? Omdat voor mij 5.5" tot 6" (met een 16:9 resolutie) het meest ideale zou zijn. Broekzak kan hij in, als het moet, maar hij ligt toch eigenlijk altijd op m'n bureau (ben niet gewoon hem altijd en overal mee te nemen...). En als ik iets moet zoeken op internet, is dat minimaal groot genoeg om nog wat informatie tot me te krijgen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBackBeat
Een grotere accu is slechts 1 van de facetten waarom ik een dikkere telefoon prima zou vinden. Mij gaat het eerder om een telefoon te willen die gewoon net zo goed is als de besten die wel (richting de) 6" zijn, maar die gewoon een kleiner scherm heeft en algeheel wat handzamer is. Een dikkere telefoon is dan een prima trade-off wat mij betreft.
Ik ben een redelijk normaal mens, en slaap 1x per dag.
Ik vind je wel enorm stellig in wat jij een gemiddelde vindt van een telefoongebruiker. Jij kan je telefoon bijladen op werk en in de auto, doet er blijkbaar niet veel mee gedurende de dag en vind het niet erg om een powerbank mee te nemen. Dat is een situatie die niet bepaald de meerderheid beslaat. Als je je telefoon niet bij kan laden en gebruikt om overdag mee te bellen, te navigeren en te browsen naar informatie (zoals ik deed bij studentaanhuis.nl), dan kan je een grotere accu goed gebruiken. Ik heb lang een extra accu bij me gedragen voor m'n S4 om die reden.

Maar zoals gezegd is een grotere accu bij lange na niet het enige waarom een dikkere telefoon naar mijn mening een betere telefoon op zou leveren. Ik snap heel goed dat je het oneens bent met de stelling en je draagt een goede zaak aan, maar wel puur voor jouw situatie en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
Ik heb zelf een LG V20 met Zerolemon battery pack. Is 10000 mah en de telefoon wordt er wel heel dik door, maar de batterij gaat zo wel makkelijk twee dagen mee. :D Had dit toestel speciaal gekocht omdat het het laatste flagship is met removable battery, over een jaar of twee maar hopen dat er flagships zijn die een stuk langer meegaan dan gemiddeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DrBackBeat schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:17:
Ik vind je wel enorm stellig in wat jij een gemiddelde vindt van een telefoongebruiker. Jij kan je telefoon bijladen op werk en in de auto, doet er blijkbaar niet veel mee gedurende de dag en vind het niet erg om een powerbank mee te nemen.
Ik scoor elke dag tegen de 4-5 uur screen on time. Juist omdat ik dagelijks 3 uur met het OV reis maak ik enorm veel gebruik van mijn telefoon (althans naar mijn mening). Een uurtje video streamen, regelmatig browsen, alle social media komt binnen, mail, Spotify streamen. Ik heb 'm aan een unlimited abo hangen. Zoals ik al zei speel ik Pokémon Go, wat ongetwijfeld de meest energieslurpende app is.
Dat is een situatie die niet bepaald de meerderheid beslaat.
Ik denk dat heel veel mensen 1x per dag slapen en bij een stopcontact zitten. En dat ook veel mensen een auto hebben met een sigarettenaansteker. En dat veel mensen op een kantoor werken waar vaak een stopcontact aanwezig is.
Als je je telefoon niet bij kan laden en gebruikt om overdag mee te bellen, te navigeren en te browsen naar informatie (zoals ik deed bij studentaanhuis.nl), dan kan je een grotere accu goed gebruiken. Ik heb lang een extra accu bij me gedragen voor m'n S4 om die reden.
Een S4 gaat dan ook een stuk korter mee op de accu dan een S7 of S8.
maar wel puur voor jouw situatie en ervaringen
Dat is bij jou toch precies hetzelfde? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Het oplaad-verhaal is wel interessant imho omdat er dat rammelende verhaal is over het gevaar van 's nachts laden ten eerste. Ten tweede kan ik op zich een dag plus avond met een volle accu toe en vaak kan ik onderweg in de auto ook nog wel een beetje bijladen.

Maar toch wil ik s'morgens een volle accu die dan de hele dag/avond mee moet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat mij betreft is zo tussen de 4,5 - 5" de sweet spot qua telefoongrootte. Groter is eigenlijk alleen maar onhandig omdat je het toestel dan niet meer goed éénhandig kunt bedienen. En inderdaad, maak 'm wat mij betreft maar wat dikker om er een accu in te doen die als het toestel nieuw is makkelijk 2 dagen meegaat of zelfs langer - zodat die accu na 2 jaar nog steeds een hele dag meegaat ipv een halve dag.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mx. Alba schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:46:
Wat mij betreft is zo tussen de 4,5 - 5" de sweet spot qua telefoongrootte. Groter is eigenlijk alleen maar onhandig omdat je het toestel dan niet meer goed éénhandig kunt bedienen. En inderdaad, maak 'm wat mij betreft maar wat dikker om er een accu in te doen die als het toestel nieuw is makkelijk 2 dagen meegaat of zelfs langer - zodat die accu na 2 jaar nog steeds een hele dag meegaat ipv een halve dag.
Eh ja, dit dus eigenlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Totaal mee oneens.

Ik ben een redelijk normaal mens, en slaap 1x per dag. Als inwoner van Nederland heb ik een stopcontact in de buurt van mijn bed zitten. Het moment dat ik zelf oplaad, gebruik ik dan ook om mijn smartphone op te laden.

[...]

"Fabrikanten doen dit omdat men wil dat telefoons dunner worden" - onzin. De S8 is dikker dan een S7 en de S7 is dikker dan een S6. Fabrikanten willen gewoon een "voldoende" accuduur voor dagelijks verbruik en volgens mij slaagt men daar in.

[...]
Op mijn beurt ben ik het weer met jou oneens. De tijd van de Nokia 3310 en Samsung E800 waar je letterlijk een week met je accu kon doen gaf je veel meer flexibiliteit.

Wat mij betreft is de enige reden voor de huidige accuduur van één dag dat dit het maximaal haalbare is met de huidige accutechniek (binnen een acceptabel formaat).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
S0epkip schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:55:
De tijd van de Nokia 3310 en Samsung E800 waar je letterlijk een week met je accu kon doen gaf je veel meer flexibiliteit.
Eens, maar is dat nou echt nodig? Voor een week heb je een 5x zo dik toestel nodig. Is dat die 'flexibiliteit' echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Nee, er is een doorbraak in accutechnologie nodig, zodat ik met dezelfde formfactor alsnog weer een week met mn accu kan doen!

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
S0epkip schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:01:
Nee, er is een doorbraak in accutechnologie nodig, zodat ik met dezelfde formfactor alsnog weer een week met mn accu kan doen!
Stuur je vast een mailtje naar Samsung? :P

Als het mogelijk was, ja eens. Maar dat is het nou eenmaal niet :) En dan vind ik dat fabrikanten de juiste afweging maken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Richh schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:02:
[...]

Als het mogelijk was, ja eens. Maar dat is het nou eenmaal niet :) En dan vind ik dat fabrikanten de juiste afweging maken op dit moment.
IMO kan die afweging wel iets getweakt worden. Ik weet niet of de schermen groter worden zodat de telefoon platter kan, maar wat mij betreft mag mijn telefoon best iets dikker. Zo heb ik bijvoorbeeld een OnePlus 3 en die heeft gewoon een uitstekende lens voor de camera aan de achterkant. Als ze nou de hele achterkant net zo dik hadden gemaakt had er een dikkere accu in gepast of had de elektronica anders ingedeeld kunnen worden zodat de schermgrootte omlaag kan.

Ik baal echt elke dag opnieuw van de schermgrootte in elk geval. Vlaggenschepen zijn stuk voor stuk allemaal te groot om met één hand te bedienen en als ik dat toch probeer dan verstuur ik regelmatig berichten voordat ik klaar ben met ze schrijven (want de verzendknop zit rechts) of doe ik andere rare dingen die ik niet bedoelde. Wat mij betreft is 4,5 à 5 inch echt de sweet spot en het is gewoon jammer dat moderne telefoons allemaal richting en zelfs voorbij de 5,5 inch gaan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:34

dragonhaertt

@_'.'

Ik vind een degelijke behuizing ook wel een goed argument voor een iets dikkere telefoon. Dat gedoe met al die glazen of flinterdunne aluminium achterkanten op nieuwe telefoons voor de "premium uitstraling" mag van mij ook wel wat minder. Doe mij maar gewoon een <4.7 inch telefoon, zonder glazen achterkant, die een recente versie van android draait.

Dan houdt de keus snel op.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
NMe schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:23:
[...]

IMO kan die afweging wel iets getweakt worden. Ik weet niet of de schermen groter worden zodat de telefoon platter kan, maar wat mij betreft mag mijn telefoon best iets dikker. Zo heb ik bijvoorbeeld een OnePlus 3 en die heeft gewoon een uitstekende lens voor de camera aan de achterkant. Als ze nou de hele achterkant net zo dik hadden gemaakt had er een dikkere accu in gepast of had de elektronica anders ingedeeld kunnen worden zodat de schermgrootte omlaag kan.
Eens hoor; die uitstekende cameramodules begrijp ik ook niet helemaal :P
Maar hoeveel groter was die accu dan daadwerkelijk geworden? Tenzij OnePlus dan (net als in de iPhone X en, jawel, de LG G2) met een soort gestapelde accu's komt krijg je een stuk minder mooie afgeronde hoeken.

Ik zie dit topic echt als een vraag om dikkere accu's, zodat je weer 'net als vroeger toen alles beter was' dagenlang met je telefoon kan doen. Die ene millimeter gaat dat verschil niet maken en waarom willen we dagenlang zonder oplader kunnen? Het zou mooi zijn als het kan hoor. Maar willen we nou echt om een paar keer, puur om dat kabeltje niet aan te hoeven sluiten (of 'm op de chargepad te leggen), een toestel van 250 gram en 14mm dik meezeulen?
Ik baal echt elke dag opnieuw van de schermgrootte in elk geval. Vlaggenschepen zijn stuk voor stuk allemaal te groot om met één hand te bedienen en als ik dat toch probeer dan verstuur ik regelmatig berichten voordat ik klaar ben met ze schrijven (want de verzendknop zit rechts) of doe ik andere rare dingen die ik niet bedoelde. Wat mij betreft is 4,5 à 5 inch echt de sweet spot en het is gewoon jammer dat moderne telefoons allemaal richting en zelfs voorbij de 5,5 inch gaan.
Is dat zo? De S8 is smaller dan menig 5" toestel en de iPhone X is ook vergelijkbaar :) net als Pixel 2 btw.

Zelf mijd ik zelfs dergelijke toestellen, ik kan er slecht op typen met 2 handen. Ik typ namelijk altijd met 2 handen :P en vind dat ook helemaal niet erg trouwens. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik kan met enige acrobatiek best met 1 hand linksbovenin komen op mijn 6,2" S8+ :P en tik nooit perongeluk op verzenden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBackBeat
Richh schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:46:
[...]

Ik zie dit topic echt als een vraag om dikkere accu's, zodat je weer 'net als vroeger toen alles beter was' dagenlang met je telefoon kan doen.

[...]
Nope. Het is natuurlijk 1 van de grootste voordelen, maar ik begon het topic vooral omdat ik gewoon een kleinere telefoon zou willen zonder in te moeten leveren in specs. Zowel features als accu als goede camera als al die andere dingen die ruimte nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik zie dit topic echt als een vraag om dikkere accu's, zodat je weer 'net als vroeger toen alles beter was' dagenlang met je telefoon kan doen.
Dat zie ik in elk geval in de topicstart niet terug. Daar benoemt de TS het probleem dat telefoons te groot worden en maakt hij de aanname dat een dikkere telefoon smaller kan zijn. Of dat een correcte aanname is of dat fabrikanten smartphones nou juist bewust breder en groter maken durf ik zelf niet te zeggen. Ik ben het wel met de TS eens dat het een eerlijke trade-off zou zijn als telefoons weer iets dikker worden als dat maar betekent dat ik ze dan weer met één hand kan bedienen.
Is dat zo? De S8 is smaller dan menig 5" toestel en de iPhone X is ook vergelijkbaar :) net als Pixel 2 btw.
Van die telefoons is alleen de S8 niet achterlijk duur. :P Daarnaast vind ik zelf een 16:9-resolutie belangrijk, al heb ik liever een te lange telefoon dan een te brede.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DrBackBeat schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:49:
[...]

Nope. Het is natuurlijk 1 van de grootste voordelen, maar ik begon het topic vooral omdat ik gewoon een kleinere telefoon zou willen zonder in te moeten leveren in specs. Zowel features als accu als goede camera als al die andere dingen die ruimte nodig hebben.
Maar lever je dan ook echt in op specs? Neem een Pixel 2, die is hardwarematig hetzelfde als de Pixel 2 XL. Een Galaxy S8 hardwarematig ook hetzelfde als een S8+. En met beide toestellen heb je volgens mij een accu waar je de dag prima mee door komt.
Enkel bij Apple mis je natuurlijk de dubbele camera en 1GB RAM (maargoed ook een lagere resolutie display), maar verder komen die toestellen ook aardig overeen.

Wat mis je precies bij deze telefoons? Wat gaat die 200-500mAh precies toevoegen voor jou?
NMe schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:54:
[...]

Dat zie ik in elk geval in de topicstart niet terug. Daar benoemt de TS het probleem dat telefoons te groot worden en maakt hij de aanname dat een dikkere telefoon smaller kan zijn. Of dat een correcte aanname is of dat fabrikanten smartphones nou juist bewust breder en groter maken durf ik zelf niet te zeggen. Ik ben het wel met de TS eens dat het een eerlijke trade-off zou zijn als telefoons weer iets dikker worden als dat maar betekent dat ik ze dan weer met één hand kan bedienen.
Point taken. Ik haalde het vooral uit verdere reacties :)

Echt kleiner gaat het trouwens denk ik pas worden als meer fabrikanten de PCB's op elkaar gaan stapelen, zoals in de iPhone X. Tot die tijd heeft een moederbord gewoon ruimte nodig en moet een toestel dus een minimale grote hebben, wil je die luxe chipset er op kwijt. Want we hebben het over flagships toch?
Van die telefoons is alleen de S8 niet achterlijk duur. :P Daarnaast vind ik zelf een 16:9-resolutie belangrijk, al heb ik liever een te lange telefoon dan een te brede.
Wat vind je belangrijk aan de 16:9 verhouding? De toestellen zijn verder fysiek even groot, alleen het scherm loopt wat langer door. Wat mij betreft is het win-win.

Ja, de linkerbovenhoek is slecht te bereiken, maar dat is al op alle grote toestellen zo. Op een 5" toestel moet ik een telefoon ook anders vasthouden om erbij te kunnen. Dan kan het net zo goed groter, uiteindelijk doe je immers net zoveel moeite.

Of bedoel je daadwerkelijk toestellen met een iPhone SE-formaat scherm? Ik denk dat velen dat ook weer te klein vinden.

[ Voor 48% gewijzigd door Richh op 08-11-2017 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
een toestel van 250 gram en 14mm dik meezeulen?
Ik ken het stereotype "nerd" natuurlijk, maar wat is nou 250 gram? Net als klagen dat een laptop wel 1 kg weegt, terwijl je zonder problemen veel meer kan tillen. Mijn eerste laptop woog 3,5 kg, daar krijg je echt niets van. Een kop koffie weegt al meer dan 250 gram!
zodat je weer 'net als vroeger toen alles beter was' dagenlang met je telefoon kan doen
Zeg maar wekenlang! Elke smartphone adverteert met standby-tijden tot 800 uur. Dat is ruim een maand! Ik heb hier ooit naar gegoogled, blijkt dat je geacht wordt dat met een korreltje zout te nemen, en het volledig acceptabel is dat een nieuwe telefoon die je niet aanraakt in energiebespaarmodus na 2 dagen al leeg is...
Bij voltijd gebruik snap ik dat-ie leeg gaat, maar als ik dat ding niet aanraak, stop er dan gewoon een Nokia 3310 chipje in, ergens in een hoekje, en zet de rest uit. Met de veel grotere accu zou-ie dan maanden mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
RemcoDelft schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:07:
Ik ken het stereotype "nerd" natuurlijk, maar wat is nou 250 gram? Net als klagen dat een laptop wel 1 kg weegt, terwijl je zonder problemen veel meer kan tillen. Mijn eerste laptop woog 3,5 kg, daar krijg je echt niets van. Een kop koffie weegt al meer dan 250 gram!
Niet veel natuurlijk :P maar wie zijn telefoon wel eens zo vasthoud merkt wel verschil tussen een telefoon van 100 en die van 150 gram.
Afbeeldingslocatie: https://s3.envato.com/files/133266704/45_016_15_Man_is_Using_a_Phone_in_Bed.jpg

Niet dat dat heel erg is, begrijp me goed :P

Wat betreft laptops ben ik het wel oneens met je. En alle medestudenten die enkel het eerste jaar een 17" Alienware kermiskraam met een adapter in formaatje kerncentrale meenamen naar de lessen volgens mij ook :+
Zeg maar wekenlang! Elke smartphone adverteert met standby-tijden tot 800 uur. Dat is ruim een maand! Ik heb hier ooit naar gegoogled, blijkt dat je geacht wordt dat met een korreltje zout te nemen, en het volledig acceptabel is dat een nieuwe telefoon die je niet aanraakt in energiebespaarmodus na 2 dagen al leeg is...
Als ik mijn toestel in energiebespaarmodus zet en 2 dagen niet gebruik, mis ik zo'n 8-10%. Die tijden zijn inderdaad overdreven, maar 2 dagen? Dan doe je echt iets verkeerd hoor :P
stop er dan gewoon een Nokia 3310 chipje in, ergens in een hoekje, en zet de rest uit.
Zolang je op de achtergrond whatsappjes wil blijven ontvangen blijf je een regelmatige datasync doen. Het hele OS blijft in vluchtig geheugen zitten, dat kost ook energie. Vaak draait de camera ook op de achtergrond altijd mee, omdat je die supersnel wil ontgrendelen, enzovoort enzovoort... Een super-besparingsfunctie kan ik me best in vinden hoor. Maar wil je dan niet gewoon liever je smartphone inruilen voor een echte dumbphone?

En als je telefoon dagenlang niks zit te doen... waarom hang je 'm dan niet gewoon aan de lader? Problem solved :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Richh schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:56:

Wat vind je belangrijk aan de 16:9 verhouding? De toestellen zijn verder fysiek even groot, alleen het scherm loopt wat langer door. Wat mij betreft is het win-win.
Ik heb de S8+ van mijn moeder vergeleken met de 950XL van mij. Die S8+ is iets langer en iets smaller. En ik vond het niet prettig werken. Waarom? Geen idee eigenlijk, maar het werkte gewoon niet lekker.

Daarbij, dat bezel-loze vind ik helemaal vreselijk. Ik zat continue op het scherm te drukken, alleen omdat ik hem vast had...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repelsteeltje69
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-02-2024
Late reactie, maar 100% met OP eens.
Ik ben sinds een weekje ofzo van een OnePlus One naar de OnePlus 3 gegaan (dit vond ik al wat overbodig aangezien die OP1 nog prima werkte en snel was, maar ik had een goeie deal, en de OS werd wat outdated).

ook al vind ik het beeldformaat van 5'5 zowat perfect (iewat grote handen), dit is ook niet groter geworden.
maar hij is wel een heel stuk dunner geworden. tot het punt dat ik het gewoon onpraktisch vind. die OP1 was prima beet te houden zonder cover, maar die OP3 glijd zo uit je handen, en je hebt amper grip omdat ie zo dun is, meteen een hoes gekocht die em 2 keer zo dik maakt (ook meteen praktisch bulletproof, dus dat is mooi).

Ik vraag me af, waarom zo dun? nou heeft deze toevallig een prima accu, maar ik hoor van mijn medemensen met samsung telefoons en iphones (en een shitload aan bloatware die de accu leegzuigt) andere verhalen als het om de dag doorkomen gaat.
niet iedereen is fulltime student of heeft een veilig kantoorbaantje, of rijd met een auto waar het opladen kan. ook al komt het vaak voor, de optie om een apparaat op te laden blijft een luxe.
"koop dan een battery pack"
kan, of je voorkomt het probleem en bespaard ruimte en een extra kabel door geen battery pack te halen, moet toch zo dun en efficent zijn? dan is een iets dikkere telefoon veel beter dan een losse accu groter dan de telefoon zelf plus een kabel.

ook wat de valschade betreft, ik zie vaak het argument "dan moet je het niet laten vallen", terwijl het idee is dat je dit ding 24/7 bij je hebt of beethout. de vraag is niet of, maar wanneer je hem laat vallen, of zelf valt met dat geval in je broekzak.
ja oke, je kan er covers voor kopen, maar dit hoort helemaal niet nodig te zijn. mijn samsung star kon flink wat tikken hebben, de galaxy ace erna ook wel wat, nou waren die ook kleiner, maar alsnog, het halve ding van glas maken of metaal wat deuk-en-kras gevoellig is schiet je ook niet mee op.

ook met die audiojack weghalen "want het is ouderwets en neemt ruimte in beslag". ik wil geen 300 euro kwijt zijn aan een headset met bluetooth die ik ook nog eens moet opladen die niet eens dezelfde geluidskwaliteit heeft als een bedraade van 80. oh trouwens, om terug te komen op je accu, klap in je handen als je telefoon dat 4 uur lang trekt.
als het goed werkt, haal het dan niet weg tot je een BETERE optie hebt, niet eentje met meer tegenspelede factors, hogere prijzen en lagere kwaliteit.

Ik weet ook niet wat erger is, de richting die deze industrie ingaat, of de mensen die het verdedigen.
dit is precies hetzelfde als dat gedoe met die macbook een paar jaar terug.
"dat is nutteloos, je kan 1 ding tegelijk aansluiten, en 90% van je apparatuur heeft een converter nodig"
"koop dan een split-box met verschillende aansluit stukken".
dat is precies het tegenovergestelde waarom ze dat ding zo klein maakte, ruimte en gewicht besparen. koop dan gewoon een laptop met een normale USB en HDMI poort! Dat is veel compacter dan zo een dikke lompe splitter meeslepen! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Ik ben voor. Wie heeft er ooit verzonnen dat telefoons zo belachelijk dun moeten wezen?

Geef mij maar een dikker toestel met grotere accucapaciteit zodat het apparaat niet al na een dag of wat gebruiken aan het zuurstof moet.

Die headphonejack is wel overrated trouwens. Men kan er geen afscheid van nemen omdat men bang is dat de 3,5 plug niet meer zou passen. Daar heb je natuurlijk gewoon kabeltjes voor die je overigens ook niet omslachtig los in je zak hoeft te bewaren want je kunt ze gewoon aan je oordopjes/headphone laten zitten. Gigantische non-issue dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lemongrass schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:58:
Die headphonejack is wel overrated trouwens. Men kan er geen afscheid van nemen omdat men bang is dat de 3,5 plug niet meer zou passen. Daar heb je natuurlijk gewoon kabeltjes voor die je overigens ook niet omslachtig los in je zak hoeft te bewaren want je kunt ze gewoon aan je oordopjes/headphone laten zitten. Gigantische non-issue dus.
Ben ik het niet met je eens.

Heb nu een half jaar een pixel2, zonder headphone jack, maar handig vind ik het niet.
Ten eerste heeft mijn andere apparatuur (nog) geen usb-c uitgang en wel een 3,5mm headphone jack, waardoor ik de adapter aan en af moet koppelen, wat al een paar keer zorgde voor het vergeten mee te nemen als ik 'm nodig had.
Ten tweede is het aanbod usb-c headphones nog lang niet zo groot als de "standaard" 3,5mm, waardoor ik niet het merk kan kopen wat ik gewend was.
Als laatste, maar dat slaat weer terug op het idee van die topic, in een telefoon zonder 3,5mm ingang is het vrijwel onmogelijk om tegelijk je headphone en je lader te gebruiken. Zelf daar geen last van met mijn pixel, die haalt de dag met gemak, maar anderen kunnen daar wel last van hebben.

Allemaal geen onoverkomelijke bezwaren en als straks usb-c overal op zit en dus ook meer merken het opnemen in hun collectie, vallen de eerste twee bezwaren weg, maar voor nu is het een ongemak en, zoals samsung laat zien, onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Fly-guy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:36:
[...]

Heb nu een half jaar een pixel2, zonder headphone jack, maar handig vind ik het niet.
Ten eerste heeft mijn andere apparatuur (nog) geen usb-c uitgang en wel een 3,5mm headphone jack, waardoor ik de adapter aan en af moet koppelen, wat al een paar keer zorgde voor het vergeten mee te nemen als ik 'm nodig had.
Ten tweede is het aanbod usb-c headphones nog lang niet zo groot als de "standaard" 3,5mm, waardoor ik niet het merk kan kopen wat ik gewend was.
Als laatste, maar dat slaat weer terug op het idee van die topic, in een telefoon zonder 3,5mm ingang is het vrijwel onmogelijk om tegelijk je headphone en je lader te gebruiken. Zelf daar geen last van met mijn pixel, die haalt de dag met gemak, maar anderen kunnen daar wel last van hebben.

Allemaal geen onoverkomelijke bezwaren en als straks usb-c overal op zit en dus ook meer merken het opnemen in hun collectie, vallen de eerste twee bezwaren weg, maar voor nu is het een ongemak en, zoals samsung laat zien, onnodig.
Goed punt. Handig is het niet in zulke gevallen. Wel zou je meerdere adapterkabeltjes kunnen aanschaffen, zodat je niet mis pakt.

Een smartphone zou in mijn optiek ook meerdere USB-C poorten moeten hebben. Een beetje laptop heeft ook meedere aansluitingen voor accessoires dus waarom een smartphone niet?

Men zou kunnen zeggen dat het te maken heeft met ruimtegebrek, al denk ik eerder dat het iets is wat niet helemaal goed uitgedacht is door de fabrikanten want die jackpoort kan wel gewoon al jarenlang op het printplaatje geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
Lemongrass schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Goed punt. Handig is het niet in zulke gevallen. Wel zou je meerdere adapterkabeltjes kunnen aanschaffen, zodat je niet mis pakt.

Een smartphone zou in mijn optiek ook meerdere USB-C poorten moeten hebben. Een beetje laptop heeft ook meedere aansluitingen voor accessoires dus waarom een smartphone niet?

Men zou kunnen zeggen dat het te maken heeft met ruimtegebrek, al denk ik eerder dat het iets is wat niet helemaal goed uitgedacht is door de fabrikanten want die jackpoort kan wel gewoon al jarenlang op het printplaatje geplaatst worden.
Dan ga je toch voorbij aan het hele probleem? Van 1 usb C + jack naar 2x usb c? :?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Daniel36 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:45:
Ik zou met liefde twee Iphone X-en op elkaar lijmen, maar financieel gezien word me dat te gek.
Misschien nog een G5 bestellen dan maar.
lijmen hoeft niet, kan gewoon magnetisch

https://www.aliexpress.co...ger-Case/32851052720.html

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1BZNboBfH8KJjy1Xbq6zLdXXaO.jpg
Fly-guy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:36:
[...]

Ik miste hem in eerste instantie ook wel ( iphone x )
Maar nu los ik het op door op een QI-lader te leggen, en gewoon de headset aan te sluiten.

Praktisch, mwoah ... kan idd beter ;)
Maar de QI lader is net zo plat, en op bed geen 'sta in de weg'

Buiten bed gebruik ik praktisch geen oortjes, en in de auto heb ik ook een QI lader hangen.
( ik heb de telefoon al zeker 2 maanden niet meer aan de laadkabel gehad )

[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 23-03-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

vuurtjih schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:04:
[...]

Dan ga je toch voorbij aan het hele probleem? Van 1 usb C + jack naar 2x usb c? :?
Met twee van zulke poorten kun je wel meerdere accessoires aansluiten, die headphonejack is beperkt in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben het ook deels eens met de TS hoor. Het dunner en groter worden van telefoons....tja...omdat het kan. Het stuwt de technologie wel vooruit; technologische ontwikkelingen voor dit soort dunne telefoons kunnen ook ergens anders weer ingezet worden of tot andere ideeen leiden.
Zie het als een creatievorm; iemand die eens begint met tekenen, kan ook interesses ontwikkelen voor schilderen, en andere creatieve uitingen. Van het een komt het ander zeg maar.
Als we bij dikke telefoons blijven denk ik dat technologische vernieuwingen langer op zich laten wachten.

Maar goed, waar ik het wel absoluut mee eens ben is dat er altijd veel eenheidsworst is, nu we de technologische vooruitgangen wél hebben. Niemand die er nu aan denkt om een wat dikkere (highend) telefoon te maken naast al dat dunne glazen geweld om wat meer accuduur en handzaamheid te hebben. Persoonlijk doe ik niks met een vingerafdrukscanner, NFC en draadloos opladen; even 's morgens je telefoon in de lader, lekker gaan poepen en daarna hij is voor 80% vol.
Een iets dikkere telefoon zal ook betekenen dat je een xenon flitser kunt toepassen, of een optische zoom in kunt bouwen voor de camera (nu wordt het opgelost met 2 camera modules).
Er is overal iets van te zeggen.

Een andere discussie die gevoerd kan worden die aansluit bij dit alles is of fabrikanten écht luisteren naar wat de klant wilt, of dat de klant maar gewoon meegaat omdat er (bijna) niks anders meer te krijgen is?
In hoeverre bepalen wij nog waar een product aan moet voldoen en in hoeverre hebben fabrikanten de macht om zelf te doen wat ze willen en al dan niet een trendsetter te volgen?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Laatst online: 22:58
Persoonlijk boeit een kleinere/dikkere telefoon mij niet. Ik ben zelf altijd wel voorstander van keuze dus als er fabrikanten zouden zijn waarbij je een kleine telefoon hebt, maar wel dikker voor een grote accu, graag! Zoals de Motorola Moto X Force en zijn voorgangers, maar dan in compact formaat. Ik denk dat veel mensen daar blij mee zouden zijn en ik vind het ook best zonde dat de keuze er niet is. (al begrijp ik het vanuit het perspectief van de fabrikanten ook wel... ze verkopen uiteindelijk toch wel telefoons aan de mensen die hier ontevreden over zijn)
Deathchant schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:40:
Een andere discussie die gevoerd kan worden die aansluit bij dit alles is of fabrikanten écht luisteren naar wat de klant wilt, of dat de klant maar gewoon meegaat omdat er (bijna) niks anders meer te krijgen is?
In hoeverre bepalen wij nog waar een product aan moet voldoen en in hoeverre hebben fabrikanten de macht om zelf te doen wat ze willen en al dan niet een trendsetter te volgen?
Nee, de fabrikanten bedenken elk jaar een aantal nieuwe ideeën en afhankelijk van het succes (aantal verkopen) gaan andere fabrikanten dat ook doen. Denk aan wel/niet een notch, wel/niet headphone-jack, wel/niet dubbele camera. De consument beslist welke kant we opgaan, maar de fabrikanten bepalen welke kanten er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Voor mij mag een telefoon wel dikker. Heb zelf een iPhone 7 met een UAG Trooper case. Het ding past prima in mijn broekzak en zorgt voor voldoende grip. En er kunnen meteen ook wat pasjes mee. Op het werk vragen ze of het mijn broodtrommel is. Dus ja van mij mag een dikkere telefoon zeker (ze mogen ze dan ook wel wat steviger maken, grotere accu, er is meer ruimte voor een camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Lemongrass schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:58:
Ik ben voor. Wie heeft er ooit verzonnen dat telefoons zo belachelijk dun moeten wezen?
De marketing afdeling die met plaatjes van de zijkant komt waar je niet veel meer aan ziet dan een pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ionicawa schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:20:

De consument beslist welke kant we opgaan, maar de fabrikanten bepalen welke kanten er zijn.
Ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Er zijn duidelijk genoeg mensen die de introductie van de usb-c stekker als headphone niet fijn vonden 2 jaar geleden....en nu nog steeds niet. Toch lijken ze steeds meer te verdwijnen, is het dan de consument die hierop aan stuurt?

En over de dikte gesproken....Telefoons worden langer en dunner, maar broekzakken worden niet groter, laat staan over dat alles tegenwoordig skinny en slimfit moet zijn... Voor mij mogen smartphones wat dikker (en daarmee ook wat robuuster). Het gaat zich immers niet om centimeters maar millimeters.
Kijk de Sony XZ2 Compact. Dit is een relatief zware en "dikke" telefoon met een 18:9 scherm. Handzaam, past in zowat elke broekzak, niet te klein, goeie accuduur en een stevige behuizing. Wat mij betreft mogen meer fabrikanten volgen. Rond de 5 tot 5,5" lijkt wel de sweetspot te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 23-03-2018 18:36 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Deathchant schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:35:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Er zijn duidelijk genoeg mensen die de introductie van de usb-c stekker als headphone niet fijn vonden 2 jaar geleden....en nu nog steeds niet. Toch lijken ze steeds meer te verdwijnen, is het dan de consument die hierop aan stuurt?
Nee, de consument stuurt er niet op aan, maar de consument bepaalt wel of iets gaat gebeuren of niet. Of anders gezegd: of de maker van een product ergens mee weg komt of niet.

Als met de introductie van de eerste jackloze iPhone niemand meer een iPhone zou kopen, omdat ze de jack niet willen missen, dan was het nooit de nieuwe standaard geworden om geen jack meer te hebben. Maar mensen vinden het blijkbaar niet erg genoeg dat de jack weg is om geen iPhone meer te kopen. Dus komt de maker ermee weg.

The devil is in the details.

Pagina: 1