Videokaart voor 3 monitoren [alleen digitale aansluitingen]

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

Vraag

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:25
Wil graag 3 schermen draaien op een kantoor PC. Office dus, 3D totaal niet interessant. Resolutie is 1920*1080 (x3).

Met de videokaart die er nu inzit, ben ik genoodzaakt om 1 scherm VGA te draaien. Zoals natuurlijk iedereen weet is dat WAARDELOOS beeld (waarom in 2017 nog VGA? |:( )

Anyways, ik ben dus op zoek naar een videokaart:
  • Triple monitor support
  • 3x digitale aansluitingen (liefst meerdere malen HDMI, of anders meerdere malen DVI)
  • Single slot, liefst passief.
  • Zo zuinig mogelijk
  • Performance 3D is totaal niet interessant
  • Zo goedkoop mogelijk
Stel de vraag omdat een kaartje met deze eisen eigenlijk lastig te vinden is, afgezien van de high end dingen (die ik natuurlijk niet nodig heb).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Alle reacties

• Wettacked
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-02 18:09
Ik zat te kijken naar de gt 1030 die net uit is en voor zulke dingen bedoeld is. Maar die heeft alleen 1 hdmi en 1 dvi-d

Verder kom je dan denk ik bij de gtx 1050 enige nadeel daaraan is dat die 1 hdmi 1 dvi en 1 dp aansluiting heeft.

Heeft 1 van je beeldschermen dp aansluiting?

Anders is een gt 740 misschien iets voor je? Die heeft 2x dvi-d en 1x hdmi en 1x vga maar die heeft wel een iets oudere chip

[ Voor 18% gewijzigd door Wettacked op 08-11-2017 18:21 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

RX550/RX560

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
Las op een aantal fora dat het op sommige mobo's ook nog mogelijk is om de hdmi poort van de intel onboard te gebruiken. Zou wel een grap wezen als dat werkt.

Is een Dell met I5 4460 en die heeft een vrije hdmi poort op het mobo zitten. Kan me niet voorstellen dat dit werkt, maar ga het morgen even proberen. Anders wordt het inderdaad iets van een GT 740/1030 denk ik.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
(jarig!)
Als ik jou was zou ik ook eens naar tweedehands kaarten kijken, dit was de goedkoopste met 3 digitale uitgangen die ik zo snel kon vinden:
V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5

Verbruikt wat meer, maar 50 euro verschil in aanschafprijs kan je een hoop stroom van kopen ;).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

InfinityG35 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:43:

Met de videokaart die er nu inzit, ben ik genoodzaakt om 1 scherm VGA te draaien. Zoals natuurlijk iedereen weet is dat WAARDELOOS beeld (waarom in 2017 nog VGA? |:( )
Ik kan je vertellen, ik heb goed ogen, ben kritischer dan de gemiddelde persoon wat betreft beeld. Maar als je slecht beeld hebt ligt dat 9 van de 10x aan de kabel. doe er maar een een andere tussen. Met als vuistregel dikker is (vaak) beter. Ja ik spreek uit ervaring

we draaien hier op werk ook met vga nog (waarom weet ik ook niet, er is ook dv en hdmi aanwezig.) maar dat beels is gewoon goed en absoluut niets op aan te merken

maw het is niet absoluut waardeloos. het ligt aan jouw spul. probeer eerst een andere kabel (das goedkoper)

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Helemaal geen eigen voorstel. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.