Beveiliging camera, werkte altijd nu niet meer?!?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNreparaties
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-03-2022
Beste Tweakers :) ,

Ik heb jullie hulp nodig met het volgende probleem 8)7 .

Er zijn 2 Hikvision dome camera's op een afstand van 70 meter uit elkaar. Een En-Genius EAP-350 hangt in het midden om het signaal te versterken, deze is met een kabel verbonden aan de router binnen in huis.
Het heeft altijd gewerkt nu is er alleen een nieuwe router gekomen, de nieuwste van ziggo en sindsdien kan ik de camera's wel instellen maar ik krijg het bereik niet meer goed. Zodra ik in huis alles probeer gaat het goed alleen als ik de camera's op locatie hang niet meer. Me laptop en telefoon hebben wel 'redelijk' signaal.

De camera's zijn weer ingesteld door hetzelfde bedrijf als de eerste keer. Daar lijkt me ook alles in orde.
De camera's zijn alleen via een ip adres benaderbaar, zodat er live meegekeken kan worden.
Kan het zijn dat het kanaal veranderd moet worden en daardoor signaal vergroting krijg?

Indien er nog vragen zijn hoor ik dat graag,
alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zou het bedrijf dat de camera's ophangt ook de verbinding regelen?
Als je er verbinding mee kunt maken hoef je niets met een kanaal te doen lijkt mij.
Werkt de EAP-350 nog zoals eerder?

En probeer eens "mijn" te gebruiken, in plaats van "me" ;)

Anjunabeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Het is mijn, niet me

Kan zijn dat hij op een kanaal met veel storing zit. Een losse router is hoe dan ook wel aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNreparaties
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-03-2022
Als eerste bedankt voor de les Hollands :p

Het signaal van de EAP-350 is naar mijn idee gewoon goed aangezien ik wel verbinding heb met mijn telefoon/laptop. Zaterdag ben ik weer op locatie, dan ga ik eerst het kanaal eens proberen.
Een losse router zou inderdaad ook kunnen, maar waarom iets vervangen als het altijd heeft gewerkt zonder problemen ;)